Blinky
Owner
Тъй като напоследък адски много ъпдейти минага, и някой (най-вече новите в SEO-то) започват съвсем наволно да си създават няколко правила, които следват, но реално са мит, ако не са ги подредили добре в главата си или не са чели добре между редовете за тях.
Ще ви запозная с някои, които съм чул последно време и определено има малко повече от това, което се казва. Като смисъл най-вече.
[h=2]Нужна ми е позиция №1 в Google[/h]Да, така е. Първо място е винаги супер. Но задава ли си някой въпроса дали наистина място №1 обира всички кликове и конвертира така добре като №2 или дори №3? Зависи от заглавието понякога, микродатата и прочие. И за тези, които искат да се придвижват от 2ра към 1ва страница - умната. Знайте, че CTR-а на втора страница е в пъти по-добър от тази на първа. Не само заради "добре-поднесените" резултати според алгоритъма и едиторите, но и след първа страница потребителя е вече развъртял турбината....така да се каже. Ако сте на твора страница или дори в края на първа, не се лакомете, мит е, че ако се засилите може да стигнете топ 5, така де не в мит на 100%, но повечето, които са го напъвали не са успявали, дори им е се е получило обратното - падане от първа страница. Та нека това стане натурално. Не насилвайте късмета си. От моя опит знам, че е много тънка границата 10-11то място за тежка дума...както и следващата чувствителна бариера идва на в топ 5.
[h=2]Заглавието на сайта / страницата ми е спасителната ми лодка[/h]Да бе, да. Няма лошо кл. дума да присъства в заглавието на страницата, така е и прието и правилно. Но е мит, че това ще ви изкара на първите места - дори и най-добре подредения тайтъл да имате, то реално се гледат и всичко друго - съдържание, подредба, полезност, популярност на страницата, авторитете и куп още други неща. За това мит е, че първите места са ви гарантирани само ако заглавието ви носи тази кл. дума / фраза.
[h=2]Всичко, от което имам нужда са социални сигнали[/h]Както всичко в мрежата, за да се превърнете в социален елемент от социалкара, в която искате да се развихрите, е нужно време. Не всичко е в социалните канали. Те ще ви помогнат, но определено няма да са включовия ви фактор за показватето на позициите си в Google. Нужно ви е повече от това. Успешната формула тук е микс от съставките - свежест и уникалност, време и добра стратегия. Само една от посочените съставки няма как да ви докара успех, нужно е да са в добро съчетание. Помислете за безмислените постове на някоя фирмичка наела секретарка да и упавялва страницата във Facebooк и някой вирал графика, която обикаля мрежата буквално като вирус. Та мит е, че са ви нужни социални сигнали, нужна ви е стратегия, която да ви докара много такива. Дано се прави разлика тук.
[h=2]Правя видеа и това ми е[/h]Безспорен факт е, че хората обичат да асимилират информацията под формата на видеа, и няма лошо. Те са лесни (до някъде) за направа и за разпространение. Добър пример са да кажем видео туториалите. Да, но като всяко нещо, което носи информация, това видео е нужно да има съдържание, съдържание, което да накара потребителите да го гледа, шерват и най-вече да искат още. Но само по себе с видеото не помага кой знае колко за класирането ни. Трябва да дадем повече на търсачките (в частност Google), защото те няма да седят и да ни гледат видеото 4 мин., примерно. Но представете си, че то е импегне по блогове и форуми, шерне из социалните медии, сподели чрез линк през месинджъри....да, тогава вече си говори за SEO ползи. Още един мит, че видеото само по себе си нови SEO ползи, видеото, което си струва и се споделя носи тези ползи.
[h=2]Купуването на реклама ще ми помогне при класирането[/h]Съмнявам се. Няма пряка зависимост между реклама по сайтовете и класирането в търсачките. Нали, изключваме, че сме нещо като Виваком, Мтел, КокаКола и други на местен пазар. Като цяло това е мит. Това е мит, поне при тези, които стартират с малък бюджет. С тези от по няколко хилядарки на седмица, може и да не е мит. Защо, защото бранда се толерира добре в Google.
[h=2]Ще правя трепач контент[/h]Може и да е така, но има и нещо друго - добрият контент е добър не само за търсачките, но най-вече за потребителите. Ще е трудно обаче ако само вие си мислите, че пишете добре. Важното е другите да мислят така и още нещо - ако тази страхотна статия не в видят хората, ползата от нея ще е нулева. За това споделете я дори и вие във вашите канали, не публикувайте статия без да успеете да я направите видима поне за няколко души, ако нямате възможност за повече разбира се. Но за да пишете интересни и грабващи статии са ви нужни две неща - много опит и инерес стил на писане и да знаете какво иска да прочете вашата уадитория. Писането на статии трепач не е достатъчно. Идея повече се иска тук.
[h=2]Само с линкове и ще се получи[/h]И това е поредния мит. Особено след поредния Пингвин си е направо и страшно да казваш думата линк. Последно време се напълни с толкова много спам, че този ъпдейт нон стоп променя резултатите, оставяйки уебмастърите в шах и мат. Но нормално. Само с линкове не става. Абсолютен мит е, че само те са в основата или най-важния елемент при SEO-то. Хич не е така. А и ако трябва да сме честни, много хора кълват на оферти от рода на 20 линка за $100 - еднократно. Това определено ще ви помогне, но ще сте едни от хората, които чакат следващия ъпдейт на Google със смесени чувства. Ако ме разбирате. Лично аз препоръчва кротко и качествено. Намерете си за седмицата един линк, ако е нужно, но да е от мега авторитетен сайт. И гледайе да изглежда натурално. Но не разчитайте само на линкове....това е грешна стратегия.
[h=2]Маркирането на съдържвнието си ще ме класира по-добре[/h]И това може да го отнесем към митовате. Може подчертаването, болдването, h2,h1 да накара търсачките да разбере и да се съсредоточи върху това, но определено няма да ви класира заради това по-добре. Това може да се отнесе към по-горната точка - №1, за тайтъла. Важни за цялостната картинка на нещата.
[h=2]Дизайнът ми няма голяма тежест при класирането[/h]Няма начин да няма. Тук има точно две основни неща, които изстрелват това в категорията мит - заради Баусн рейта и достъпността на съдържанието. И двете знаете до къде може да ви доведат, ако не са добре направе.
[h=2]SEO е единственото, от което имам нужда[/h]Това също е мит. Имате нужда от комплексна стратегия. Всеки малък бизнес, който не може да си позволи големи рекламни бюджети и се опира само на Google, по мои лични наблюдения е обречен. За съжаление точно няколко тъпи съм го видял през годиние. Всеки независим от Google бизнес има бъдеще. Не казвам, че не трябва да разчитата и на SEO, но това не трябва да е единственото, което ще развивате като онлайн маркетинг.
Ще ви запозная с някои, които съм чул последно време и определено има малко повече от това, което се казва. Като смисъл най-вече.
[h=2]Нужна ми е позиция №1 в Google[/h]Да, така е. Първо място е винаги супер. Но задава ли си някой въпроса дали наистина място №1 обира всички кликове и конвертира така добре като №2 или дори №3? Зависи от заглавието понякога, микродатата и прочие. И за тези, които искат да се придвижват от 2ра към 1ва страница - умната. Знайте, че CTR-а на втора страница е в пъти по-добър от тази на първа. Не само заради "добре-поднесените" резултати според алгоритъма и едиторите, но и след първа страница потребителя е вече развъртял турбината....така да се каже. Ако сте на твора страница или дори в края на първа, не се лакомете, мит е, че ако се засилите може да стигнете топ 5, така де не в мит на 100%, но повечето, които са го напъвали не са успявали, дори им е се е получило обратното - падане от първа страница. Та нека това стане натурално. Не насилвайте късмета си. От моя опит знам, че е много тънка границата 10-11то място за тежка дума...както и следващата чувствителна бариера идва на в топ 5.
[h=2]Заглавието на сайта / страницата ми е спасителната ми лодка[/h]Да бе, да. Няма лошо кл. дума да присъства в заглавието на страницата, така е и прието и правилно. Но е мит, че това ще ви изкара на първите места - дори и най-добре подредения тайтъл да имате, то реално се гледат и всичко друго - съдържание, подредба, полезност, популярност на страницата, авторитете и куп още други неща. За това мит е, че първите места са ви гарантирани само ако заглавието ви носи тази кл. дума / фраза.
[h=2]Всичко, от което имам нужда са социални сигнали[/h]Както всичко в мрежата, за да се превърнете в социален елемент от социалкара, в която искате да се развихрите, е нужно време. Не всичко е в социалните канали. Те ще ви помогнат, но определено няма да са включовия ви фактор за показватето на позициите си в Google. Нужно ви е повече от това. Успешната формула тук е микс от съставките - свежест и уникалност, време и добра стратегия. Само една от посочените съставки няма как да ви докара успех, нужно е да са в добро съчетание. Помислете за безмислените постове на някоя фирмичка наела секретарка да и упавялва страницата във Facebooк и някой вирал графика, която обикаля мрежата буквално като вирус. Та мит е, че са ви нужни социални сигнали, нужна ви е стратегия, която да ви докара много такива. Дано се прави разлика тук.
[h=2]Правя видеа и това ми е[/h]Безспорен факт е, че хората обичат да асимилират информацията под формата на видеа, и няма лошо. Те са лесни (до някъде) за направа и за разпространение. Добър пример са да кажем видео туториалите. Да, но като всяко нещо, което носи информация, това видео е нужно да има съдържание, съдържание, което да накара потребителите да го гледа, шерват и най-вече да искат още. Но само по себе с видеото не помага кой знае колко за класирането ни. Трябва да дадем повече на търсачките (в частност Google), защото те няма да седят и да ни гледат видеото 4 мин., примерно. Но представете си, че то е импегне по блогове и форуми, шерне из социалните медии, сподели чрез линк през месинджъри....да, тогава вече си говори за SEO ползи. Още един мит, че видеото само по себе си нови SEO ползи, видеото, което си струва и се споделя носи тези ползи.
[h=2]Купуването на реклама ще ми помогне при класирането[/h]Съмнявам се. Няма пряка зависимост между реклама по сайтовете и класирането в търсачките. Нали, изключваме, че сме нещо като Виваком, Мтел, КокаКола и други на местен пазар. Като цяло това е мит. Това е мит, поне при тези, които стартират с малък бюджет. С тези от по няколко хилядарки на седмица, може и да не е мит. Защо, защото бранда се толерира добре в Google.
[h=2]Ще правя трепач контент[/h]Може и да е така, но има и нещо друго - добрият контент е добър не само за търсачките, но най-вече за потребителите. Ще е трудно обаче ако само вие си мислите, че пишете добре. Важното е другите да мислят така и още нещо - ако тази страхотна статия не в видят хората, ползата от нея ще е нулева. За това споделете я дори и вие във вашите канали, не публикувайте статия без да успеете да я направите видима поне за няколко души, ако нямате възможност за повече разбира се. Но за да пишете интересни и грабващи статии са ви нужни две неща - много опит и инерес стил на писане и да знаете какво иска да прочете вашата уадитория. Писането на статии трепач не е достатъчно. Идея повече се иска тук.
[h=2]Само с линкове и ще се получи[/h]И това е поредния мит. Особено след поредния Пингвин си е направо и страшно да казваш думата линк. Последно време се напълни с толкова много спам, че този ъпдейт нон стоп променя резултатите, оставяйки уебмастърите в шах и мат. Но нормално. Само с линкове не става. Абсолютен мит е, че само те са в основата или най-важния елемент при SEO-то. Хич не е така. А и ако трябва да сме честни, много хора кълват на оферти от рода на 20 линка за $100 - еднократно. Това определено ще ви помогне, но ще сте едни от хората, които чакат следващия ъпдейт на Google със смесени чувства. Ако ме разбирате. Лично аз препоръчва кротко и качествено. Намерете си за седмицата един линк, ако е нужно, но да е от мега авторитетен сайт. И гледайе да изглежда натурално. Но не разчитайте само на линкове....това е грешна стратегия.
[h=2]Маркирането на съдържвнието си ще ме класира по-добре[/h]И това може да го отнесем към митовате. Може подчертаването, болдването, h2,h1 да накара търсачките да разбере и да се съсредоточи върху това, но определено няма да ви класира заради това по-добре. Това може да се отнесе към по-горната точка - №1, за тайтъла. Важни за цялостната картинка на нещата.
[h=2]Дизайнът ми няма голяма тежест при класирането[/h]Няма начин да няма. Тук има точно две основни неща, които изстрелват това в категорията мит - заради Баусн рейта и достъпността на съдържанието. И двете знаете до къде може да ви доведат, ако не са добре направе.
[h=2]SEO е единственото, от което имам нужда[/h]Това също е мит. Имате нужда от комплексна стратегия. Всеки малък бизнес, който не може да си позволи големи рекламни бюджети и се опира само на Google, по мои лични наблюдения е обречен. За съжаление точно няколко тъпи съм го видял през годиние. Всеки независим от Google бизнес има бъдеще. Не казвам, че не трябва да разчитата и на SEO, но това не трябва да е единственото, което ще развивате като онлайн маркетинг.