От: От: Някой занимавал ли се е с мейли?
Представи си следното - че аз почна да пращам мейлове на твоя бизнес и да спамя наред, мислиш ли че мога да ти фалирам бизнеса с глоби?
Мейл маркетингът може да се прави от твои лист или някой да те включи в неговия, както има и такива услуги. Самоинциативата не е добро решение, особено, ако някой се появи със случаен лист, който също по незнайни причини е събирал от всякъде мейли. Но пък за сметка на това е практика. Правят го идея по-персонално, но в един момент се стига и до масовката.
Не си заслужава инвестираното време, усилия и риск да се пращат мейли на произволни хора, които по никакъв начин не са таргетирани или не биха обърнали внимание на такъв мейл. Но може да се включиш в листа на някой, който си праща таргетирани мейли на неговите си събсрайбъри, даже има услуги, които го предлагат. Да не говорим, че някои мейли са регнати и реално може да загазиш. И в случай, че се се прави, е редно да се избегне този момент с този тук -
Регистър на непоисканите търговски съобщения. Все пак не е хубаво да започнеш с глоби. Но аз лично не препоръчвам.
Честа практика тук, а и на други места PR агенциите да имат лист от събрани мейли на рекламни мрежи, групи, сайтове и т.н. И всеки един PR да пуснат по линията, пък който публикува. Като цяло се води, че информираш за новостите около клиента, но пак не е много ОК, поне за мен. Спазени са 2 неща тук - има идея таргетираност, защото все пак си информационен сайт, а те ти пращат да публикуваш новина, както и не е чак такава масовка и е до юридически лица, с дисклаймър, линк за премахване от листа и всичко, както си му е реда.
Имах такава случа с 2 агенции, като любезно им пратих мейл да престанат иначе ще ги си маркна като спам на всичките си мейли. Нямам нищо против да ми пращат агенции за публикуване, аз ще ги отразя ако сметна за добре, но в тези два случая - на едната писах преди време и не ме отрази, като само ме прибави в листа си с мейли. Помолих утчтиво да ме премахне. А втората с чест спам с PR материали на един телеком. Писах обратен мейл, пича ми прати контактите на жената-началник на онлайн рекламата. Свързах се и нищо, и пак им казах да не ме занимават.
За това, извода е, гледай какво очакваш като краен резултат и готов ли си някой да ти върне нещо, което няма да ти се понрави.
Тук и това се случва. Все пак всеки си гледа интересите, нали?