SandWraith
New Member
Можете ли да ми кажете кое повече се доближава до PR, защото съм пред дилема кое от 2те да пиша на 1во място.
Благодаря ви!
Благодаря ви!
Най-общо казано, разликите са следните:
- Маркетингът промотира продукта, а Връзки с обществеността - компанията
- Маркетингът рекламира стоките, а Връзки с обществеността - бранда
- Маркетингът е краткотраен актив, а Връзки с обществеността - дълготраен
- Маркетингът гони печалба, а Връзки с обществеността - репутация
- Маркетингът промотира продукта, а Връзки с обществеността - компанията
- Маркетингът рекламира стоките, а Връзки с обществеността - бранда
- Маркетингът е краткотраен актив, а Връзки с обществеността - дълготраен
- Маркетингът гони печалба, а Връзки с обществеността - репутация
При цялото ми уважение - нито една от съпоставките не е вярна.
И за да не съм празнословен и да подкрепя коментара ми, че ПР е част от маркетинга и в този ред на мисли няма как едното да се противопоставя на другото:
Елементи на маркетинговите комуникации
Автор (година) Средства на маркетинговите комуникации
Lancaster and Massingham Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби
(1993); Lane and Russell (2001)
Fill (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, личнипродажби, директенмаркетинг
Belch and Belch (2001) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност /
връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, интерактивен / интернет маркетинг
Smith and Taylor (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, реклама на мястото на продажбата/ мърчандайзинг, реклама от уста на уста , е-маркетинг, корпоративна идентичност
Smith (1998) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, POS / мърчандайзинг, WOM, корпоративнаидентичност
Shimp (2003) Реклама в масмедиите, онлайн реклама, стимулиране на продажбите, POS, опаковка, и-мейл с позволение , публичност, спонсорствонасъбитияикаузи, лични продажби
Duncan (2002) Реклама в масмедиите, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби, мърчандайзинг, POS, опаковка, премийна реклама, лицензиране, директен маркетинг, е-търговия, вътрешен маркетинг, спонсорство на събития и каузи, търговски събития (изложения), потребителски сервиз
квото от тия двете за запишеш си една 'украсена' секретарка/кафеварка.
всички тия гъзарски специалности те подготват за безработен. примери бол.
другото е от лукавия....
как пак един не пита - химия ли да уча или физика или математика?!
ПС тая страница ще е тук след 5 г и може да се провери дали съм бил прав.
Това е вид софизъм. Опонираш на твърдение, което не е било изказвано.
Никъде не се е твърдяло, че не са свързани и че не са части от едно и също цяло. Но стечение на времето определенията претърпяват еволюция. Виж какво е сегашното определение за маркетинг, например, и сравни с примерите, които си дал от началото на века.
А аз в най-общи линии съм отбелязал тънкостите. Ако можеш да опонираш кое в тях не е вярно (ама конкретно, без общи приказки), то заповядай. Ще те прочета с интерес.
квото от тия двете за запишеш си една 'украсена' секретарка/кафеварка.
всички тия гъзарски специалности те подготват за безработен. примери бол.
другото е от лукавия....
как пак един не пита - химия ли да уча или физика или математика?!
ПС тая страница ще е тук след 5 г и може да се провери дали съм бил прав.