Национален протест на 13 март 2011г.

От: Национален протест на 13 март 2011г.

Тва е неизбежно ще се увеличават цените и ще продължът да се увеличават
интересното ще стане когато нефта свърши
Заради либия следващите месеци сигурно ще се увеличават и още (а в Либия ако оня малумник не се махна ще стане... :Х)

Днес прочетох някъде че ще се увеличава добива на нефт това може да доведе до понижаване на цената... но едва ли ще е с толкова колкото се покачиха

Не си спомням цените преди кризата ама откакто почна да се вдига след това имаше драстичен СПАД за барел но това не се отрази цените си останаха същите нема кой да ги свали
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Много ми е интересно какво ще стане като свърши нефта... преди няколко месеца четох в Капитал, ама не помня точно, 8 години ли оставаха, нещо такова.
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Цената на бензина си е добре, но акциза е висок
 
Подкрепи протеста в Facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=188421024529509
на таа фейсбук инициатива спокойно можете да й турите заглавие "Преброяване и регистрация на олигофрените в България".

Аз съм ЗА Кадафи да устиска колкото се може по-дълго. На чалмалиите им трябва някой с ятаган у рЪка да ги управлява. Или поне да изтрепе достатъчна бройка от тях преди да си опакова багажа..

КаДаФи АКБАР!!!
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

е що? цените на бензина са си ок, но трябва да има протест за ниските заплати! примерно във финландия- ми бензина си е около 3 кинта и никой не протестира просто защото заплатите са 2-3 хиляди евро и нагоре. тука с 500 лв също ще стане 3 лв. ето къде е сбърканото, не цената, а заплатата
 
Това няма да спре българите да карат.

Бензинят трябва да стане поне едно 20-30 лв че да почне да се усешта намаляне на потреблението у тая държава.
Дотогава всеки ше дрънчи с таратайката до кварталната бакалия дето е на 150 м от блока.

ЧИ как ше са прекара да въри пеша?
Нали си чупи краката?
Или недай си боже ше свали някое кило?!
Или па най-лошия вариант - ше го видат комшиите и ше си помислат че е зазлял нещо горкия и ше го одумат...
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Много ми е интересно какво ще стане като свърши нефта... преди няколко месеца четох в Капитал, ама не помня точно, 8 години ли оставаха, нещо такова.

[video=youtube;BAjD1rEVCko]http://www.youtube.com/watch?v=BAjD1rEVCko[/video]
текста - на http://muzika.rusbg.com/musicvideo.php?vid=b6ae1e23d
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Горивата никога няма да свършат, защото можем да си ги произвеждаме. Просто цените им ще растат и едни технологии за добив (производство) ще се сменят с други технологии за добив (производство), които не са изгодни към момента, но в бъдеще когато цената се повиши ще бъдат изгодни.

Да се протестира срещу високите цени на горивата и ниските заплати е безсмислено.

Защото в условията на пазарна икономика цените се определят от пазара. При производителите и търговците има достатъчно добра конкуренция за да няма монопол. Но може да има при пренасянето (напр. тръбопроводите). При електрическата енергия обаче положението е по-различно. Там монополът е държавно регулиран и по закон "зелената" енергия се изкупува на нереално високи цени, което е начин за "счупване" на пазарната икономика.

Много хора не разбират срещу какво трябва да протестират. А това е социалистическото европейско законодателство. Трябва да се протестира не за субсидии, а против субсидиите (за премахването им). Трябва да се протестира против държавно определените високи цени за изкупуване на "зелена" енергия. Трябва да се протестира против "енергоспестяващите" крушки (изтекли са секретни документи от фирми производители, в които пише, че "енергоспестяващите" компактни луминисцентни лампи не пестят енергия, защото за производството им се изразходва повече енергия, отколкото е спестената енергия в процеса на експлоатация; отделно за производството им са нужни много други ресурси, вкл. и редки елементи; за крайния клиент са малко по-изгодни икономически, защото производителите купуват енергия на по-ниска цена и могат да си позволят да вложат много енергия в производството им).

Който иска да разбере срещу какво трябва да се протестира да чете тази книга (изтегля се във формат PDF и DOC) като за начало.

Проблемът е, че хората не знаят какво да искат от политиците, защото не разбират как работи икономиката (елементарни неща). Политиците ако започнат да действат правилно това ще е пагубно за кариерата им, защото хората ще оценят правилните им действия като грешни.

Проблемът с демокрацията е, че не работи ефективно когато избирателите са некомпетентни в областта на икономиката и други науки.

Разбира се аз не вярвам, че ще дойде време когато хората масово ще станат по-образовани в областта на икономиката. Поне не и в близкото бъдеще (50-500 години). Обаче може и да греша. Преди няколко стотин години кой би предполагал, че в бъдещето (т.е. нашето настояще) по-голямата част от хората ще могат да четат, да пишат, да имат знания по физика, математика, химия и т.н.?

Въпрос към тези, които смятат да протестират срещу ниските заплати и високите цени на горивата: знаете ли защо цените на горивата са високи и защо заплатите ви са ниски?

Знаете ли какви са икономическите ефекти от твърде сложното законодателство? Знаете ли какви са икономическите ефекти от квотите, субсидиите, нереално високите цени за изкупуване на "зелена" енергия, разрешителни за "парникови емисии"? Знаете ли какви са икономическите ефекти от опасно нарасналата и продължаваща да расте европейска бюрокрация? Знаете ли какво става когато политиците в желанието си да се харесат на мнозинството (некомпетентни) избиратели приемат глупави закони (щели да "контролират" цените и така лошите търговци и производители щели да намалят високите цени)?

Знаете ли, че ви лъжат за глобалното затопляне (в действителност глобалното затопляне свърши, започна глобално застудяване)?

В медиите излязоха предположения, че въглеродният двуокис (с който "замърсяваме" атмосферата) ще предотврати нов ледников период.

Но Краули твърди, че концентрацията на CO2 във въздуха, резултат от изгарянето на природни горива и обезлесяването е достатъчна, за да предотврати каквото и да било застудяване.

Влиянието на Слънцето е най-съществения фактор, който влияе върху климата на Земята. Едва ли малкото количество въглероден диоксид в повече ще окаже съществено влияние за да спре глобалното застудяване.

Ст.н.с. д-р Борис КОМИТОВ каза:
Някой би попитал: „Че какво толкова ще се случи, ако климатът стане по-студен? Нали глобалното затопляне, което е по-лошото явление, ще спре?“ Нещата обаче никак не изглеждат розови, нещо повече – това дори е по-тежкият вариант. Защото застудяването на климата означава много неща, за които съвременното общество никак не е подготвено – по-слаби селскостопански реколти и по-високи цени на храните в Европа и Северна Америка, недостиг на електроенергия и високи цени на енергоносителите. И като резултат – рязко спадане на жизнения стандарт в целия западен свят и много мощно задълбочаване на световната икономическа криза, опасно повишаване на градуса на политическото и военно напрежение по света.

Източник: „Климатгейт“ или как изпуши „Глобалното затопляне“

Сега е момента да се инвестира в атомни електрически централи и трябва да се ускорят разработките в областта на термоядрената енергетика, защото съвременните "зелени" технологии за производство на енергия ще бъдат крайно недостатъчни (а и добива на ядрено гориво за съвременните електрически централи става все по-труден, трябва да се инвестира в електрически централи, които оползотворяват отпадъците от днешните ядрени централи).

Най-общо и лаишки казано, идеята се състои в това, че активната част на реактора не се състои от неподвижно гориво и подвижни забавители на реакцията, а от неподвижно гориво и подвижно гориво, което обикаля около подвижното с определена скорост, създавайки нещо като вълна на реакцията в неподвижното гориво. По този начин е възможно протичането на реакция дори в ниско обогатен уран или в сегашните ядрени отпадъци, като наличната енергия в горивото се използва напълно.
Източник

Вместо да се чудим как и къде да съхраняваме отпадъците от ядрените централи трябва да помислим как да ги оползотворим. Технологията за това вече е налична. Пречките са основно бюрократични. А също и масовата некомпетентност на хората, неоснователния страх от новите технологии.
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Миналата година си направих труда да изчисля колко данъци реално се плащат (преки и косвени) за една брутна заплата от 1000 лв., която се изхарчва веднага след получаване.

Заплата и данъци към 2010 година

Брутна заплата 1000.00 лв
Осигурителен доход 1000.00 лв
Фонд "Пенсии" 68.00 лв
Фонд "Общо заболяване и майчинство" 14.00 лв
Фонд "Безработица" 4.00 лв
Фонд "Здравно осигуряване" 24.00 лв
Фонд "Допълнително задължително пенсионно осигуряване" 20.00 лв
Общо осигурителни вноски 130.00 лв
Данъчна основа за облагане с данък общ доход 870.00 лв
Данък общ доход 87.00 лв
Общо вноски от служителя 217.00 лв
Общо вноски от работодателя 205.00 лв
Чиста сума за получаване 783.00 лв


Сума за харчене 783.00 лв
приемаме, че караме кола и пушим по-малко от кутия цигари дневно
A 95 100 l x 2.40 лв 240.00 лв
цигари виктори 20 бр х 4.60 лв 92.00 лв
ракия 0.5 l 2 бр х 12 лв 24.00 лв
дрехи, храна и други - всички останали пари 427.00 лв
общо порахчени 783.00 лв

Косвени данъци
ДДС 20% върху похарчената сума 130.50 лв
Акциз на горивата 685лв/1000л 68.50 лв
Акциз на цигарите 76 евро за 1000 къса 59.46 лв
Акциз на алкохола 550лв/1хлт 5.50 лв
общо косвени данъци 290.06 лв


Общо платени данъци
Общо вноски от служителя 217.00 лв
Общо вноски от работодателя 205.00 лв
ДДС 130.50 лв
Акциз на горивата 68.50 лв
Акциз на цигарите 59.46 лв
Акциз на алкохола 5.50 лв
ОБЩО ПЛАТЕНИ ДАНЪЦИ при Брутна заплата 1000.00 лв - 685.96 лв

Процентно отношение общо платени данъци / брутна заплата 68.60%


тук не се включват данък сгради и такса смет (ако имаме апартамент), данък на автомобила, винетки, издаване на лични документи и други подобни

Ха, честито на печелившите дето се казва....
 
Последно редактирано:
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Кадафи не е много виновен, защото: зареждаме от Русия и винаги сме били с едни от най-високите цени. Просто тук си е чисто почелбарство и анархия. Никой не му пука. А вдигне ли се горивото, вдига се и всичко друго. Не мога да повярвам, че за 2 седмици се увеличи буквално на всеки 2-3 дни по веднъж. Всеки пък като мина през бензиностанцията разлиакта е с около 3 ст. нагоре и се чудя, аз ли не го видях добре миналия път като минавах от там. После ходи си плати и данъщите и ето ти - живот мечта. Хората няма да се лишат от колите си, но опредлено ще лишат държавата от нещо. ;)

Как един орган за регулиране няма да скочи, нали КЗП, не знам си какво. Къде са тези институции или те работят пак по поръчка. Ебаси порното стана. Ама от онова немското - с чорапите, мнустаците и широко разпънатите гарвани. :)

Искам да поздравя Хепито за добрия пост, както винаги е на линия за нас. :) Бравос Хепи. И искам да отбележа, че това е най-слабото правителство, което съм виждал някога. Никога мойте приятели и хора около мен не са били по-бедни. За това да си ходят, аз лично това ме мотивира да отида да гласувам, да махна сегашните. Може и да бъркам и да не съм прав, но предишното не беше така - нямаше го това нещо. Хубаво е вдигането на цените, но успоредно и доходите трябва да вървят с това. Иначе е безумица и мизерия, която в момента наблюдаваме усилено.

Аз само искам да кажа на всички тук: Моля, гласувайте сега на изборите.
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Тео, имаш поне 2 брутални грешки в изчисленията си :)
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Пропускате и друга подробност цените на бензина из Европата са подобни на нашите ама качеството бас държа, че е в пъти по-добро (предполагам поне в повечето държави). Примерно немският бензин не знам колко е, сигурно около €1,50 (щом в Италия бил най-скъп €1,55) ама съм карал с такъв и няма нищо общо с българския.

Според разни клипчета дето гледах у въйбокса в Люксембург бензина бил на същите цени като в БГ, обаче нашия има бонуси - боклуци, преди вода (един приятел лятото беше заредил от OMV бензин разреден с вода и беше закъсал насред центъра), сега химикали за разреждане. хаха :lol:

И най- интересното е, че само в БГ май дизела е по-скъп от бензина щото повечето карат дизелаци. От където и да го погледнеш няма спекулации и картели. :lol:
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

1. Слагаш платените от работодателя осигуровки като част от данъците, а забравяш да ги добавиш като сума към брутната си заплата т.е. или не ги слагай в изчисленията, или добави 205 лв към 1000 преди да изчисляваш процента данъци
2. Начисляваш ДДСто върху КРАЙНАТА цена на закупените от теб стоки и услуги. Т.е. допълнително върху ограничената сума пари с която разполагаш. Де факто няма от къде да ги вземеш за да го платиш това ДДС. Коректно е да го сметнеш като 783 / 6
3. Всъщност, акцизите служат, за да се ограничи потреблението на дадена стока. Не би трябвало да ги смяташ към наложените данъци

<off-topic>
Не е съвсем по темата, но при възможност първо акцизните стоки трябва да се намалят, щом получавания доход не отговаря на нуждите ни. Не е логично да пушеш и пиеш, а да ти е през трибуквения в каква мизерия живееш.
Познавам едно семейство -и 2 двамата пушат по кутия и половина-две цигари на ден, пият ракия всяка вечер, но същевременно не им дреме каква храна си купуват, пазарят си и дрехи втора употреба за детето си.
</off-topic>
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

@Caprice
към 1. Идеята е да се определи колко пари в заплатата на работник отива директно и индиректно в държавната хазна. Разходите на работодателя са извън брутното възнаграждение, защото са за негова сметка, а не на работника. Но всъщност това е още един данък върху брутните 1000 лева заплата, независимо кой го плаща. За това е добавено към общата сума накрая.
към 2. ДДС наистина съм го сгрешил - 783,00лв / 1,20 = 652,50 т.е. ДДС е 130,50 (коригирам по-горе)
към 3. Акцизите са косвени данъци, по характер същите както ДДС и митата

Винаги съм казвал - бедни пушачи няма :)
 
От: Национален протест на 13 март 2011г.

Тези дето не им пука за цената на бензина поради .. не знам каква причина. Само искам да им кажа да се замислят, за това с какво им карат хляба до магазина пред тях. С какво им доставят стоките продадени онлайн. Всичко вече зависи малко или много от превоза. За това, като се вдига бензина ще се отрази на всичко. После ще се чудите защо хляба станал 1 лв, а брашното не е поскъпнало. Или като спрат поръчките поради високите такси за доставка.
 

Горе