Някой занимава ли се активно с Affiliate Marketing?

Въпросът ми беше за самия тракинг, за проследяването в технически аспект, как ще се случва вече с всички тези ограничения наложени от браусърите? Иначе смисъла от добре направеното ревю е ясен. Но при положение че браусърите спират проследяването с този имплементиран ITP във все по-масов мащаб каква е алтернативата? Проследяване без бисквитки ли? И прилага ли се вече някъде това? Защото явно в БГ още не.
Какъв е смисъла да имаш блестящ сайт за ревюта, като после продажбата ти не е отчетена заради това, че кукито е блокирано от Сафарито на МАК -а на купувача примерно. А се чува и за Хром и за Мозила че ще блокират масово такива third party кукита. Затова и питах дали става безпредметно ползването на афилиейт платформи ползващи досегашните бисквитки.

П.С.
Говоря не само за линк от банери, а и текстови афилиейт линкове, които са блокирани по същия начин. Примерно сложени в ревю на продукт.
 
Последно редактирано:
Първо, не всеки ползва адблокер. А и какви точно консуматори са тези, които са си наблъскали сайтовете с адблокери. :) Второ, в ревютата обикновено има CTA бутони или такива линкове. Къде точно е тази информация за кукитата, защото то пази логика фейсбук пиксел, аналитикса и други траинг софтуери не биха имали също шанс. Записването на кукитата е част от т.нар. IA на интернет. Как иначе някой онлайн магазин би могъл да сервира последно разглеждани продукти? Как ще ти покаже любими продукти, без да си логнат потребител? Но ако има технологии, които се блокват, според мен аф. програмите ще са от първите въвели новите тенденции това да не се случва при тях. Иначе проследяването без бисквитки се случва с промо код. След попадане на продуктовия сайт и започване с поръчката, потребителят е задължен да вкара промо или просто реферал код, който да тракне продажбата и съответно системата да я отнесе към акаунта, който я е инициирал.
 
Цитирам от статията, която четох, доколко е вярно не знам:

We are officially entering a new era of digital marketing. Privacy initiatives such as GDPR, CCPA, Safari's ITP, Microsoft's MTP, and Google's recent announcement about the depreciation of the 3rd party cookie by 2022 have made it apparent that the way we do marketing needs to change.

Аs a response to regulation (e.g. GDPR, CCPA) and consumer demand, all major browsers have recently launched or announced initiatives for greater user privacy control. Most notably: Chrome, Firefox and Safari all have plans (or have already implemented) the default blocking of 3rd party cookies.

Ето я статията


Intelligent Tracking Prevention (ITP)


www.iprospect.com
www.iprospect.com

Нямам предвид да си сетнал адблокера ръчно, а да ти е имплементиран по дефоу в браусъра. Това е новата опасност за афилиатите. Давам ти пример. Промотирам продукт чрез афилиейт платформа, клиент купува стоки от продуктовия магазин, линка е отчетен, конверсията не. И защо, ами щото ползва Сафари на МАК, в който този блокър е сетнат по дефоу - Safari - Preferences > Websites - Content Blockers section, които настройки не са пипани от клиента. И в момента това като че ли се случва масово, нерегистрирани конверсии, главно от мобайл и от МАК. И в статията, която постнах по-нагоре, точно това пише, че до 2022 година повечето масови браусъри ще ограничават по някакъв начин такива кукита от трети страни, как ще стане не знам, обаче вече се предлагат решения свързани с тракинг без кукита, и не става дума за промокод.

Някой ако има повече инфо за проблема, и за вече приложени от афилиейт платформи решения ще се радвам да сподели опита си.

П.С.
Ето още една статия, която дава отговори на повече въпроси, свързани с това как различните браусъри се отнасят към днешна дата с third and first party бисквитките

 
Последно редактирано:
Кофти тръпка. Не бях скоро се зачитал по темата с адблокъри, GDPR-и и други евро шитни. Според мен проблема с афовете ще е най-малкия в индустията. В тази статия тук:


Там пише, че хората няма да имат възможност да си следят дори поведението на потребителите си, което вече е повече от зле. Афилиент програмите лесно - там със задължителен код ще се получи, но лошото е при търт парти метричните платформи, там греда. Още не се шуми за това, явно е нещо като идея или не много ясно. Щом сега чак аз го чувам, а претендирам да следя аф. маркетинга.
 
Аз използвам услугите на shareasale. След като попаднах на темата тук се порових в тяхната блог секция. Изглежда че те знаят за проблема от 2018 г. и са го разрешили чрез пиксел технология, която инсталира всеки терговец на сайта си.
Отдавна нямаше пусната тема за Affiliate Marketing във форума. Добре е да коментираме новите тенденции по темата.
Всеки който се занимава с Affiliate да сподели с кои платформи работи и какви методи използва.
 
Аз използвам услугите на shareasale. След като попаднах на темата тук се порових в тяхната блог секция. Изглежда че те знаят за проблема от 2018 г. и са го разрешили чрез пиксел технология, която инсталира всеки терговец на сайта си.
Отдавна нямаше пусната тема за Affiliate Marketing във форума. Добре е да коментираме новите тенденции по темата.
Всеки който се занимава с Affiliate да сподели с кои платформи работи и какви методи използва.
Давайте народе. Това с пиксела ще го направя или ще минат първо големите, и после системите, които предлагат някакво управление на съдържанието или билинг такива. За жалост няма да е скоро, но настъпи ли по-сериозно това, ще им се наложи. ;)
 
Здравейте, @Ico Hristov,

Афилиейт маркетинга е актуална тема и през 2021 г. и ще продължава. Афилиейт маркетинга е напълно легален и доходоносен източник на пари, както и не се нуждаете от огромни инвестиции, за да постигнете резултати. Може да се каже, че първоначално единствената инвестиция е Вашето време.

В блога на MyLead има множество статии, образователни материали и електронни книги, които могат да Ви въведат в света на афилиейт маркетинга и онлайн печеленето на пари.

Поздрави,
MyLead
 
Здравейте! От няколко дни проучвам как се прави Affiliate Marketing. Днес посетих този форум за първи път и видях, че има постове за Affiliate Marketing още от 2007 година. Mогат да се правят пари с този бизнес модел или е оставял?
Методът никак не е остарял, дори напротив - еволюирал е. Вече са станали толкова креативни, че един банер е вече олд скул, всичко промотира с контент маркетинг и криейтив, ревюта, инвлуенсване, видео. Нещата малко се промениха, правят са сигурно повече пари, защото нишите са се разширили, потребителите са нараснали, вече всеки е онлайн постоянно, благодарение на телефоните. Вчера дори, пътувайки в метрото, за 1-2 спирки, видях една мацка, която четеше (забележете) ревю на някакви есенни ботуши на блог на някаква друга кифла. И си казвам "някой ще вземе комисионна", ако правилно си е изиграла картите. И така, утре ще има ревю на някакъв грим. После ревю на не знам си какво, и всяка седмица блогърката си прави комисионни.

Отплеснах се, целях само да кажа, че това не е стар модел, стар модел е да си кликаш по рекламите на адсенс. :) Да не кажа, че не можеше да мине за модел, а за пълна мъка, и голям плач за тези хора.
 

Горе