Няколко SЕО въпроса

bodyrock89

Active Member
Имам няколко сео въпросчета, които ме вълнуват, а и вероятно не само мен.

Първи въпрос:

Вътрешното линкване е добра сео практика (например дума от пост А е анчор линк към пост Б и т.н.)
Въпросът ми е, има ли значение за търсачките, дали линкът ще се отваря в нов таб (с target="_blank"), или ще се отваря в същия таб?


Втори въпрос:

Думи/фрази на italic и bold се смята, че имат добро влияние, що се отнася до сео.
Въпросът ми е, важи ли това и за анчор линковете и по-точно за външните линкове към нашия сайт. Да речем ако сега, от този форум, постна анчор линк към някой сайт, има ли разлика дали анчора ще е с italic, или с обикновен шрифт?


Трети въпрос:

При изображение, ако title и alt атрибутите съдържат едни и същи думи/фрази, оказва ли това някакво влияние и ако да, положително или отрицателно е то?
Например: снимка на котка с title="Котка" alt="Котка".


Четвърти въпрос:

При започване на линк билдинг кампания на нов сайт/блог, с кое е най-добре да започнем:

-Събмитване в социални мрежи.

-Събмитване в директории, форумни постове, блог коментари, профилни линкове...

-И двете едновременно.
(Пример: събмитване на ден в: 5 соц. мрежи, 5 директории, 5 блог коментара...)

Наскоро видях една SEO пирамида в SEOmoz, в която социалните мрежи се намираха на върха на пирамидата, та не ми стана ясно дали събмита в тях не се извърша след като вече имаме добър набор от линкове (директории, форуми, блогове...)


Това е за сега. Както виждате въпросите не са свързани помежду си, затова може спокойно да отговаряте/коментирате само по тези, по които имате някакво мнение/наблюдения.
 
От: Няколко SЕО въпроса

И аз ще дам мнение, къде без мен. :)

1. Все едно е. Но аз лично не го препоръчвам, защото така потребителя ще си нашари браузъра, а това ще го вбеси и може да тегли Х-са. А ако потребителите не ти се кефят, може да полияе и на резултатите. Има малка връзка, но незначиелна. Все пак е хубаво да имат положително впечатление от всичко по сайта ти.

2. За <strong> знам, че дава нещо като сигнал на бота, че думичката / фразата е важна за статията. Отделно и за потребителя. <b> даваше, но сега се използва само за насочването на вниманието само на потребителя. Италика и подчертаването не много силна, даже никаква.

3. Хубаво е да се са различн според мен: title="Котка" alt="Черна Котка". Да има разнообразие, иначе изглежда леко заспамено. :)

4. Повече неща, даже и от описаните. Хубавият линк билдинг е микс от всякакви линкове към сайта ти. Виждал съм случай с наказания, яко линковече са само от дирс или блог коменти. За социални мрежи и форуми не съм виждал този ефект, но като цяло анализа на линковете насочва бота към мисълта, че сайта ти е обхванал по-голям диапазон от web-а. Тематичен, нядявам се.

Последно време наистина се дава по-голям буст на такива сайтове, от социален тип. Това е така, защото логиката на бота и едиторите е, че там хората споделят и говорят за всичко и на база това ги изтрелват като най-хубави линкове. По-трудно е да са спам - има силен един, както и е най-близо до натуралния линк байт, което е в основата на white техниките за линк билдване. Едно време си спомням, че пускането на линкове в социални сайтове се правеше първо, заради бързата индексация, която търсехме всички. Сега се превърна в едно от основните неща, което измести директориите, артикъл директориите, блог коментарите, форумни линкове и др.
 
От: Няколко SЕО въпроса

1 > все тая


2> <b> вече не, но <strong> да

3> wrong - в тайтъл слагай още 2-3 думи като в описанието


4> и двете едновременно

Благодаря за отговорите. До сега не знаех за тага <strong>. Потърсих повече инфо и намерих също така разлика и между <i> и <em> таговете, като съотнешението е пак като при <b> и <strong>. Означава ли това че вместо <i> е по-добре да използваме <em>, пак от сео гледна точка?

Също така виждам, че линковете в подписа ти са с обикновен шрифт. Значи ли това, че за анчор линковете няма значение какъв шрифт ще използваме?

И аз ще дам мнение, къде без мен. :)

1. Все едно е. Но аз лично не го препоръчвам, защото така потребителя ще си нашари браузъра, а това ще го вбеси и може да тегли Х-са. А ако потребителите не ти се кефят, може да полияе и на резултатите. Има малка връзка, но незначиелна. Все пак е хубаво да имат положително впечатление от всичко по сайта ти.

2. За <strong> знам, че дава нещо като сигнал на бота, че думичката / фразата е важна за статията. Отделно и за потребителя. <b> даваше, но сега се използва само за насочването на вниманието само на потребителя. Италика и подчертаването не много силна, даже никаква.

3. Хубаво е да се са различн според мен: title="Котка" alt="Черна Котка". Да има разнообразие, иначе изглежда леко заспамено. :)

4. Повече неща, даже и от описаните. Хубавият линк билдинг е микс от всякакви линкове към сайта ти. Виждал съм случай с наказания, яко линковече са само от дирс или блог коменти. За социални мрежи и форуми не съм виждал този ефект, но като цяло анализа на линковете насочва бота към мисълта, че сайта ти е обхванал по-голям диапазон от web-а. Тематичен, нядявам се.

Последно време наистина се дава по-голям буст на такива сайтове, от социален тип. Това е така, защото логиката на бота и едиторите е, че там хората споделят и говорят за всичко и на база това ги изтрелват като най-хубави линкове. По-трудно е да са спам - има силен един, както и е най-близо до натуралния линк байт, което е в основата на white техниките за линк билдване. Едно време си спомням, че пускането на линкове в социални сайтове се правеше първо, заради бързата индексация, която търсехме всички. Сега се превърна в едно от основните неща, което измести директориите, артикъл директориите, блог коментарите, форумни линкове и др.

Благодарности и за твоите изчерпателни отговори!

Относно отговор 1:

Аз лично като потребител, предпочитам линковете да се отварят в нов таб. Да речем като чета някоя интересна статия и стигна до дума с линк, като кликна на линка, за да видя какво значи думата да речем и ако новата страница се отвори в същия таб, имам чувството, че съм изгубил предната статия и четенето ми е отишло по дяволите. В такъв случай веднага кликвам back и отварям отново думата, този път обаче в нов таб, за да съм сигурен, че дори и да се отплесна и отворя още 10 страници, винаги мога лесно да се върна в изходна позиция.
Виждам че и тукашните линкове се отварят в нов таб, което пак казвам, аз го предпочитам. Може би много потребители са на противоположно мнение, не знам :)

Относно отговор 2.

Преди няколко дена, от форума попаднах на статия в SEOmoz за onpage оптимизирането, където автора заявяваше, че италика имал близко, до малко по-голямо значение от болда.

Ето статията

Ето и точния цитат:

Italtic/Emphasized - Surprisingly, italic/emphasized text appears to have a similar to slightly higher correlation with high rankings than bold/strong and thus, we suggest its use on the targeted keyword term/phrase in the text.

Отговор 3 и 4 потвърждават и моите наблюдения от изчетените до сега теми свързани с оптимизирането. :)
 
От: Няколко SЕО въпроса

Тук се отваря в друг таб, защото те праща към друг сайт. Когато си на сайт съм забелязал, че има някаква такава тененция да е "затворена" система - демек седиш в един там и в него обикаляш сайта. Без да те ангажирва с допълнителни прозорци или табове. Но като цяло си зависи от потребителя, аз лично не харесвам да ми задръства браусъра с табове на един и същ сайт. А и винаги има десен бутон - и там вече си избират. ;) Дано да говор за интерлинкинг, а не за изходящи от сайта. Тогава това, което наредих горе и обратното. :) Но и това което каза е честа практика и съм го засичал по големите блог постове, защото един такъв пост ма повече от 3-4 ресурса, към които препраща. ;)

Мда от болда има по-голяма тежес италика, и аз така знам. Ако трябва да си степенувам ще е така:

1. <strong>
2. <i>
3. <u>
4. <b>

Често се наблюдават и комбинации от 4-те.
 
От: Няколко SЕО въпроса

И аз да си дам моите отговори, които се припокриват с горните:
1. по добре не ги отварай в нов прозорец, който иска ще си ги отваря в нов таб
2. ползвай <strong> за да подчертаеш фрази в текста, но гледай да не прекаляваш, че ще се сметне за спам
3. до колкото знам при изображенията, алт тага има значение за съдържанието, т.е снимка в статията е хубаво да е с алт ключовата дума. По същата логика и тайтъла е хубаво да е с ключова дума, но там има значение когато изображението е линк. т.е когато бота мине и засече изображението като линк, за анхор се взима тайтъла, а не алт-а
4. почни с големите социални мрежи, първо линка е моментален, бързо се индексира, докато събмита в директории е по бавен, там се одобрява бавно.
Също така си разнообразявай линковете, да има от социалки, от директории, от статии, от коментари, разни форуми и тн, абе от където може да вземеш линк взимай.

И още нещо като тенденция, която ще се развива с времето - тежеста на линка ще се определя както от тематичността, така и от преминаванията по линка. Така че линк от тематичен сайт или тематина социална мрежа ще тежи повече, ако хората четат написаното и влизат през линка в твоя сайт.
Така че събмитни няколко статии например в Squidoo и други подобни сайтове или директории за статии и след това се опитай да си класираш тези статии
 
От: Няколко SЕО въпроса

И аз да кажа нещо

1. идеята за нов таб е да замести pop-up прозорците които едно време бяха популярни, но после ги наспамиха с реклами и сега ги блокират. Четеш нещо, и се споменава нещо друго - ако те интересува повече информация наискаш линка - отваря ти се в нов прозорец, четеш и като ти се изясни затваряш и се връщаш на основната тема. Не знам дали си ме разбрал, но идеята ми е да си зададеш въпроса дали искаш четящият да се върне да дочете или да го насочиш към друга статия (било от същият или друг сайт). Помни, че тези, който могат да работят с табове знаят кога да отварят нов таб и се дразнят когато това става въпреки тяхното желание. Но тези потребитли са по-малко и не във всяка ниша.

2. когато правиш линкблдинг по правило разнообразието се цени от ботовете. Следователно е хубаво да имаш и линкове с италик дори и SEO спецовете да казват че са равни по тежест с обикновенните - е не са, защото са по-различни.

3. алт се ползва за да се покаже текст в случай че картинката не се зареди . Тайтъла се появява когато сложиш мишката върху картинката (вече се е заредила). Е ти като видиш празно място (незаредена картинка) какъв текст би искал да сложиш? Примерно котка, или жълта котка, или усмихната котка... А ако видиш котката вече ти е все тая къв е алта - тогава ако си сложиж мишката отгоре какво би очаквал да се появи? Ми ако има жълта котка и се появи жълта котка, то звъчи тъпо - значи - никога еднакви - това е спам.

Запомни - гуглъл твърди че уважава страници и сайтове писани за потребителят. Е, направи нещата така че да са полезни на потребителя и в същото време си вмъкни ключовите думи. Ако успееш да го направиш - значи си по-мъдър от SEO на средно-високо ниво. Повечето не могат. На чужд език е по-трудно.
 
От: Няколко SЕО въпроса

Това за линковете има ли някакво значение за сеото, или е просто за user friendly? Ако е второто съм по-склонен да се спра на някакъв междинен вариант. Да речем по-маловажните страници да линкват в същия таб по-важните, които така да се каже "продават", и обратното, важните страници (с реф линкове да речем), да отварят в нов таб по-маловажните, като about me, FAQ и т.н.
(става въпрос за анчор думи в самите публикации, а не линкове от немюта: Home, Contact и т.н. Те е ясно, че ще се отварят в същия таб.)

Относно изображенията, в блогспот да речем, по dafault се качват като линкове, което ще рече, че от значение там e title тага, така ли?

Вместо <i> тага, по ли е добре да се ползва <em> тага, или е най-добре да се ползват и двата?
 
От: От: Няколко SЕО въпроса

И аз да кажа нещо

1. идеята за нов таб е да замести pop-up прозорците които едно време бяха популярни, но после ги наспамиха с реклами и сега ги блокират. Четеш нещо, и се споменава нещо друго - ако те интересува повече информация наискаш линка - отваря ти се в нов прозорец, четеш и като ти се изясни затваряш и се връщаш на основната тема. Не знам дали си ме разбрал, но идеята ми е да си зададеш въпроса дали искаш четящият да се върне да дочете или да го насочиш към друга статия (било от същият или друг сайт). Помни, че тези, който могат да работят с табове знаят кога да отварят нов таб и се дразнят когато това става въпреки тяхното желание. Но тези потребитли са по-малко и не във всяка ниша.

Точно това ми е идеята, че искам потребителя, след като прочете допълнителното инфо, да се върне обратно в статията. Това не винаги е така разбира се. Понякога допълнителното инфо води към страницата, на която целя да "заведа" потребителя и тогава е без значение как ще се отваря.

3. алт се ползва за да се покаже текст в случай че картинката не се зареди . Тайтъла се появява когато сложиш мишката върху картинката (вече се е заредила). Е ти като видиш празно място (незаредена картинка) какъв текст би искал да сложиш? Примерно котка, или жълта котка, или усмихната котка... А ако видиш котката вече ти е все тая къв е алта - тогава ако си сложиж мишката отгоре какво би очаквал да се появи? Ми ако има жълта котка и се появи жълта котка, то звъчи тъпо - значи - никога еднакви - това е спам.

Тук малко съм "прегрешил" понеже, дали от мързел, на някои места съм си оставял еднакви title и alt. Това ще трябва да го коригирам :)

За линковете е ясно вече :)
 
Последно редактирано:
От: Няколко SЕО въпроса

2. когато правиш линкблдинг по правило разнообразието се цени от ботовете. Следователно е хубаво да имаш и линкове с италик дори и SEO спецовете да казват че са равни по тежест с обикновенните - е не са, защото са по-различни.
гугъл оценява линка по съвсем други метрикси, няма значение дали е боядисан в бяло, в черно, със стронг, със <i>, със <b> и т.н.. и т.н..
 
От: Няколко SЕО въпроса

гугъл оценява линка по съвсем други метрикси, няма значение дали е боядисан в бяло, в черно, със стронг, със <i>, със <b> и т.н.. и т.н..

Никой не знае как работи гугъла. И няма много смисъл да се знаят подробностите - те се променят постоянно. Вазжни са принципите. Е, аз не казвам че ги знам. Но съм чул експерти да говорят, че разнообразието е желателно.

Нека предположим че 100 човека харесат статия на AlanFort и решат да я цитират. Линквете ще са различни, нали? Най-малкото заради различните css които ползват хората. Е гугъла няма как да не го забележи това. Друг е въпроса как ще го оцени. Целта е натурален линк билдинг. Странно е ако 100-то линкнат с еднакъв анхор и стил, нали? (както може би ще е ако той линква себе си от еднави свои сайтове, което той, понеже е достатъчно умен, яма да направи)
 

Горе