НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Akademika

Active Member
Не бичам да хейтя по принцип, но тия от "Риск електроникс" са измамници и днес ме изкараха из нерви. Тааа... преди 5 месеце купих едно HP G62 от "Зора". Беше на добра цена с включена боза("виндиус"). Горе-долу шаваше не съм има оплаквния, докато преди две седмици сдаде багажа - отказваше да се включи. Като съвестен сосбтвеник взех гаранционната карта и подпалих към сервизния център на "Риск електроникс". Намиера се на кучето много дълбоко в г*за на кръговото към Горубляне измежду мангалите продаващи коли втора употребата. Отивам чакам на рецепцията 10 минути появява се една лелка и почва да ми се кара, че не си нося кабела :confused: Това добре, обяснявам какъв е проблема, показвам. Отсреща - "Ако се налага преинсталация и искате да се съхранята данните ще ви струва 25 лв.". Казвам, ОК, но ако установите че е преинсталация ми кажете, дет се вика тоя лек и аз мога да си го направя. Лелка: "Добре ще ви се обадим". Обясни ми, че ще отнеме 5 работни да отстранят повредата. Викам си добре е горе долу. Освен това ще мога си следя статуса онлайн. Викам си Уау, много добре. Как обаче да го скледя? Получих на ЛИНК написан ВЪРХУ ХАРТИЕНА БЕЛЕЖКА :shock: Тука вече бяха почти :lol: Компания претендираща да е в IT сектора дава достъп до линк чрез хартиена бележчица.
Както и да е и това преодолях. На петия ден статуса на лаптопа беше: "започнал ремонт", макар тогава да трябваше да е завършил. Звъня - никой. Викам си петък е, може да се приеме за "нормално". Звъня пак понеделник - същия резултат. В четвъртък обаче - изненада статуса се е сменил: "готово от ремонт" Цена 36 лв. Викам ба мааму сигурно е грешка, зер щайгата е в гаранция. Отивам днес и ме посрещат с новината, че всичко е оправено и дължа 36 лв. Тук вече ще пусна малко пряка реч, че е доста натурално:
Аз: Чакайте ама нали е в гаранция"
лелката от "Риск електроникс" : Да, но тя покрива само хардуерни проблеми, вашия не
- Добре, какъв е тогава?
-Операционната Ви система се беше "развалила"
-Е добре де, то това и аз можех да си го оправя, защо не ми се обадихте, че проблема не е гаранционен за да реша дали вие ще го ремонтирате?
-Вие сега какво искате ние сме свършили работата - трябва да си платите.
Тука вече малкоми дойде в повече и викам
-Аз имам лицензиран софтуер купен с покупката на лаптопа, нормално е да мога да си го преинсталирам, когато поискам, без да ми искате пари за това
- Ми защо не си го преинсталирахте ами ни го носите за ремонт?
:shock::shock::shock:
-Защото така пише в условията на гаранция.
-Добре искате ли си сега компютъра или остава при нас?
:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
-Естествено, че си искам нещо, което е мое
- Не е ваше щом сте го оставили в сервиза сега е наше.
Тука вече бех в шок...Лелката обаче не ми дава въздух и продължава
-Добре искате ли сега да върнем операционаната система така както беше и вие да си я оправяте?
-Ми върнете я, аз ще си преинсталирам Уиндоуса
-Вие нещо сте бърникал и тя се е повредила, вие разбирате не сте като някои хора, вие сте го заразил с вируси
:cry::cry::cry::cry::cry:
-Аз дори и да разбирам, спазвам условията на гаранцията
Лелката изчезва да три инсталацията след 20 минути идва и дава да се разписвам на нещо набързо.
Аз: Оставете ме да прочета какви ми давата. Искам да ми дадете проткол за отказ от сервизен ремонт, поради еди си акква причина
Тя: Вие друга работа нямате ли си, няма да седя 10 часа да се занимавам само свас.
-Аз имам още по-малко желание да седя в офиса ви толкова време
-Вие работите ли нещо изобщо?
-Работя
-Айде подписвайте и да приключваме
-Ако наистина сте ми върнали лаптопа в състоянието, в което съм го дал означава, че и файловете изгърмели при преинсталацията са налични
-Господине айде вижте, че всичко ви е както трябва, оставили сме ви операционната система работеща, вие просто искахте ДА НЕ ПЛАЩАТЕ нали за това е цялата разправия.
Тука вече кипнаха и набрах, та нахраних лелята уставно. Бааааси селяните. Не стига че се осрали, ами и се опитват да те изкарат че само муфтиш. Баси наглеците и мизерниците са тия от Риск Електроникс.
Не си купувайте HP и то от тях.
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Теоретично никой не е длъжен да ти преинсталира Windows без пари, независимо че си го взел от тях. Гаранционното обслужване важи за хардуерни проблеми. Факт е, че в повечето фирми просто взимат развалените устройства и ги оправят, без значение какъв е проблема. Това им е работата.

Всъщност не мисля, че се е случило нещо нередно. Може би е трябвало да те попитат какви проблеми прави и ако са добри специалисти да преценят на място че е проблемен ОС-а.
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Името на фирмата определено кърти
Риск Електроникс
:lol:
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Не бях чувал тая фирма от много време, а за пръв път - сигурно преди 15 години... Демек уж имат история.

Много отдавна не съм купувал хардуер от класически български апартаментни фирмички.
Или поръчвам онлайн, или отива у някой по-голямшък ИТ магазин (Технополисо да речем) и се отдавам на блажена шопинг терапия...

Извод: вари го, печи го - на български търговец мирише...
 
От: От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Не бях чувал тая фирма от много време, а за пръв път - сигурно преди 15 години... Демек уж имат история.

Много отдавна не съм купувал хардуер от класически български апартаментни фирмички.
Или поръчвам онлайн, или отива у някой по-голямшък ИТ магазин (Технополисо да речем) и се отдавам на блажена шопинг терапия...

Извод: вари го, печи го - на български търговец мирише...

За съжаление Риск не са апартаментни дилъри, а са едни от най-големите търговци на едро на HP. Точно за това и си позволяват подобно отношение. И повярвай ми откъдето и да си купиш продукта, винаги отиваш при проблем към вносителя, или негов оторизиран сервиз. Т.е и аз купих лаптопа от Зора, но се оказах с поръщка за ремонт в Горубляне. :)
 
Reduced instruction set computing ... от това идва http://en.wikipedia.org/wiki/Reduced_instruction_set_computing

гарнацията и аз мисля е за хардуерни проблеми... същото и при делл на една позната от друга фирма... първия път се набута... после аз и го оправях... по принцип лаптопите с унидоус си имат вграден програма за бекъп и препоръчително да се прави от време на време като имаш проблем само ръгаш дисковете с бекъпа и пускаш да се възтанови... или ако може да допраш до сейф мод да пуснеш систем рестор... абе боза...

аз на всичките си лаптопи хвърлям по един линукс и си цъкам през него (имам два легални унидоуса) от както ги ползвам само от време на време за мултимедия и игри откакто не ги товаря не се скапват...
 
На мен само отношението не ми харесва. Това не е професионално и определено никой не трябва да се зъби на клиентите си, това е правило №1 при обслужването. Днес попаднах на една, която влизам и не може да ми продаде. Питам, разглеждам а тя седи и си подрежда щанда. Бяхме сами в магазина. Напоследък ги има, за това май не трябва да прави впечатление това вече.

Но ако не са те, ще са други. Бях в сервиза на Jar computers и там ме обслужиха адски професионално. Обясниха ми всичко, дадоха ми опции и никога не ми препоръчваха вариантите, в които ще съм прецакан. Като ги сравня с горния пост, чак съм щастлив, че все там си ходя. И как по дяволите би сложил някоя нервна лелка да ти поема клиентите? Това противоречи на много правила при обратната връзка.
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Теоретично никой не е длъжен да ти преинсталира Windows без пари, независимо че си го взел от тях. Гаранционното обслужване важи за хардуерни проблеми. Факт е, че в повечето фирми просто взимат развалените устройства и ги оправят, без значение какъв е проблема. Това им е работата.

Всъщност не мисля, че се е случило нещо нередно. Може би е трябвало да те попитат какви проблеми прави и ако са добри специалисти да преценят на място че е проблемен ОС-а.

Е ти къде прочете, че твърдя, че преинсталирането задължително ми е в гаранцията. То си пише, че не е. Ама да не ти кажат какъв е проблема и колко струва извънгаранционното мен лично не ме кефи. Теб ако ти е все едно иди си плащай всеки път като те натоварят извън правилата.
 
От: Re: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Reduced instruction set computing ... от това идва http://en.wikipedia.org/wiki/Reduced_instruction_set_computing

гарнацията и аз мисля е за хардуерни проблеми... същото и при делл на една позната от друга фирма... първия път се набута... после аз и го оправях... по принцип лаптопите с унидоус си имат вграден програма за бекъп и препоръчително да се прави от време на време като имаш проблем само ръгаш дисковете с бекъпа и пускаш да се възтанови... или ако може да допраш до сейф мод да пуснеш систем рестор... абе боза...

аз на всичките си лаптопи хвърлям по един линукс и си цъкам през него (имам два легални унидоуса) от както ги ползвам само от време на време за мултимедия и игри откакто не ги товаря не се скапват...

Абе най-нормалното би било: Пич това е извънгаранция струва толкова и толкова кво правим - искаш ли ние да го отсраним или другаде като не е част от гаранцията, нали?
 
Има едно много важно уточнение, което трябва да направиш, за да се изкажа и аз.
Какво значи "отказваше да се включи"? Има ток, минава биос-а и след това уиндоуса се дъни или не е имало никакъв ток?
 
Re: От: От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

За съжаление Риск не са апартаментни дилъри, а са едни от най-големите търговци на едро на HP. Точно за това и си позволяват подобно отношение. И повярвай ми откъдето и да си купиш продукта, винаги отиваш при проблем към вносителя, или негов оторизиран сервиз. Т.е и аз купих лаптопа от Зора, но се оказах с поръщка за ремонт в Горубляне. :)


човек ще ти дам репутация че наистина е кофти обслужване... да не решиш че хейтвам нещо... ама мисля почти нормално за бг

При сони вайо не е така :) при хардуерен проблем (изгорял хард) идва куриер до вас взима го носи се в сервиза мисля в унгария връщат ти го с куриер до вкъщи точно в срок ама цената е почти двойна при едни и същи компоненти... спрямо ейсърите който си взимам
 
Има едно много важно уточнение, което трябва да направиш, за да се изкажа и аз.
Какво значи "отказваше да се включи"? Има ток, минава биос-а и след това уиндоуса се дъни или не е имало никакъв ток?

имам един самсунг нетбук тои като е изтощен по нищо не показва че няма батерия освен ако не го боднеш и почне да зарежа... та като пробваш да го включиш премигва само като натиснеш копчето и нищо не прави
 
От: Re: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Има едно много важно уточнение, което трябва да направиш, за да се изкажа и аз.
Какво значи "отказваше да се включи"? Има ток, минава биос-а и след това уиндоуса се дъни или не е имало никакъв ток?

Има ток, минава и се дъни
 
От: От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

За съжаление Риск не са апартаментни дилъри, а са едни от най-големите търговци на едро на HP. Точно за това и си позволяват подобно отношение. И повярвай ми откъдето и да си купиш продукта, винаги отиваш при проблем към вносителя, или негов оторизиран сервиз. Т.е и аз купих лаптопа от Зора, но се оказах с поръщка за ремонт в Горубляне. :)
Ма верно отдавна не ми се е разваляло нищо.
Последния път се сещам че се отказах да нося лаптопа на сервиза още след телефонния разговор с типичната 'лелка'.

Затова типичният среден и едър бизнес в тая държава трябва да бъде подложен на геноцид.
Данъци, проверки, защита на потребителя, господари на ефира, псувни, бой, попържни, хаквания, форумен хейт - сичко...
 
От: Re: От: От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

човек ще ти дам репутация че наистина е кофти обслужване... да не решиш че хейтвам нещо... ама мисля почти нормално за бг

При сони вайо не е така :) при хардуерен проблем (изгорял хард) идва куриер до вас взима го носи се в сервиза мисля в унгария връщат ти го с куриер до вкъщи точно в срок ама цената е почти двойна при едни и същи компоненти... спрямо ейсърите който си взимам

Хахах, поне едно стечение на обстоятелствата и това с Вайо съм го играл. Не за мен де за едно гадже. Дойде кутия в която го опаковаш и куриер го взима праша го в Герамния, обаждат ти се разпитват малко, обясняват ти акквъ е проблема, подменята и връщат с ИЗВИНИТЕЛНО ПИСМО от изп. диектор за Европа. Не че той го е написал, нали, ама някак малко по-уважително звучи и в същото време е нищо като усилие, просто малко манталитет и бизнесетика.
 
Re: От: Re: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Има ток, минава и се дъни

Ами след като ти тръгва и знаеш, че гаранцията ти не покрива преинсталация, що първо не пробва сам да си свършиш работата? Хем нямаше да чакаш 10 дни, хем нямаше да се занимаваш с глупави касиерки. А предвид елементарното рекавъри което имат в HP (и dell), тва щеше да се установи за 10 минути. Поне толкова ми отне на мен да върна C дяла на един dell към стоковия вариант.
 
От: Re: От: Re: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Ами след като ти тръгва и знаеш, че гаранцията ти не покрива преинсталация, що първо не пробва сам да си свършиш работата? Хем нямаше да чакаш 10 дни, хем нямаше да се занимаваш с глупави касиерки. А предвид елементарното рекавъри което имат в HP (и dell), тва щеше да се установи за 10 минути. Поне толкова ми отне на мен да върна C дяла на един dell към стоковия вариант.

Ами зашото, като съвестен стопанин се отнасям със стоката така както пише в гаранцията - като има проблем отивам в сервиза. От къде като съвестни продавачи очкавам да ми кажат - г-н Х проблемът не е хардуерен, а софтуерен може и сам да си го решите, ако не можете(искате) ние ще го оправим струва толкова. Ако ли не идете друга де това така и не е гарамционно и нама да попречи занапред на гаранцията - елементарно е. Не си падам по стила домашен майстор дето цепи колянов вал пред блока, сменя мембраните на климатика и пренавива бубината на сокоизтисквачаката.
Не че не мога да си преинсталирам бозата, но очаквам човешкото отношение като потребител. Ако не сте съгласни, сори за офтопика объркал съм си критериите.
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

И РИСК и ЖАР са типични апартаментни фирми от зората на демокрацията РИСК бяха малко по модерни офиса им беше в един апартамент на четвъртият етаж в една кооперация до Стамболийски а Жар се бях наврели в една мизерна панелка в кв.Свобода
Днес и двете фирми доста са напреднали от онези времена - но явно манталитета е останал същият.
 
Re: От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

И РИСК и ЖАР са типични апартаментни фирми от зората на демокрацията РИСК бяха малко по модерни офиса им беше в един апартамент на четвъртият етаж в една кооперация до Стамболийски а Жар се бях наврели в една мизерна панелка в кв.Свобода
Днес и двете фирми доста са напреднали от онези времена - но явно манталитета е останал същият.

Risk Electronics и Jar Computers бяха първите фирми, с които имах контакт, както и Most Computers. Спомням си за Jar Computers - бяха в един апартамент, на първия етаж е закътан блок, но добре се развиваха и тогава. И тогава пак ни обслужиха добре. Не знам, явно съм късметлия, като слушам горните примери. От тях си взех и първия лаптоп (беше някаква тяхна сглобка) и все още си работи в нас. От тогава не съм имал друго освен лаптопи. И следващия ми е от тях и след него.

@mantaman, добре ни подсети, кой от къде тръгна. Аз тогава за пръв път разбрах как се човърка HTML. Все хубави спомени. :)
 
От: НЕ СИ КУПУВАЙТЕ HP от "Риск Електориникс"

Това им е малко по новият офис в една пряка на Черковна.
От Мост по онези времена съм пазарувал само веднъж и имам доста смътни спомени пак от някаква кооперация в района на х-л Хемус - но определено за времето си им беше най представителен.
 

Горе