Рекламирането на такъв тип услуга си е доста специфично. СЕО-то не играе особено голяма роля тук.
Social Networking има първостепенно значение. Няколко идеи/примера:
- Портфолио. Не видях на сайта ти. За никъде си без портфолио. Въобще няма смисъл да поддържаш сайт.
- Стани добър в работата си, ако все още не си. Или поне компетентен. Примерно дори да не си блестящ дизайнер, стани CSS или PHP (или каквото ти се удава) спец и започни да даваш мнения съвети, тюториали. 'Устата' ти трябва да 'знае много'. В очите на аудиторията трябва да си ебахти експертина. Пиши статии за Smashing Magazine, NetTuts, ...
- Направи каквото е по силите ти да привлечеш вниманието към себе си. Примерно направи добър, уникален дизайн на сайта си и го събмитни в css галериите. Ако те приемат в някои от най-големите, това ще е като успех за една нощ едва ли не. Погрижи се да бъдеш готов да посрещнеш тълпите от фенове в Туитъра, Фейсбука, и там каквото имаш.
- Поддържай активен Туитър акаунт. Ако ти се удават подобни работи, follow-ни the web design stars, отговаряй им като задават въпроси, подмазвай им се всячески, опитвай се да им се харесаш и да ги впечатлиш. Евентуално ще започнат да те споменават в туитовете, лекциите, книгите си дори.
- Редовно коментирай из блоговете им на същите тия звезди. Ласкай ги ако не ти идва нищо друго наум = "OMG, awesome job!", "Stunning work!!!", алибали. Трябва да им се набиеш в главите. В представите им трябва да си едва ли не председателят на личните им фенклубове. Дизайнерите са суетни до степен, често граничеща с чиста проба гейщина.
- Ако имаш възможност, ходи по уеб дизайн конференции наоколо (около Вашингтон все има доста такива). Вдигай ръка, задавай въпроси, натискай се на лекторите, социализирай се с останалите кълвачи наоколо, раздавай визитки.
- Направи си Дрибъл акаунт и събмитвай каквото мислиш че ще шашне публиката. Ако не си добър графичен дизайнер, слагай други неща. Примерно виждал съм някои си снимат схемата на релационната база данни дето планират (начертана на лист от тетрадка) и публикуват...
- Привлечи вниманието на low-end клиентелата, като пуснеш някое и друго freeby - иконки, фотошоп бръшове, текстурки, дори темички някакви, каквото ти се удава. Ако можеш, направи нещо за ThemeForest. Дори само за беклинка.
В днешно време е важно да бъдеш признат от
уеб дизайн къмюнитито (колегите, конкуренцията). Мога да дам примери за абсолютни гьонове, които успяват да си бутат фрийленс бизнесчетата основно чрез
лизане на правилните задници. Да оставим настрана факта, че някои от най-известните в световен мащаб дизайнери са си на доста посредствено ниво. Спечелили са популярността си именно защото са били активни в рамките на къмюнитито - писали са книги, бутали са се да изнасят лекции, поддържали са популярен блог за ръсене на мозък в областта на веб дизайна, демонстрирали са индивидуалност.
И пак да се повторя: основното, което седи между теб и
клиентите, са:
1. Гореспоменатите дизайн старс (понеже те са олицетворение на понятието 'уеб дизайн' в очите на по-дебелите клиенти).
2. Индийците.
Статистически най-приложимо би било да прегазиш вторите и да се прилепиш към първите с цел да обираш трохите. А то не са трохи, ами направо филийки с черен хайвер съм чувал че префърчат...
ПС: Брандингът ти си е добре според мене, не виждам причина да го сменяш.
ПС2: Май и тва трябваше да го опаковам като ebook...