Маркетингово проучване

HyperionD

Member
Привет,
моля, споделете колко от вас са заложили на сериозно /професионално/ маркетингово проучване преди да бъде стартиран даден проект ? Доколко това е било ефективно реално, и как ви се е отплатило ?
При мен се получава нещо много странно, което за момента не мога да си обясня, но явно всичко се дължи единствено на некомпетентност. Вече няколко пъти ми се случва да развия добра идея и всеки път щом стартирам проучването си, просто се отказвам - най-често заради конкуренцията и дори не завършвам нещата до край, което все пак отчитам като грешка от своя страна.
До кога продължавате да лансирате своята първоначална идея и съответно кога разбирате, че пазарната ви ниша вече е напълно заета и е най-добре да зарежете проекта си.
Споделете своя опит.

Извинявам се, ако темата ми не е на правилното място.

Поздрави!
 
От: Маркетингово проучване

Е, заета, заета, колко да е заета :) ? Не трябва да се отказваш. Ако си достатъчно упорит ще накараш някой от конкуренцията да се откаже от проекта си. А защо първо си развиваш идеята, а после стартираш проучване?
 
От: Маркетингово проучване

Като понатрупаш опит става по-лесно.
В момента ми трябват между 2 и 5 минути за да преценя дали даден проект ще е успешен или не.
Маркетинговото проучване е за лумпените по университетите и за забаламосване на невежи акционери.
Най-сигурният път до провала на един проект си остава неговото незапочване.
Научи се да действаш "в движение", иначе преди да се усетиш - вече са те изяли, че и сметката плащат...:)
 
От: Маркетингово проучване

Според мен е нужно да има такова проучване. Така по-професионално и серизоно се поглежда вържу нещата, но определно трябва да е обективен, точен и опистелен. Има няколко важни елемента, които се проучват, за да се даде максимална яснота, като в същото време трябва да сме подготвени за кофти цифри при някои от тях. Като в случая, ако те претиснява факта за конкуренцията - тогава се планува стратегия за взимане на % от пазара, нищо по-сложно от това.

Има една максима - или участваш на някой пазара или създаваш такъв. Премери може да получим най-добре в технологичния бизнес. Та, ако ще се участва в даден пазар/ниша то тук има 2 варанта:

1. Да се набуташ в голям и да крадеш пазарен дял, където малкия % е добра сума. Огромна конкуренция.

2. Да се набуташ в малка ниша, където голями % са големи суми и малко играчи.

Но винаги се гледа дали има смисъл и дали един проект има бъдеще, а не да излезе и да не направи това, за което бе замислен първоначално. ;) Важното е да си там, където ще ти е убодно и знаеш какво правиш. Сила и на двете места - факт е! Успехи следващия път с новите проучвания и проекти. ;)
 
От: Маркетингово проучване

Ще допълня вариантите на Блинки:
Вариант 3: Подбираш ниша в БГ пазара и просто правиш нещата, както стават в цивилизования свят
 
От: От: Маркетингово проучване

Ще допълня вариантите на Блинки:
Вариант 3: Подбираш ниша в БГ пазара и просто правиш нещата, както стават в цивилизования свят
Да, това е много добро попълнение. Тук е много валидано. Даже не е изключено да правш нещо като другите, но само, чекато в цивилизования свят. Пак е опция, в случай, че такамато не е имал това в предвид. :)
 
От: Маркетингово проучване

Точно за това говоря!
В тази Държава все още има прекалено много хора, които си мислят че ще оцелеят с раздаване на трици и евтини номера от 90-95 година. Да ама не ФърФи вечИ, сори за вратата :D
 
От: Маркетингово проучване

маркетинговото проучване трябва да е в основата на всеки проект... независимо дали ще е някаква идея в главата или ще ви е подробно описано за пред потенциални инвеститори
 
От: Маркетингово проучване

Още ми стои забит на стената един лист,който представлява първия ми план, ако може така да се нарече въбоще. Беше тотално сбъркан като идеи, избор на ниша и т.н. Все пак се захванах с него, иначе нямаше да знам изброените по-горе неща.
Щом нишата е заета според теб, търси микро ниша или суб ниша (има такава тема във форума). Кое е по-добре според теб-тората да е твоя и ти да раздаваш парчетата от нея или да ядеш парче от нечия друга торта?

Виж кои са твоите конкуренти при търсене по ключова дума в Гугъл и разгледай първите десет резултата от organic search. Копирай това, което ти харесва от тях, добави нещо ново, което са пропуснали и хоп-вече имаш план за действие.

Аз също бях допуснал тази грешка в началото. Бях изтеглил програма за бизнес и маркетингов план, над 5 гигабайта видео за успешен онлайн бизнес и прочие. Блинки мисля беше казал нещо от сорта : " Сеото не се учи само с четене, ами трябва здраво да се пипа." Казаното от него важи и за старта на един онлай проект. Без да опиташ няма как да разбереш дали той е успешен или не.
Давай смело и не се отказвай.
 

Горе