Оффлайн списание?

Frik

Active Member
Здравейте!

На някой известно ли му е какво е необходимо да се пусне оффлайн списание да някаква тематика и постижимо ли е това за нас простосмъртните?
 
От: Оффлайн списание?

Екип, печат и разпространител ... всичко е постижимо и всички са простосмъртни.
 
От: Оффлайн списание?

Лесно е да го пуснеш... трудно е да удържиш фронта...
 
От: Оффлайн списание?

Ти би ли се наел да пуснеш едно списание?

Разбира се, че не. Но защото съм мързелив, не защото съм по-малко или повече смъртен.
А ти?
 
От: Оффлайн списание?

Не че нещо, ама онлайн списание би имало мнго по голям успех. Много по лесно се търси таргет групата, по лесно и евтино се рекламира и нещата са по достъпни.
Оффлайн е доста престижно да разпратиш лимитирана версия на списанието си, на онлайн читателите си. Примерно с игра или нещо такова.

Много зависи пак и от тематиката на списанието де, ама в общи линии си е загуба на време. Тъпия юзър му е по лесно да си легне на дивана и да скролва с мишката до припадък. Пък който предпочита да чете от книжен носител, винаги може онлайн да се абонира за оффлайн варианта.
 
От: Оффлайн списание?

Може да се почне каквото и да е. Въпросът е дали ще оцелее след, да речем, 3тя брой, защото каквото и да си говорим, разходите започват да тежат след като приходите липсват. Аз даже не знам вече списанията да са толкова популярни, като формат, с който се информират хората. Най-популярните в момента се броят на пръста на едната ръка: PlayBoy, FHM, Мениджър, някое High Life списание - Story, Блясък. И за това се сещам. Преди време бяха много вървежни PC Magazine, PC World, Кеч Мания....Но сега няма голяма далавера да се издава, ако нямаш начин, по който да изкарваш пари от него, по-добре не се занимавай.

Не може да се точат рекламудателите при положение, че имат по-добра латернатива от теб, както и рядко се вижда някой твърд фен с абонамент от рода на 1 година. Добре де, може и да има, но нека бъдем реалисти, колко такива ти трябват, за да си на печалба. Едно списание дърпа следните ресурси: Екип драскачи, като се предполага ти да си главния редактор; печатница, към която да псукаш всеки брой; разпространители, които да го дистрибутират; рекламодатели, които да набиват финансови инжекции; потребители, които да създават впечатление, че има търсене (казвам го така, защото при повече желание и интернет може да изрови всичко по една статия, за която екипа ти се е блъскала 1-2 часа). Това е основното, може да има и други елемент, но за момента не се сещам за тях.

Моята препоръка е да е в онлайн вариант и да е под формата на блог, който е със съответните секции, които са и в замисъла на самото списание. Примерно ако е ИТ списание, да има: Софтуер, Хардуер, ИТ защита, Новоти, Интернет, Периферии, Аксесоари....и кактово там се сетите. Много по-лесно е и по-голям шанс имаш да обедиш някой да рекламира на него, като не се съобразяваш с големите разходи, които споменах по горе. При едно 1000 редовни читателя, все едно имаш толкова абонирали се, но тук пари не се взимат, което е лошото, а хубавото е, че може да се измисли за платени секции или съвети. Та, при толкова читатели, със сигурност ще предизвикаш интерес в нишата. Зависи и от нишата де, но те ще докарат поне по 2-3ма отгоре. И ето ти го - списание в онлайн вариан, но с по-добра организация и реализация. Едно е важно за това му развитие - да се превърнеш в уникален и интересен ресурс, а не просто да се пише нещо и да се отбива номера. Важното е да си №1, да има за какво да идват при теб - това е водещото при всеки успяващ бизнес. Успехи от мен.
 

Горе