От: Оффлайн списание?
Може да се почне каквото и да е. Въпросът е дали ще оцелее след, да речем, 3тя брой, защото каквото и да си говорим, разходите започват да тежат след като приходите липсват. Аз даже не знам вече списанията да са толкова популярни, като формат, с който се информират хората. Най-популярните в момента се броят на пръста на едната ръка: PlayBoy, FHM, Мениджър, някое High Life списание - Story, Блясък. И за това се сещам. Преди време бяха много вървежни PC Magazine, PC World, Кеч Мания....Но сега няма голяма далавера да се издава, ако нямаш начин, по който да изкарваш пари от него, по-добре не се занимавай.
Не може да се точат рекламудателите при положение, че имат по-добра латернатива от теб, както и рядко се вижда някой твърд фен с абонамент от рода на 1 година. Добре де, може и да има, но нека бъдем реалисти, колко такива ти трябват, за да си на печалба. Едно списание дърпа следните ресурси: Екип драскачи, като се предполага ти да си главния редактор; печатница, към която да псукаш всеки брой; разпространители, които да го дистрибутират; рекламодатели, които да набиват финансови инжекции; потребители, които да създават впечатление, че има търсене (казвам го така, защото при повече желание и интернет може да изрови всичко по една статия, за която екипа ти се е блъскала 1-2 часа). Това е основното, може да има и други елемент, но за момента не се сещам за тях.
Моята препоръка е да е в онлайн вариант и да е под формата на блог, който е със съответните секции, които са и в замисъла на самото списание. Примерно ако е ИТ списание, да има: Софтуер, Хардуер, ИТ защита, Новоти, Интернет, Периферии, Аксесоари....и кактово там се сетите. Много по-лесно е и по-голям шанс имаш да обедиш някой да рекламира на него, като не се съобразяваш с големите разходи, които споменах по горе. При едно 1000 редовни читателя, все едно имаш толкова абонирали се, но тук пари не се взимат, което е лошото, а хубавото е, че може да се измисли за платени секции или съвети. Та, при толкова читатели, със сигурност ще предизвикаш интерес в нишата. Зависи и от нишата де, но те ще докарат поне по 2-3ма отгоре. И ето ти го - списание в онлайн вариан, но с по-добра организация и реализация. Едно е важно за това му развитие - да се превърнеш в уникален и интересен ресурс, а не просто да се пише нещо и да се отбива номера. Важното е да си №1, да има за какво да идват при теб - това е водещото при всеки успяващ бизнес. Успехи от мен.