От: Купуване на автомобил от чужбина
Да вдигна темата - тъй и тъй излиза на отлични позиции при гошо по
закупуване на автомобил от Германия.
Изненадващо ми се отвори екскурзия до Лондон. И, нали сме предприемачи, намислих да изкарам нещо.
Първоначално огледах по английските сайтове, но се отказах. Заради десния волан и по-голямото разстояние за докарване. Наистина, заради ограничения пазар в Англия, цените на Острова са по-ниски.
Харесах си една кола в Германия. Не знам дали ще я оставя за себе си, или ще я продам. Но цените на такъв автомобил у нас - марка, модел и двигател, със сходни параметри - като пробег и години, са около три пъти по-високи. Дори като включа все още не съвсем ясните ми допълнителни разходи, освен продажната цена.
Какво научих от обявата в suchen.mobile.de и какви въпроси имам:
Продавач - частен, има телефонен номер, може да се прати имейл през mobile.de. Втори собственик, колата е с фирмени надписи.
ДДС - цената е без ДДС. Трябва ли да плащам ДДС (ЕС указва, че не се плаща ДДС при сделка с употребяван автомобил между физически лица от различни страни на ЕС) и къде - в Германия или в България?
Забележка - Основа за преговори по цената.
Unfallfrei (Как се превежда?) - служебна информация от сайта:
Info
Повредени автомобили с поправен значителни щети, напр., До авария, пожар, градушка, вода, двигател или повреда на скоростната кутия. Не да кажа е: 1.) нормалното износване; 2.) незначителни щети; 3.) бивш verunfalltes но сега ремонтира автомобила. Освен това превозно средство не се счита за злополуки, когато той никога не е претърпял големи щети инцидент. Това се отнася за всички щети, които надхвърлят незначителна загуба (Z. B. избегнете надраскване на боята). Дори ако вредата е бил ремонтиран правилно, автомобилът вече не се счита за свободна инцидент. С "технически изправни" в крайна сметка се разбира, че превозното средство е в състояние технически да карам (няма повреда в двигателя о. А.). Това не се отнася за други аспекти на безопасността по пътищата или друга пътна годност на превозното средство.
Емисионен клас: Euro3
ОПИСАНИЕ НА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО от продавача:
Блюдото на масло не е съвсем здраво, така че по-малък или от картон или тюленови пъти могат да бъдат, в противен случай има петна в гаража
Иначе възрастта много добро техническо състояние, защото редовно обслужваните автомобили на компанията. Оптични дефекти (малки вдлъбнатини и ръждиви петна) са в съответствие с възрастта, който присъства естествено. Но той работи и писти и писти, ...
Нещо не съвсем ясно - GEPRUFTES FAHRZEUG. Това се издава от HUSGES-GRUPPE, по желание на купувача, за 99 €. Не присъства на всички обяви. гошо го превежда като "СЕРТИФИЦИРАН КОЛА". Дали колата е сертифицирана, и можеш да си купиш доклада, или се сертифицира само при заявка от клиент?
Цената е в ниския сегмент - не ми трябва скъпа кола. Тази, която имам, ми върши чудесна работа, но е с 2 места - неудобство в някои случаи.
Двигателя, като конструкция, е много добър и надежден. Купе и ходова част - също. Има два сериозни разхода, свързани с консумативни ремонти. Единия е при смяна на съединител -
може да се наложи и смяна на маховика, може и да не се наложи.
Колата е без номера. Доколкото разбрах от нашите сайтове, трябва да ѝ взема транзитни номера, талон и застраховка за пет дни.
Ще съм благодарен за всякакви мнения и съвети.
Ако се сетя още нещо, ще допиша.
ПП
Имам познат в Германия, който може да звънне на продавача за подробности, както и евентуално да дойде с мен при покупката - на 100 км е от продавача. Лошото е, че не ползва Мрежата, и трябва да говоря единствено по телефона с него.