Основни мотиватори при избора на услуга

cybervn

New Member
Кое е най-важното нещо за вас, когато си избирате услуга на някой колега във форума ? Примерно при добавянето в социални мрежи / директории, какво гледате най-напред ? Цена, репутация, отзиви, цялостната услуга ( примерно кой пише описанията, какви са отчетите, колко и кои са сайтове ... ) и т.н. ?

Не помня да е имало подобна дискусия, а смятам, че за доста хора във форума ще е полезна.

Аз мога да си кажа, че при горния пример, ме интересува кой пише описанията, кои са сайтове, но най-вече ме ръководи цената и отзивите.
 
От: Основни мотиватори при избора на услуга

Аз гледам тези неща за себе си де:

- репутация или мнения за човека.
- резултати, които е дала услугата за другите, които са я ползвали.
- срокове на изпълнение
- цена на услугата
- начин за плащане

В последно време гледам предимно: резултатите и сроковете. Другото е ясно и вече стандарт. За плащането е ясно - или е paypal, или e-pay, или банково нареждане, или пощенски запис, или бартер (ако има таква опция). За цената - ако резултатите са добри, плащам и искам отново за други проекти. За репутацията - обикновено се ровя и ми го препоръчват, там тругно попадам на крив човек. Пък и практиката ми е да плащам след свършена работа.

Няма какво да си говорим, ако са доволни и двете страни ще има бизнес. Ако не - всеки ще си чупи главата и като цяло и двамата могат да се таковат с калинките, ако ме разбирате. Който е терикатил, не е стигнал далеч. ;)
 
Re: От: Основни мотиватори при избора на услуга

Ако е за дизайн - предимно портфолио.
То това се отнася не само за дизайн, но при фирма имаща услуги или продукти. Може да се покажат проекти, клиентски истории. Сега е модерно (а и за дадени проекти по евро-проекти, където минимума е 5) да се искат референции, които са подредени и разписани от някой представител на дадената компания, с която сте имали отношение. Естествено референцията върви към договор, да се знае още от сега. Тя трябва да има няколко ключови елемента, като:

1. Какви отношения сте имали - Пример: За изработка на корпоративна идентичност
2. Към договор № кой е
3. За какъв срок от време
4. От коя фирма ви я дават
5. Тяло, в което се пише и самата похвала и какъв проект сте изпълнявали за тях
6. Заключение, като препоръка на други и че ще работят с вас и в бъдеще
7. "С уважение" и двете имена и под тях длъжността, която заема лицето в компанията, която ви дава референция - в дясно
8. Подпис (на лицето) под името и печат на фирмата - пак в дясно

Това е в общи линии, няма да е зле и да се оформи визуално, като се сложи тяхно лого и може би популярни техни брандове, но определено да не се прави натрупано, все пак е документ. Ако имат тяхна фирмена бланка, ще е най-добре. Не знам защо така задълбочих в това, но реших, че щом говорим за избор на услуга е редно да се допитаме и до това, какво мислят и другите. А под формата на документ си е много важно. ;)

Ако някой иска да допълва, нека го направи. ;)
 
От: Основни мотиватори при избора на услуга

За съжаление, единственото меродавно е на база опит...а опита обикновенно се заплаща. За това любим лаф ми е "учи се от грешките на другите" :) Тоест, искаш-не искаш - ставаш "мара подробната" :)
 
От: Основни мотиватори при избора на услуга

А ако обърнем въпроса с хастара навън?
Какво се случва с човек, предлагащ услуга, в началото на неговата „кариера”? Когато няма портфолио, не е имал все още нито един клиент, който да даде някакъв отзив за качеството на предложението...
Питането ми е по-скоро каква степен на присъствие има доверието. Доколко сте склонни да давате шанс на начинаещите продавачи на услуги? Можете ли да се доверите да възложите задание на стартиращ и да бъдете от първите клиенти на услугата, ако предлагащият няма възможност да ви представи референции, мнения и коментари от бивши клиенти?
В контекста на спецификата при маркетинга на услуги склонността към поемане на премерен риск намирам за особено уместна. Не искам да мисля, че напълно е изключен вариантът да се доверим на начинаещи, да елиминираме практиката да дадем шанс за старт, какъвто ние сме получили в началото на нашите собствени кариери в нещата, с които се занимаваме.
Моля автора на темата да бъде снизходителен към „нахлуването” на въпросите ми в неговата тема, но считам темата за изключително важна за всички участници в процеса на предлагане и възлагане на услуги, в частност участниците в процеса – членове на този уважаван форум.
Надявам се, колкото е възможно повече хора да споделят мнението.
 
  • Like
Реакции: Sky
Тогава се стреми да се представи добре и е редно така, защото не е заринат от много задачи. И в първите си стъпки трупа тези материали и положителни отзиви. Нали, ако предлага наистина качествени услуги на клиентите си. Колкото по-добре (подчертавам добре), присъстваш в твоята област, като отзиви и т.н., толкова по-добър имидж ще имаш пред клиентите. То и Мтел са на всякъде, но не се водят с (според хората де) най-добрия провайдър на услуги. За това честотата има нещо общо, но по-важното е качеството и доверието на клиентите ти. Аз реално давам шанс, но естествено все нещо проучвам и се допитвам. Не можеш да вземеш кола и да не се допиташ до някой, който е имал или има къде са и слабите и силните страни.

Аз съм склонен да отдам проект на новостартираш човек или бизнес, защото има както плюсове така и минуси. Плюсовете обикновено са:

- Старае се повече
- Може да ти обърне повече внимание
- Годни добро качество, защото иска да се занимава професионално в тази ниша

А минусите може би са:

- Няма доста опит
- Може да се явите опитно зайче, но от това има измъкване
- Несериозен е защото не е свикнал на този начин на работи

Може да има и още, но зя тези се сещам за момента. Но ако трябва да бъда честен и при големите си има и плюсове и минуси. Като цяло няма перфектна ситуация, има задоволителна и добра. :) Надявам се правейки бизнес с някой да го имате и това в предвид. ;)
 

Горе