Ново поколение SEO

nikolaicho

Active Member
Идеята е следната: в markup-a се добавят microdata тагове, които директно казват на търсачките тематиката на конкретната страница. Ето пример от сайта на проекта.

Ако имаме сайт за филма Аватар с примерен домейн filmavatar.com. Стандартно, за да разберат търсачките, че тази страница не е за аватари (картинки) би следвало да се натрупат качествени контекстуални линкове от източници на същата или подобна тематика.

С помощта на въпросната микродата обаче, вече можем директно да кажем на паяка, че страницата ни е за филма Аватар, чийто режисьор е James Cameron, и че на конкретната страница има трейлър за този филм:

Код:
<div itemscope itemtype ="http://schema.org/Movie">
  <h1 itemprop="name">Avatar</h1>
  <span>Director: <span itemprop="director">James Cameron</span> (born August 16, 1954)</span>
  <span itemprop="genre">Science fiction</span>
  <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html" itemprop="trailer">Trailer</a>
</div>

Цялата тази чудесия, ще се възприема от Google, Yahoo и Bing.

URL на проекта: http://schema.org/
речник и синтаксис: http://schema.org/docs/full.html
 
От: Ново поколение SEO

И как ще стане, че не ми е ясно, нали ще абюзват като луди някои. Пък и да кажем, че това е за филмите, а покер сайтовете какво ще показват или пък инфо блоговете и въобще има милиони ниши, как ще обясняват точно за какво е страницата? Нека нещата да останат така както са - паяка достатъчно добре разбира за какво е страницата, пък 100 процента съм сигурен, че гугльо няма да приемат подобна простотия, да не говорим ,че ако това стане, ще трябва да се промени и външния вид на самия серп, простотия е голяма.
 
Контента на страницата е достатъчен за да разбере гоогле за какво е страницата, а ако не е има ко друго, като - темата на главниа домейн, титле, линкнати анчори, ..... , няма нужда от такива простотии.:)
Аз даже не ползвам keywords, tags, description вече, или са на ауто генерейт или гоогле сам си ги избира.
 
От: Ново поколение SEO

Вика се semantic web и май май от доста време се замисля. Един вид обясняваш кое от текста какво е, та всякаквите спайдъри да могат да се ориентират по-добре.
Гугъл и сам се оправя щото е умен, ама примерно в свежо като постнеш - само да си взима thumbnail, кратко описание, ....
 
От: Ново поколение SEO

Като гледам, не сте особено очаровани :) Аз пък доста се изкефих като прочетох за какво става въпрос: в крайна сметка една от целите на това да трупаш стойностни беклинкове, е по-адекватното и бързо разбиране от страна на търсачките, какво има на твоята страница. Е, сега можеш да го направиш с помощта на въпросната схема. Това разбира се не означава, че няма да трябват традиционните беклинкове. Но този метод според мен си е още нещо, което трябва да се взима предвид при оптимизирането.
 
От: Ново поколение SEO

Защо? Значи сега хем трябва да си правя нормално on page seo, хем трябва да попълвам някакви тъпи малумни таблички и да обяснявам на слепците ( бинг, яху ) за кво става на въпрос. А пък тия от гугъл щом мислят такова нещо, жалко...

И какво бъркаш беклинковете с on page seo? Нямат нищо общо, с добро on page seo просто показваш на гугльо за кво става въпрос, защо да трябва да му обяснявам 2 пъти и да пиша скапани сематични или как там се казват описания.
И това няма да те издигне нагоре в серпа, бъди сигурен, така че не бъркай беклинкове с On page seo.

И какво да съм очарован - ако това се вкара, да не мислиш, че ще отпадне on page seo оптимизацията? Тия скапани таблички хич не ме очароват, тъкмо обратното...
 
От: Ново поколение SEO

[video=youtube;OGg8A2zfWKg]http://www.youtube.com/watch?v=OGg8A2zfWKg[/video]
 
От: Ново поколение SEO

Тая работа ми прилича на една тема от преди време дето някой слагаше мета тагове от родът на " Г. моля те класирай ме по напред в серпа за еди коя си дума "
 
От: Ново поколение SEO

Тука е по-различно, понеже съдържанието си е същото, ама има повече мета информация - примерно h1 тагове за заглавието, за да се знае, че е заглавие и тн.
 
От: Ново поколение SEO

А всъщност защо си мислите, че Гугъл е умен и се ориентира добре? Огромно количество от резултатите по първите страници на Гугъл за най-различни заявки са абсолютен боклук. Отделно, че те нагласят резултатите не само автоматично, а и след бърникане на някои от техните "разбирачи" кой сайт трябва да е по-напред.
Така че това ще е просто още една от многото нови простотии, която ако се окаже безполезна, както е най-вероятно да бъде, просто ще се скип-ва.
 
От: Ново поколение SEO

А всъщност защо си мислите, че Гугъл е умен и се ориентира добре? Огромно количество от резултатите по първите страници на Гугъл за най-различни заявки са абсолютен боклук. Отделно, че те нагласят резултатите не само автоматично, а и след бърникане на някои от техните "разбирачи" кой сайт трябва да е по-напред.
Така че това ще е просто още една от многото нови простотии, която ако се окаже безполезна, както е най-вероятно да бъде, просто ще се скип-ва.

Много добре казано!
 
От: Ново поколение SEO

Тука е по-различно, понеже съдържанието си е същото, ама има повече мета информация - примерно h1 тагове за заглавието, за да се знае, че е заглавие и тн.
Да, ама ще е вече <h1 itemprop="нещо си конкретно">.....</h1> . Да се знае кое точно ти е толкова важно, че да е в Н1
 
От: Ново поколение SEO

Ще си ебе майката... само това мога да ви кажа, ще трябва човек да се занимава отделно с глупости/

Отне ми 15 мин. ръчкане из кодовете. Ще видим обаче какво ще излезе накрая :)
 

Горе