Онлайн магазините в България

Leverage

Well-Known Member
Не знам доколко реална ще е оценката ми на база Фейсбук рекламирани магазини, но в социалната мрежа на всяка реклама потребителите пишат коментари за надценки над 100 %. Дали пазара онлайн в България още преди чаканото развитие няма да се срине, как мислите? Клиентите се насочват към китайските магазини и си пазаруват от там.
 
От: Онлайн магазините в България

Ами.. то тук някои от колегите от форума за дропшипинг под 35% не искат да се захванат, пък какво остава за самия търговец :)
Прекалената алчност си съсипва пазара.
Държавата от една страна се опитва да подпомогне местните обирджии, като дърпа пратките от китай на митница в софия, и те забива в бюрокрация и такси, с надеждата да се откажеш да гледаш чуждите сайтове и да купуваш на в пъти по-високи цени от местните "търговци"
 
От: Онлайн магазините в България

И аз така мисля. Факторите изброени от теб, плюс свитият пазар. А и няма истински дропшипинг. В смисъл складове предлагащи покупко-продажба на конкурентни цени. Дано не съм лош пророк, но и онлайн ще оцелеят само големите като emag и други подобни както се получава в последните години офлайн. И за сега olx vs онлайн магазини като цена 3:0...
 
От: Онлайн магазините в България

то за китайските боклуци би трябвало държавата да забрани продажбата им на територията на държавата, като така би останала единствено възможността да се поръча от китай на свой риск...

ако говорите за стоки които не присъстват в aliexpress, dx и подобни сайтове, дайте примери онлайн да са по скъпи от офлайн.
 
От: Онлайн магазините в България

Според мен държавата никога няма да тръгне да ги забранява след като си прибира данъците. Колкото до цените онлайн и офлайн не си ме разбрал. Не сравнявам тях, а това, че и on и off няколко големи магазина завладяват пазара. Пример е emag, olx.
 
От: Онлайн магазините в България

то за китайските боклуци би трябвало държавата да забрани продажбата им на територията на държавата, като така би останала единствено възможността да се поръча от китай на свой риск...

ако говорите за стоки които не присъстват в aliexpress, dx и подобни сайтове, дайте примери онлайн да са по скъпи от офлайн.

Всъщност "китайските боклуци" са много качествени. И не говоря само за дрехи, ами и за техника. Поръчвал съм доста от китайските сайтове и винаги съм доволен. Имам дрехи от там, които втора година не са мръднали, бях поръчал мишка за 1$, която работи повече от 1 година, в момента съм и с телефон от там и няма никакви проблеми. Какво би ме накарало да купя нещо от тук със 100% надценка?
 
От: Онлайн магазините в България

Какви 100% надценка? Аз си купих дрон (квадракоптер) от banggood.com за 11$. Същият го имаше в eBay.com най-евтино за 18$ а в OLX.bg същият дрон се продаваше за 60 лева. Като сложим и доставката и разходите да отида до клона на куриера (доставката до адрес е доста по-скъпа) и цената на дрона скача на 70 лева. Отделно в OLX.bg е пълно с мошеници и няма никаква гаранция. В banggood.com имам 10 дни тест на стоката (броят се от датата на получаване на стоката а те реално не знаят каква е и вярват на думата на клиента) и ако има някакъв проблем или изпращат резервни детайли или направо ти пращат нов артикул (на мене ми изпратиха безплатно резервно моторче което струва 2$ в тяхния сай и 10 лева без доставката в OLX.bg). Та така, почти винаги предпочитам да си купувам директно от китайците.
 
От: Онлайн магазините в България

Според мен няма реална оценка на пазара в България.
Да не кажа 'пазара' в България.
Говорим за онлайн търговия. Колегата спомена оценката си на база ФБ, аз също имам известни наблюдения ...
Първо населението е около 7 мил. души +, -
около 2,2 мил са пенсионерите в БГ. сегмент който не е много платежно способен.
Сложи още 2,5 мил деца и ученици които не разполагат с собствени средства да купуват, не че нямат желания и нужди
Идва ред на работещите бедни сигурно са над 1.4 мил на минимална работна заплата 420 лв. което ще рече 2,5 лв на час х 8 часа х 5 работни дни на седмица.
Колко от тези 7 мил само се водят че са тук а отдавна са по света .
Според мен остават някъде кум 1,2 мил души които могат да си позволят да пазаруват онлайн. Пак ми се струва много. може би реалните купувачи са 800 к.
Толкова ни е свит пазара. За това не сме атрактивни за големите вериги и сайтове.
Като сложим към тези цифри кум 80 к онлайн магазини от които над 90% трябва моментално да се изтрият / толкова са зле/.
Борбата става страшна. Състезанието за толкова малко потребители с ограничени средства...
Сега има големи сигменти от хора работещи в банки, ИТ, Енергетика и етц наистина са много платежоспособни но те са много малък %.
Да не говорим че те са интелигентни и могат да си поръчват от ибей, амазон, китайските сайтове, много от тях се организират по форуми и други да пазаруват заедно и да си делят разноските по доставката.
Сега не искам да отказвам никой от онлайн търговията но нещата са тъка, не е лесно.
Добра е идеята да се насочим към румънския пазар. Според различни пипалметрии 19 % от българите пазаруват онлайн а в Румъния този % е 13 но пък румънците са 22 мил. и заплатите им са х 2,5 от нашите.

Сега извода, ако китайските магазини измислят безплатна доставка за седмица , 10 дни тотално ще закрият по-голямата част от българските онлайн магазини.
Държавата няма да ни защити.
Хората лапат пари от вноса...
Това влияе и на производството в БГ
Не е добре Бай Иван да сее моркови на село защото ще иска субсидии, по хубаво е Хасан да ги внесе от Турция да си плати рушвет на митницата
Ама това е за друга тема
 
От: Онлайн магазините в България

Е, тя тази тема е въобще за магазините - не само онлайн, но и тези по улиците.

Свободната търговия, лесната доставка, безпроблемното търсене на информация в Интернет правят все по-лесно пазаруването от Китай, Англия, САЩ и прочие.

И да, хората с повече възможност за пазаруване (с малко повече пари) са малко по-интелигентни и си цъкат чужди сайтове и четат. По-бедните българи пазаруват в БЪлгария, че и онлайн не признават. Но те няма какво толкова да харчат.

Решението може би се крие в по-малки надценки, договаряне за цени с производителите, по-гъвкаво обслужване, повече помощ и добавена стойност за клиента. Т.е. клиентите да знаят, че дори тук да излезе с малко по-скъпо, то сървиса, който получават си заслужава това оскъпяване.

Който се справя, ще оцелее.
 
От: Онлайн магазините в България

Няма как с нашето ниво на потребление цените да са ниски. Просто не се връзват нещата. Винаги ще е по-евтино да си поръчаш нещо директно от Китай. Междудругото с малки маржове не се прави добро обслужване. Според мен както каза и колегата по-горе шанса на родните магазини е да предлагат добавена стойност, както и качествени стоки от Европа, бърза доставка, гаранция, хубави магазини, но това го няма за момента.
 
От: Онлайн магазините в България

Не знам доколко реална ще е оценката ми на база Фейсбук рекламирани магазини, но в социалната мрежа на всяка реклама потребителите пишат коментари за надценки над 100 %. Дали пазара онлайн в България още преди чаканото развитие няма да се срине, как мислите? Клиентите се насочват към китайските магазини и си пазаруват от там.
100% ти се струват много? Когато внасяш легално, ти плащаш 20% ДДС и още някакъв процент мито, да кажем, че е 5%. Плащаш ДДС и върху цената за доставката и върху митото. Значи, стоката веднага се оскъпява с 25% от цената, на която я гледаш в китайски сайт, отделно плащаш за доставката и това товари някой друг долар. После, плащаш за освобождаването на стоката. Плащаш и такси банкови преводи, разбира се. После, плащаш на хора които работят в магазина. Разбира се, всяка една стока трябва да има инструкция на български език за потребителите - по закон. Знаеш ли колко време отнема преводът на техническа документация, примерно? Щото телефончето, което си купуваш от Китай няма инструкцийки, а това което си купуваш от тук има ;) После, плащаш за реклама на стоката, нали разбираш, че не всеки клик продава? Накрая, предлагаш гаранция на стоката и ако стоката се счупи и не може да бъде ремонтирана тук, плащаш за транспорта обратно до Китай (разбира се, ако можешда я върнеш), а клиентът ти не плаща абсолютно нищо. Ако пък може да се оправи тук, плащаш за ремонта. Да не забравяме, че стоката поръчана от България е при теб на следващия ден и имаш право да я видиш, преди да я платиш. Имаш и право на безплатна консултация с човек говорещ на родния ти език, който да те посъветва дали това към което си се засилил е най-доброто за теб.

Та, като човек занимаващ се с търговия ти казвам, че понякога 100% са нищо с главоболията, с които се сблъскваме, за некачествените стоки през които сме минали и парите, с които сме се набутали, за да открием коректни доставчици и качествени стоки. Та, който иска да си купува от Китай, да го прави. Редовно ми се обаждат такива да ми реват, че не могат да си подкарат продуктите и да ми искат инструкции на български. Познай дали им давам :lol:
 
От: Онлайн магазините в България

Много добра и точна оценка, Стан! Онлайн магазините насочени към българските потребители просто се "прескачат" и си описал причините. Колегите по-горе дадоха и примери за цените. Каза, че не искаш да откажеш някой, да, но който се захване с това ще стигне сам до тези изводи рано или късно, по-добре рано. Платежоспособните потребители в мрежата стават все по-умни и намират най-добрата цена, която е много трудно да се даде на нашия пазар. От тези 80к магазини може би ще оцелеят само тези със собствен продукт, но не вярвам да има много такива.
Колкото до качеството за китайските стоки това е друга тема. Доста е писано по този въпрос и не мисля, че може да се разглежда еднозначно. Пак се опира до качество - цена. Има качествени продукти, има и боклуци.
 
От: Онлайн магазините в България

На база реални наблюдения, ще споделя малко опит. Малък магазин за часовници 30кв. в среден по големина град(70 000 души). Легален внос от Китай със всичките му бумащини и такси. Както каза колегата, до тук стана +25% Магазинът има разходи: наем + осигуровки + счетоводство + ток + вода + интернет + СОД + банкови такси на фирмената сметка + данъци. Общо до тук го сметнете че 1000лв. започваме на минус всеки месец. Ако кажем, че продаваме часовници в евтиния сегмент(10-30лв), то една проста сметка показва, че на месец трябва да продадем поне по 150 часовника(средно по 20лв.) за да имаме някаква печалба - тоест 3000лв. целеви оборот. 1000лв. фиксирани разходи + 1000лв. за поръчка на нова стока - 2000лв. Един работник = 500лв. и другите 500лв. са за собственика. До тук изглежда, че с малко труд си осигуряваме едни 500лв. месечно с лека ръка.

Сега и реалността: понеже нашите цени са по-високи в сравнение с амбулантните търговци из сайтовете за обяви, то онлайн продажбите са много слаби. На хората не им пука, че нямат никакви потребителски права при покупка от 15-годишно пишлеме и избират най-ниската цена. Ние даваме една година гаранция на всеки продукт. Собственика трябва да следи продуктовите наличности и да редактира онлайн магазина при изчерпване и зареждане, понеже на работничката не и се занимава. Местното търсене също е много слабо - общо в града има 5 подобни магазина. Нашият едвам си покрива разходите през зимните месеци. В търговската част на града, за 200 метра разстояние има 11 магазина, които се дават по наем, другите едвам оцеляват.

При физическите магазини всяка година нещата стават все по-зле, като 2015 е най-лошата година за града от гледна точка на заетост на търговските обекти. Като прибавим към това и увеличаването на минималната заплата на база на намаляващо търсене, това съвсем спъва малкия бизнес. Управителката на съседният магазин работи от 10 години сама. През 2008 е получава приходи от 700лв. месечно, когато минималната заплата е била около 200лв. Тоест средно х3.5 пъти повече от минималната. Сега получава приходи от 500лв. месечно, а минималната е 420лв. До две години приходите и ще се изравнят с минималната.

Някои амбицирани предприемачи ще кажат, че това е естествен процес и слабият отпада от играта и само силните оцеляват. Това би било валидно, когато рекламата ти достига до много хора и вече те избират дали да закупят продукта или не. Обаче при физическите магазини е точно обратното. Колкото и хубав продукт да предлагаш, след като няма платежоспособно население > човекопоток > посетители > оборот, то ти си обречен на провал.
 
От: От: Онлайн магазините в България

100% ти се струват много? Когато внасяш легално, ти плащаш 20% ДДС и още някакъв процент мито, да кажем, че е 5%. Плащаш ДДС и върху цената за доставката и върху митото. Значи, стоката веднага се оскъпява с 25% от цената, на която я гледаш в китайски сайт, отделно плащаш за доставката и това товари някой друг долар. После, плащаш за освобождаването на стоката. Плащаш и такси банкови преводи, разбира се. После, плащаш на хора които работят в магазина. Разбира се, всяка една стока трябва да има инструкция на български език за потребителите - по закон. Знаеш ли колко време отнема преводът на техническа документация, примерно? Щото телефончето, което си купуваш от Китай няма инструкцийки, а това което си купуваш от тук има ;) После, плащаш за реклама на стоката, нали разбираш, че не всеки клик продава? Накрая, предлагаш гаранция на стоката и ако стоката се счупи и не може да бъде ремонтирана тук, плащаш за транспорта обратно до Китай (разбира се, ако можешда я върнеш), а клиентът ти не плаща абсолютно нищо. Ако пък може да се оправи тук, плащаш за ремонта. Да не забравяме, че стоката поръчана от България е при теб на следващия ден и имаш право да я видиш, преди да я платиш. Имаш и право на безплатна консултация с човек говорещ на родния ти език, който да те посъветва дали това към което си се засилил е най-доброто за теб.

Та, като човек занимаващ се с търговия ти казвам, че понякога 100% са нищо с главоболията, с които се сблъскваме, за некачествените стоки през които сме минали и парите, с които сме се набутали, за да открием коректни доставчици и качествени стоки. Та, който иска да си купува от Китай, да го прави. Редовно ми се обаждат такива да ми реват, че не могат да си подкарат продуктите и да ми искат инструкции на български. Познай дали им давам :lol:

Май не си ме разбрал точно. Аз не твърдя, че 100% са много, а че просто потребителите търсят най-добрата цена и тя не е в българските онлайн магазини.
 
От: От: Онлайн магазините в България

Май не си ме разбрал точно. Аз не твърдя, че 100% са много, а че просто потребителите търсят най-добрата цена и тя не е в българските онлайн магазини.
Цената е свързана с услугите, които предлагат и са задължени да предлагат, българските онлайн/офлайн търговци. Няма как да е еднаква с тази на китайците, защото и услугите са различни, нищо че продуктът е еднакъв. Пак ще ги изброя:

- експресна доставка за един ден или за същия ден.
- опцията да платиш след като видиш и тестваш продукта.
- опцията да имаш две години гаранция и продуктът да бъде ремонтиран тук.
- опцията да получиш подробна консултация на родния ти език.
- опцията да получиш подробни инструкции за работа с продукта на родния ти език.

И пазаруването от България си има своя несравним плюс. Защото когато си купиш нещо не за 20 лв., разбира се, и го задържат на митница, като те накарат да си платиш митото, ддс-то, размотават те една седмица, другият път ще си го купиш от български търговец. В момента пазаруващите от Китай минават метър, защото китайците фалшифицират докуентите за внос, за да не се плащат необходимите данъци при влизане в България. С двете си ръце и двата си крака съм "ЗА" тия практики да бъдат пресечени и дано да бъдат скоро. Тогава ще видим дали е по-изгодно да купуваш от Китай, да си чакаш нещата по един месец, а после да освобождаваш от митницата.

Аз мисля, че все повече потребители започват да търсят качеството, вместо да залагат на евтината цена.
 
От: От: Онлайн магазините в България

100% ти се струват много? Когато внасяш легално, ти плащаш 20% ДДС и още някакъв процент мито, да кажем, че е 5%. Плащаш ДДС и върху цената за доставката и върху митото. Значи, стоката веднага се оскъпява с 25% от цената, на която я гледаш в китайски сайт, отделно плащаш за доставката и това товари някой друг долар. После, плащаш за освобождаването на стоката. Плащаш и такси банкови преводи, разбира се. После, плащаш на хора които работят в магазина. Разбира се, всяка една стока трябва да има инструкция на български език за потребителите - по закон. Знаеш ли колко време отнема преводът на техническа документация, примерно? Щото телефончето, което си купуваш от Китай няма инструкцийки, а това което си купуваш от тук има ;) После, плащаш за реклама на стоката, нали разбираш, че не всеки клик продава? Накрая, предлагаш гаранция на стоката и ако стоката се счупи и не може да бъде ремонтирана тук, плащаш за транспорта обратно до Китай (разбира се, ако можешда я върнеш), а клиентът ти не плаща абсолютно нищо. Ако пък може да се оправи тук, плащаш за ремонта. Да не забравяме, че стоката поръчана от България е при теб на следващия ден и имаш право да я видиш, преди да я платиш. Имаш и право на безплатна консултация с човек говорещ на родния ти език, който да те посъветва дали това към което си се засилил е най-доброто за теб.

Та, като човек занимаващ се с търговия ти казвам, че понякога 100% са нищо с главоболията, с които се сблъскваме, за некачествените стоки през които сме минали и парите, с които сме се набутали, за да открием коректни доставчици и качествени стоки. Та, който иска да си купува от Китай, да го прави. Редовно ми се обаждат такива да ми реват, че не могат да си подкарат продуктите и да ми искат инструкции на български. Познай дали им давам :lol:

И да обясняваш няма кои да те чуе. Иначе митото варира. На не големите количества стока може и 5% да е, но на промишлени количества стоката стика и до 65% мито. Аз съм плащал по 3$ мито на бройка +20% ДДС на митото за продукт, които съм обявил за 4.8$. Също така аз съм изкарал от икономиката на българия сума в пъти по малка за брайка от колкото лицето което ще си купи телефончето от китай. Ам балуши не можеш да им го обяниш и не можеш. Не можеш да им обясниш че бай петьо поръчай два три бройки на митницата казал че са за децата и след това ги пуснал в olx колкото да си избие единия които си ползва! Балушка история, затова брака си го джъткам из БГ, останалото го продавам в гърция и когато съм коректен и някои се изтарикати има поне 10-тина гърци да кажат че съм коректен, докато тука хем му казвам не е водоустойчив часовника за 9 лева, той се изкъпи щот е газар и после мрънка че му се запотило стъклото отдоло и другите овце след него мууууууууууу! От както си пуснах обявите в алито с доставка за един ден и простите мами познаха да пазарят като луди, пак на близо същите цени тук го давам за 10 лева, там го давам за 4.6$ ама нали са на килипир с 20 ст от алито ще го вземем, после го постнат в групите и пишат ооо пристигна ми за 2 дена, моя пък за 3 дена и се кефят глупавите пачи, ама ако трябва да го купят от мен официално мучат офцете оо ти ще печелиш от мен да ама не аз също съм умен ще ти изям бизнеса щото я съм по умен от теб!

Най - ме е яд на експерти дет един път не са се редили на опашка в митница. Да видят кво е 100 тираджия да ти вият на главата, 20 чиновника да ти се карат без причина и да дишаш цял ден пот! Простите и глупави мами един час няма да издържат, да не говорим за апдалчетата с оскубани вежди дето един ляв завой с колата не могат да направят да ги видя как ще отидат на митницата и ще си защитават интереса? Ам прост народ, глава завряна в гъза и това е.
 
От: От: Онлайн магазините в България

На база реални наблюдения, ще споделя малко опит. Малък магазин за часовници 30кв. в среден по големина град(70 000 души). Легален внос от Китай със всичките му бумащини и такси. Както каза колегата, до тук стана +25% Магазинът има разходи: наем + осигуровки + счетоводство + ток + вода + интернет + СОД + банкови такси на фирмената сметка + данъци. Общо до тук го сметнете че 1000лв. започваме на минус всеки месец. Ако кажем, че продаваме часовници в евтиния сегмент(10-30лв), то една проста сметка показва, че на месец трябва да продадем поне по 150 часовника(средно по 20лв.) за да имаме някаква печалба - тоест 3000лв. целеви оборот. 1000лв. фиксирани разходи + 1000лв. за поръчка на нова стока - 2000лв. Един работник = 500лв. и другите 500лв. са за собственика. До тук изглежда, че с малко труд си осигуряваме едни 500лв. месечно с лека ръка.

Сега и реалността: понеже нашите цени са по-високи в сравнение с амбулантните търговци из сайтовете за обяви, то онлайн продажбите са много слаби. На хората не им пука, че нямат никакви потребителски права при покупка от 15-годишно пишлеме и избират най-ниската цена. Ние даваме една година гаранция на всеки продукт. Собственика трябва да следи продуктовите наличности и да редактира онлайн магазина при изчерпване и зареждане, понеже на работничката не и се занимава. Местното търсене също е много слабо - общо в града има 5 подобни магазина. Нашият едвам си покрива разходите през зимните месеци. В търговската част на града, за 200 метра разстояние има 11 магазина, които се дават по наем, другите едвам оцеляват.

При физическите магазини всяка година нещата стават все по-зле, като 2015 е най-лошата година за града от гледна точка на заетост на търговските обекти. Като прибавим към това и увеличаването на минималната заплата на база на намаляващо търсене, това съвсем спъва малкия бизнес. Управителката на съседният магазин работи от 10 години сама. През 2008 е получава приходи от 700лв. месечно, когато минималната заплата е била около 200лв. Тоест средно х3.5 пъти повече от минималната. Сега получава приходи от 500лв. месечно, а минималната е 420лв. До две години приходите и ще се изравнят с минималната.

Някои амбицирани предприемачи ще кажат, че това е естествен процес и слабият отпада от играта и само силните оцеляват. Това би било валидно, когато рекламата ти достига до много хора и вече те избират дали да закупят продукта или не. Обаче при физическите магазини е точно обратното. Колкото и хубав продукт да предлагаш, след като няма платежоспособно население > човекопоток > посетители > оборот, то ти си обречен на провал.

Тоя филм с физическите обекти не ми го проигравай на мен и на нито един онлайн търговец, щото ако си мислиш че 70k часовници си ги държа в кашонче в нас жестоко се лъжеш а реално наличността ми е няколко пъти отгоре, та моите наеми и соТ-ове са в пъти повече като разход от физическото ти магазинче. Като едвам излизат сметките няма да има момиче ами ще стоиш ти там и ще икономисаш 500 лева. Няма никаква причина цените във физическите магазини да са по - високи от тези в интернет. Аз плащам по 10 стотинки на всеки посетител в сайта ми, при 10 000 посестителя колко месечни наема съм дал само за днес? Да не говорим за шоу рума ми и физическите ми обекти, които трябва да имам по закон и те си имат същите разходи кат твоето обектче. Напротив ти си доста по - добре от мен, щото имаш магазинче дето изкарва пари и то, аз имам складове и офиси дето са само разход!

Точно тези безмислени разминавания в цените между физически обект и онлайн съсипват всичко. Така сисъпаха пазара си аладен за 3 месеца в Пловдив. Сега работим с няколко човека с диеята да вдигнем доставките ама няма как щот единия им обект дава промоцията за 9.99, другия я дава за 14.99 и това сатава дума за една и съща верига с два обекта! Обаждаш се по телефончето искат ти допълнително 3 лева за доставка еми кво е това, пловдив е на две крачки, 10 мин с кола е па как да дам близо двойно за да ми го докарат? Единия обект правят нещата качествено, другия нещата им смърдят. Поръчваш пица идва чехъл, отиваш на другия обект дават си уникална пица, чехула 15 лева, уникалната пица, която правят за 5 мин е 10 лева е как да обедя някои да си го поръча по интернет. Едни други мархули с една умряла пицария два месеца ми тровиха живота и се циганяха за всяко левче което ми плащат за реклама и маркетинг, сега отидоха при някакъв пикльо на 15 години, направи свали им сайт от нета и те много доволни глупаците, че чак пред конкуренцията ме плюят. Те нямат снимки на менюто за доставка до вкъщи, нямат условия до колко часа работят, нарушават поне два закона ама иначе са супер доволни. Е така бизнес няма да се прави, като знаеш как да месиш тесто меси го не рисувай картини!
 
От: Онлайн магазините в България

ДДС се налива обратно във фирмата вносител понеже тя все пак регистрира и разходи (заплати на работници и какво ли не още) така че не фактор който да се взема под особено внимание.
 
От: Онлайн магазините в България

redrum, няма нужда да ме убеждаваш мен като потребител! Темата е точно за това - да има изказвания по това накъде върви онлайн бизнеса в България, защото и аз се чудя дали си заслужава да пробвам. Радвам се, че си оптимист и мислиш, че има надежда. Благодаря за коментарите! :)
 
Последно редактирано:

Горе