nikolaicho
Active Member
Идеята е следната: в markup-a се добавят microdata тагове, които директно казват на търсачките тематиката на конкретната страница. Ето пример от сайта на проекта.
Ако имаме сайт за филма Аватар с примерен домейн filmavatar.com. Стандартно, за да разберат търсачките, че тази страница не е за аватари (картинки) би следвало да се натрупат качествени контекстуални линкове от източници на същата или подобна тематика.
С помощта на въпросната микродата обаче, вече можем директно да кажем на паяка, че страницата ни е за филма Аватар, чийто режисьор е James Cameron, и че на конкретната страница има трейлър за този филм:
Цялата тази чудесия, ще се възприема от Google, Yahoo и Bing.
URL на проекта: http://schema.org/
речник и синтаксис: http://schema.org/docs/full.html
Ако имаме сайт за филма Аватар с примерен домейн filmavatar.com. Стандартно, за да разберат търсачките, че тази страница не е за аватари (картинки) би следвало да се натрупат качествени контекстуални линкове от източници на същата или подобна тематика.
С помощта на въпросната микродата обаче, вече можем директно да кажем на паяка, че страницата ни е за филма Аватар, чийто режисьор е James Cameron, и че на конкретната страница има трейлър за този филм:
Код:
<div itemscope itemtype ="http://schema.org/Movie">
<h1 itemprop="name">Avatar</h1>
<span>Director: <span itemprop="director">James Cameron</span> (born August 16, 1954)</span>
<span itemprop="genre">Science fiction</span>
<a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html" itemprop="trailer">Trailer</a>
</div>
Цялата тази чудесия, ще се възприема от Google, Yahoo и Bing.
URL на проекта: http://schema.org/
речник и синтаксис: http://schema.org/docs/full.html