Няколко въпроса за PR

Welkin

Member
Имам няколко въпроса за пейдж ранг. Не знам някой може ли да им отговори със сигурност, но дано се намери такъв.

1) Ако имам няколко линка от един и същ сайт, но от различни страници примерно с PR 4, това еквивалентно ли е на същия брой линкове с PR 4, но от различни сайтове?
2) Ако един сайт има примерно ПР 5, това оказва ли директно влияние върху другите страници на сайта или влияние може да окаже евентуално само вътрешен линк към тези страници?
3) Тази формула PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + … + PR(tn)/C(tn) очевидно не е вярна. Някой да знае по-вярна от нея?
4) Според тази картинка за да получа примерно ПР 3, трабва да имам съответните броеве линкове за всеки ред от колонката или е достатъчен броят от един от редовете със съответен ПР?
PageRank-Calculator.png
 
По последната точка - мисля че е достатъчен, понеже съм виждал как нов сайт получава PR3 след няколко линка от сайтове с добър PR.
 
1) Ако имам няколко линка от един и същ сайт, но от различни страници примерно с PR 4, това еквивалентно ли е на същия брой линкове с PR 4, но от различни сайтове?

Не, не е еквивалентно, това са т.нар. sitewide links, някъде из блога си Matt Cutts коментираше точно това, че sitewide links са с намалена тежест, вероятно ги броят за 1

2) Ако един сайт има примерно ПР 5, това оказва ли директно влияние върху другите страници на сайта или влияние може да окаже евентуално само вътрешен линк към тези страници?

Влияе върху страниците, които си линкнал на тая страница с ПР 5 - ПР се разпределя между линкнатите страници - виж dmoz например - колкото по-вътрешна категория влизаш - толкова намалява ПР-а, защото тая страница има все по-малко линкове към нея.
Това намаляне според мен зависи освен от ПР-а на линкващите я страници, и от броя кликове от индекса до страницата, колкото "по-навътре" е тя, толкова по-малко важна я смята G - например, на един от сайтовете ми имам вътрешна страница с ПР 3, а линкнатите от тях - са с ПР 0 (а са стари страници - на 6+ месеца)
Вероятно ПР 3 е малко за да ги направи достатъчно "важни".

3) Тази формула PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + … + PR(tn)/C(tn) очевидно не е вярна. Някой да знае по-вярна от нея?

Ех, ако знаехме точната формула... :)

4) Според тази картинка за да получа примерно ПР 3, трабва да имам съответните броеве линкове за всеки ред от колонката или е достатъчен броят от един от редовете със съответен ПР?

Тая таблица е сметната, като са отчетени само входящите линкове, а има куп други фактори - от какви IP-та са, reciprocal, линкове към външни сайтове (да, те също могат да влияят положително)

ПР-а вече не е това, което беше преди години - много често виждам как сайтове с ПР 0 са по-напред от такива с по 4-5, заради съдържанието си.
Очаквам скоро и да го махнат от тулбара, за да попрекършат търговията с линкове.
 
Ако оптимизирате, не ви съветвам въобще да обръщате внимание на PR.

Тази формула въобще не ви интересува.

PR вече е отхвърлен и от много специалисти.Мислете за сайта не за PR.Освен това G вече има много филтриращи алгоритми, които изцяло обезсмислят тази формула.

Например "relevancy-factor".Това ознаяава че G обича сайтовете, които сочат към вас да са подобни на вашия сайт.

Пример:
Ако имате 7 то определено можете да доминирате много трудни ниши, но ако от 3 отидете на 5 то това почти няма да укаже вличние на позиционирането ви(или ако има такова то няма да бъде заради тази разлика)

Не забравяйте че pr не е в линейна система.
Т.е да стиггете от 0 до 6 се оказва по лесно от колкото от 6 до 7.
 
Мдам аз като имах едно сайтче с пр 5 се ранкваше най-добре в мсн :D топ 100 на Г, топ 10 мсн преди време наблюдавах и с яхо подобна аномалия пр 5 топ 50 на Г, топ 10 в яхо
 
"Мдам аз като имах едно сайтче с пр 5 се ранкваше най-добре в мсн Very Happy топ 100 на Г, топ 10 мсн преди време наблюдавах и с яхо подобна аномалия пр 5 топ 50 на Г, топ 10 в яхо"

Напълно нормално това не е никаква аномалия.

Вероятни причини:

По висока конкуренция в G

Различни критерии в алгоритмите на различните машини.
90% то факторите им са едни и същи но имат и различни.Т.е егин фактор за Yahoo е добър а за G не е.Има и такива.

Извод като оптимизирате не мислете за PR, а за сайта си.Колкото до PR, просто гледайте да има там някакъв, без значение колко.
 
exdev каза:
1) Ако имам няколко линка от един и същ сайт, но от различни страници примерно с PR 4, това еквивалентно ли е на същия брой линкове с PR 4, но от различни сайтове?

Не, не е еквивалентно, това са т.нар. sitewide links, някъде из блога си Matt Cutts коментираше точно това, че sitewide links са с намалена тежест, вероятно ги броят за 1

За повече от 1 ги брои, добрата вътрешна структура помага доста.

exdev каза:
3) Тази формула PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + … + PR(tn)/C(tn) очевидно не е вярна. Някой да знае по-вярна от нея?

Ех, ако знаехме точната формула... :)

Правилна е формулатата, само че някой знае ли d на колко е равно?

exdev каза:
4) Според тази картинка за да получа примерно ПР 3, трабва да имам съответните броеве линкове за всеки ред от колонката или е достатъчен броят от един от редовете със съответен ПР?

Таблицата е със доста стара информация и цифри... според нея аз имам сайтове които трябва да са с PR9-PR10, ама не са :)
 

Горе