Наредба Н-18 и Интернет магазините

slavib

Active Member
Здравейте

Скоро не съм писал във Форума.

Към момента имам други ангажименти, служебни и лични.

Поводът на този пост е следният.

Към момента тече обществено обсъждане между НАП и различни организации по повод СУПТО.

Мисля че НАП имат голямо желание да въведат като условие по наредба Н 18 възможността (задължителна) Интернет магазина да издава автоматично касова бележка на фискално устройство.

Платформите които използваме към момента не разполагат и няма да разполагат с тази техническа възможност, дори може би няма да могат да бъдат направени корекции.

Това на практика означава че трябва да затворим 99%

Моята препоръка е че може би е добре форума да излъчи представители които официално да престават становище от името на „Разработчиците на интернет магазини“.

Този форум представлява може би единствената такава организация.

За съжаление аз не мога да участвам защото както казах имам други ангажименти. Моят интерес към момента се простира до два Интернет магазина които притежавам.

Ако някой реши да ме плюе за това че давам идея която самият аз не мога да изпълня искам да го уведомя че моят доход в момента идва от другаде. Но това другаде ми дава познанията за да дам това предложение към Вас и то единствено правилното.

Ако ние не си защитим интереса в този момент няма кой друг да ни го защити. В момента съсловните организации контактуват с НАП за да защитят собственият си интерес по наредба Н 18.

Благодаря Ви
 
А кой ще защити правата на производителите на софтуер?!
Техните организации вече ги ги защитават заедно и поотделно, както и организациите на счетоводителите. По въпроса може да се информирате някъде в НАП :)
Към момента никой не защитава интереса на Собствениците и Разработчиците на Интернет магазини.
 
Бих се включил с каквото мога, но не съм на много ти с нещата.. От скоро продавам чрез фейсбук и нямам онлайн магазин, но смятам да пусна в скоро време. Тук трябва да се заема човек по навътре с нещата , някой от големи с многото магазини и обороти.. подкрепа ще дам..
 
Няколко забележки към поста на #slavib
Това е форум, не е “организация”. На практика няма никаква юридическа стойност.
Поради по-горното, няма и как да излъчва представители.
Единственият Начин е да си член във e-commerce Europe, които вече са представени и в България.
 
Аз не разбрах какъв е проблема с онлайн касовите бележки ? Не е ли всъщност по-удобно така ? Както за потребителя, така и за магазина ( не ти трябва касов апарат ) ?
 
Аз не разбрах какъв е проблема с онлайн касовите бележки ? Не е ли всъщност по-удобно така ? Както за потребителя, така и за магазина ( не ти трябва касов апарат ) ?
При липса на физически магазин проблема е около 200 лева еднократно + 50 лева годишно ...
 
Значи преди да се изказвате имайте в предвид следното
Нито една от следните платформи Опънкарт, Престашоп, Магенто. Хукомерс не може да издаде касова бележка. Западняците им е през оная работа за нашата наредба 18. Аз лично не познавам човек който може да направи добавка за един от изброените магазини.
В момента НАП провеждат обществено допитване – как точно да се случат нещата – не е необходимо организацията да има някаква юридическа регистрация.
Тези които никога не са имали фирма или не са имали Интернет магазин е по добре да прочетат наредбата преди да се изказват само и само за да има какво да кажат.
Постът ми е насочен към хората в този форум които се сериозни и които имат пряк интерес.
 
На този линк можете да видите цялото обществено обсъждане на наредбата - https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=2ahUKEwjwv7mM1cbeAhWQposKHdg7C0IQFjAEegQIBhAC&url=http://www.strategy.bg/FileHandler.ashx?fileId=14424&usg=AOvVaw3Pd1Zb3xFVmlBbixpQkVZz

Изменената наредба не е на етап обществено обсъждане, а е приета на 28.09.2018 и е в сила.
Кратко резюме - http://gensoftblog.blogspot.com/2018/10/18-28092018.html
Отговори на въприси от НАП относно наредбата - https://www.kik-info.com/novini/nov...vorya-na-vaprosi-po-Naredba-N18-za.142156.php

Тъй като измененията в наредбата ме касаят професионално, ще дам и друга информация в следващи постове.
 
Т.е. дропшипърите нямат опция да продават ли? Ако парите не минават през тях?
 
От това излиза , че всяка програма издаваща фактури, всеки интернет магазин и май всяка програма през която се продава трябва да е вързана с фискален апарат или принтер софтуерно.
Правилно ли съм разбрал?
 
На почти никой не им е ясен този закон.. чудя се дали тези които са писали закона ще могат да го обеснят? Изобщо знаят ли какво правят.
 
При липса на физически магазин проблема е около 200 лева еднократно + 50 лева годишно ...
Хм, не ми се струва като особен проблем за повечето онлайн магазини. Един софтуер за електронни фактури струва повече...
Би ли пратил линк към нещо такова, ако имаш?

Иначе.. поредната глупост. Никога не съм разбирал защо като нещо върви трябва да се разбутва допълнително. Освен всяване ня хаос друго не се постига. С въвеждането на великия Gdpr се постигна само даване на камиони с пари за въвеждане, обучения и изпълнение. И в крайна сметка търговията с лични данни продължава, като цяло промяна няма. Същото е и с всеки нов закон, който се въвежда - хвърляне на пари, хаос и накрая пак същата история
 
От това излиза , че всяка програма издаваща фактури, всеки интернет магазин и май всяка програма през която се продава трябва да е вързана с фискален апарат или принтер софтуерно.
Правилно ли съм разбрал?
Абсолютно правилно!
Ако се продава като физическо лице се прави регистрация в НАП. За да си плащаш данъците.
 
Ако имаме софтуер за вътрешно ползване - въвеждат се сделки, продажби но и се издават чрез него фактури, инвойси, Разходен касов ордер трябва ли да отговаря на тези изисквания?
 
Ако имаме софтуер за вътрешно ползване - въвеждат се сделки, продажби но и се издават чрез него фактури, инвойси, Разходен касов ордер трябва ли да отговаря на тези изисквания?
Само ако издаването на касова бележка е задължително, т.е. ако имате продажби в брой, с карта, наложен платеж...
 
Новите срокове по Наредба № Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин:

1. Регистрираните по ДДС лица (с изключение на лицата, ползващи ЕСФП и ИАСУТД) трябва да сменят или модифицират (чрез производители/вносители на фискални устройства), използваните от тях фискални устройства най-късно до 31 март 2019 г.

2. Нерегистрираните по ДДС лица и лицата, използващи ЕСФП имат задълженията по горната точка до края на месец юни 2019 г.

3. Ползвателите на ИАСТУД трябва да приведат дейността си в съответствие с изискванията на Наредба Н-18 до края на 2019 г.

4. Лицата, които използват софтуер за управление на продажби:

4.1. Регистрирани по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма „в“ (изисквания към лицата, които използват софтуер за управление на продажбите в търговски обект) в срок до 31 март 2019 г. Тези лица трябва да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер в срок до 31.05.2019 г.

4.2. Нерегистрираните по ЗДДС лица, които използват софтуер за управление на продажби, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма „в“ (изисквания към лицата, които използват софтуер за управление на продажбите в търговски обект) в срок до 30 юни 2019 г. Тези лица трябва да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер в срок до 31.08.2019 г.

Информацията към НАП се подава с квалифициран електронен подпис чрез е-услуга, достъпна в портала на НАП.

5. Лицата, които извършват сервизно обслужване и ремонт на фискални устройства, привеждат дейността си в съответствие с разпоредбите на Глава седма в срок до 30 юни 2019 г. Срокът за лицата, които извършват сервизно обслужване и ремонт на ИАСУТД е до 31 декември 2019 г. Издадените удостоверения за регистрация на тези лица са валидни до 30 юни 2019 г., съответно до 31 декември 2019 г.

6. Лицата, производители/разпространители на софтуер:

От 1 декември 12.2018 г. производител/разпространител на софтуер за управление на продажбите може да декларира съответствие на програмен продукт с изискванията на Наредба Н-18/2006 г., като това ще става с квалифициран електронен подпис чрез електронна-услуга, достъпна на интернет страницата на НАП.

Софтуерите, за които е декларирано съответствие, ще бъдат включени в публичен списък, достъпен на интернет страницата на НАП.

7. Изискванията към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, влизат в сила от 29 декември 2018 г. Лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин към 29 декември 2018 г. трябва да подадат информация за това в срок до 29 март 2019.

Източник: https://www.kik-info.com/novini/nov...te-aparati-elektronnite-magazini-i.142332.php
 

Горе