Да, бизнесът не е замрял. Просто този тип сайтове е нужно да си намерят и други начини за промотиране, не само в търсачките. Естествено, най-сладкото нещо е трафика от тях, но не е толкова до начина на монетеризиране на сайта (чрез афилиейт програми), колкото до падането на трафика, което се отнася не само аз аф. сайтовете, трафикът е паднал и на други сайтове, които печелят по друг начин. Отделно, като човек в тази ниша, знаеш че конкуренцията е повече от жестока и става все по-креативна. Някой съм виждал да правят доста интересни инфографики, с които си докарват трафик на база шерване и разпространение им. Други правят видеа, които са ревюта на продуктите или информационни за това, с което се бори самия продукт. Трети си трупат лоялни събскрайбъри, на които раздават фри ибуци. Четвърти гледат към PPC метода на мрежите, като си настройват добре кампаниите, за да им се конвертира по-добре и да имат добро ROI. Пети са чести и полезни потребители на тематични форуми и социални сайтове. Шести публикуват статии с добро съдържание на сходни блогове или сайтове с добър трафик. Но едно ги обединява - изчерпат ли (вземат максимума от) даден метод, скачат на друг с цел повишаване на трафика, продажбите и естествено - прихода.
Ако трябва да съм честен, има маркетъри, които все още добре се справят с афилиент блоговете си. Имам преки наблюдения върху това. Даже една комисионна може им направи $130 този ден, утре $50, но в крайна сметка се справят. Четат повече и експериментират. Естествено, успехите идват когато хванеш точната формула. НЕ е като едно време, хващаш един блог, пълниш го с контент, пускаш му няколко линка и си чакаш да захапе. Сега е по-различно. И това не се отнася само за афилиейт сайтовете и блогове, но и за други. Иаше една статия за 10те топ бранда наказани от тези ъпдейти на Google - BMW беше един от тях. Беше ми попаднала някъде, ето това е:
10 Big Brands That Were Penalized By Google, From Rap Genius To The BBC. Така, че не е това, просто причината е в правилата. И някаква друга щуротия четох за рекламите под дадена позиция - ако започва сайта ти с реклама или нещо такова (веднага някъде в началото), се гледа с по такова око от Google. Всякакви спекулации има, но най-важното е да се знае какво точно да се следва като стратегия.