Blinky
Owner
Като цяло много хора смятат, че когато имаш добре вървяща SEO кампания, PPC-то им е излишно. Но в много случаи не е така. Както се вика, не можете да огреете навсякъде, иначе евалата, че добре огрявате в органика.
Ако забележите големи бизнеси не се осланят на максимата - оптимизираме бюджета за PPC, като натискаме в SEO. Да, те го правят, но благодарение на това, че имат силни (или поне така смятам) екипи и анализите им стигат до там, че да познават нишата си и да застъпват добре двете направления, им позволява буквално да извличат всичко от нишата. Говоря не само за топ кл. думи, но всичко, което се генерира като сърч за първи път - всички знаем, че това е значителен % от търсенията в интернет.
Накратко ще разкажа за причините да го правите - да не ощетявате PPC кампаниите за сметка на добре развиващото се и SEO на сайта ви.
[h=2]Органичния трафик е непостоянен, този от спонсорираните реклами - не.[/h]Всички знаем за честите ъдпейти на Google и как днес сте първи, утре трети, по други ден - на 3-та страница, и след 4 дни пак сте на първа в топ 5 резултатите. Нали, образно казано. Това не се отнася за Adwords например, тук си е едно и също постоянство, а разместванията в класацията на рекламките ви е често предизвикано от фактори, върху които можете да се влияе - нов рекламодател, които ви подбидва, недобре управлявани кампании и от там падане на CTR и видимост, слаби ъпдейти на кампаниите ви - рекламни текстове, банери и материали, които писват на потребителите в времето. А и каквото и да си говорим, в спонсорираните реклами влагат в пъти по-малко трудно, отколкото в SEO-то, нали? А и винаги може да избухнете, ако решите тук. При SEO-то това "избухване" често може да мине за прекалено агресивно, и от това да пострадате. Логиката е, че нещата се случват постепенно във времето, натурално и изцяло съгласувани с правилата на Google.
[h=2]Получавате двойно по-голяма видимост[/h] Всички сме наясно, че на първа страница са набутани уж най-цените и пълни с полезна информация сайтове и ресурси, които алгоритъма на Google, неговите редактори, както и потребителите са сметнали, че точно те трябва да са там. Да, това е така, но да речем, че вие сте на №2 или №3 място, това не винаги ще ви радва, особено ако оптимизатора ви няма никакъв друг фокус, освен гоненето на кл. думи, а CTR под формата на продаващи съобщения не му е в стихията.
И това да е така по тази или друга причина, добра практика е ако не успеете да се качите по-нагоре, да качите CTR-а или да накарате под друга форма потребителя да кликне на вашия линк (Google Rich snippets), да "подкрепите" с кампанията в AdWords. По този начин вие вече сте на две места и определено сте влезли в полезрението на потребителя. Няма да е лошо (дори никак) поне този, който движи AdWords кампанията да има идея какво продава като текст. Вие и не само (но и конкурентите) ви сте на война за всеки един посетител написал в Google това, което го таргетира (филтрира) за разлика от всеки друг.
И замислете се, вашите конкуренти ги има 1 път, вас 2 пъти. Ако сте късметлии - 3,4 и повече, но тук ще се иска не само да сте много авторитетен, но и към кл. дума да присъства вашия бранд или вие да сте името с главно И в нишата, но това е друга тема. Тук можете дори и да си сметнете колко по-големи шансове имате потребителя да кликне на вас, спрямо тях.
[h=2]Увеличаване на CTR[/h] Проучване направено през 2012 година, кара Google да стигне до извода, че 50% от кликовете, генерирани от платения трафик са заместени с органичните кликове когато рекламите разсейват и сайта е на първа позиция при органичното ракване. Или казано по друг начин, малък е шанса да ви накликат нарочно вашите потребители, ако сте видими и в спонсорираните резултати и в органика. Просто кликат на органика и това е. Естествено някой конкурент ще ви наклика и на двете места, но това е нормално и реално си е + до някъде, изключвайки тези десетки центове / стотинки.
Въпросното проучване още показва, че при намаляването на органичния трафик, процента на кликовете не се заместват от увеличаването на платения трафик. Това означава, че органичното търсене не може да докарва повече трафик към уебсайт, както органичното търсене комбинира с платеното.
[h=2]Увеличава вероятността за по-добра конверсия[/h] Като увеличавате трафика си към сайта, вие увеличавате и вероятността си за по-добра конверсия. Как ще попитате? Просто е - да речем, продукта ви има конверсия 1:50, вие вкарвате 200 души, по статистика това трябва да е 4 продажби нали така? Да, но в някои случаи са си просто 3. Обяснението е просто - различни потребители, различно време, различни проблеми (може да са попречили за стигането до продажба) и като цяло е точна наука, но стигне ли се до клиентско поведения - винаги има някакво отклонения. Та при 250 вече се предполага на 100% (ако няма някакви много големи катаклизми) да имате 4 продажби. И така - увеличавайки трафика вие имате по-голяма конверсия..... да, изместват се статистиките, и погледнато като отношение, то расте, но нека се сетим, че сме сложили твърдо 1:50, в което не сме сложили и тези т.нар. "пречки" да се спази.
Повечето програми слагат това, което се прави да речем на 1000 посетителя....те имат 20 продажби и ... плес....слагат 1:50, но в много случаи не са сложили и един коефицент, които измества тази цифра 50. Вече щом те са го докара ли това ниво, вашата работа е да го заковете, а по-добре да го намалите - 1:40 и т.н.
Ресурс: searchenginewatch.com
Ако забележите големи бизнеси не се осланят на максимата - оптимизираме бюджета за PPC, като натискаме в SEO. Да, те го правят, но благодарение на това, че имат силни (или поне така смятам) екипи и анализите им стигат до там, че да познават нишата си и да застъпват добре двете направления, им позволява буквално да извличат всичко от нишата. Говоря не само за топ кл. думи, но всичко, което се генерира като сърч за първи път - всички знаем, че това е значителен % от търсенията в интернет.
Накратко ще разкажа за причините да го правите - да не ощетявате PPC кампаниите за сметка на добре развиващото се и SEO на сайта ви.
[h=2]Органичния трафик е непостоянен, този от спонсорираните реклами - не.[/h]Всички знаем за честите ъдпейти на Google и как днес сте първи, утре трети, по други ден - на 3-та страница, и след 4 дни пак сте на първа в топ 5 резултатите. Нали, образно казано. Това не се отнася за Adwords например, тук си е едно и също постоянство, а разместванията в класацията на рекламките ви е често предизвикано от фактори, върху които можете да се влияе - нов рекламодател, които ви подбидва, недобре управлявани кампании и от там падане на CTR и видимост, слаби ъпдейти на кампаниите ви - рекламни текстове, банери и материали, които писват на потребителите в времето. А и каквото и да си говорим, в спонсорираните реклами влагат в пъти по-малко трудно, отколкото в SEO-то, нали? А и винаги може да избухнете, ако решите тук. При SEO-то това "избухване" често може да мине за прекалено агресивно, и от това да пострадате. Логиката е, че нещата се случват постепенно във времето, натурално и изцяло съгласувани с правилата на Google.
[h=2]Получавате двойно по-голяма видимост[/h] Всички сме наясно, че на първа страница са набутани уж най-цените и пълни с полезна информация сайтове и ресурси, които алгоритъма на Google, неговите редактори, както и потребителите са сметнали, че точно те трябва да са там. Да, това е така, но да речем, че вие сте на №2 или №3 място, това не винаги ще ви радва, особено ако оптимизатора ви няма никакъв друг фокус, освен гоненето на кл. думи, а CTR под формата на продаващи съобщения не му е в стихията.
И това да е така по тази или друга причина, добра практика е ако не успеете да се качите по-нагоре, да качите CTR-а или да накарате под друга форма потребителя да кликне на вашия линк (Google Rich snippets), да "подкрепите" с кампанията в AdWords. По този начин вие вече сте на две места и определено сте влезли в полезрението на потребителя. Няма да е лошо (дори никак) поне този, който движи AdWords кампанията да има идея какво продава като текст. Вие и не само (но и конкурентите) ви сте на война за всеки един посетител написал в Google това, което го таргетира (филтрира) за разлика от всеки друг.
И замислете се, вашите конкуренти ги има 1 път, вас 2 пъти. Ако сте късметлии - 3,4 и повече, но тук ще се иска не само да сте много авторитетен, но и към кл. дума да присъства вашия бранд или вие да сте името с главно И в нишата, но това е друга тема. Тук можете дори и да си сметнете колко по-големи шансове имате потребителя да кликне на вас, спрямо тях.
[h=2]Увеличаване на CTR[/h] Проучване направено през 2012 година, кара Google да стигне до извода, че 50% от кликовете, генерирани от платения трафик са заместени с органичните кликове когато рекламите разсейват и сайта е на първа позиция при органичното ракване. Или казано по друг начин, малък е шанса да ви накликат нарочно вашите потребители, ако сте видими и в спонсорираните резултати и в органика. Просто кликат на органика и това е. Естествено някой конкурент ще ви наклика и на двете места, но това е нормално и реално си е + до някъде, изключвайки тези десетки центове / стотинки.
Въпросното проучване още показва, че при намаляването на органичния трафик, процента на кликовете не се заместват от увеличаването на платения трафик. Това означава, че органичното търсене не може да докарва повече трафик към уебсайт, както органичното търсене комбинира с платеното.
[h=2]Увеличава вероятността за по-добра конверсия[/h] Като увеличавате трафика си към сайта, вие увеличавате и вероятността си за по-добра конверсия. Как ще попитате? Просто е - да речем, продукта ви има конверсия 1:50, вие вкарвате 200 души, по статистика това трябва да е 4 продажби нали така? Да, но в някои случаи са си просто 3. Обяснението е просто - различни потребители, различно време, различни проблеми (може да са попречили за стигането до продажба) и като цяло е точна наука, но стигне ли се до клиентско поведения - винаги има някакво отклонения. Та при 250 вече се предполага на 100% (ако няма някакви много големи катаклизми) да имате 4 продажби. И така - увеличавайки трафика вие имате по-голяма конверсия..... да, изместват се статистиките, и погледнато като отношение, то расте, но нека се сетим, че сме сложили твърдо 1:50, в което не сме сложили и тези т.нар. "пречки" да се спази.
Повечето програми слагат това, което се прави да речем на 1000 посетителя....те имат 20 продажби и ... плес....слагат 1:50, но в много случаи не са сложили и един коефицент, които измества тази цифра 50. Вече щом те са го докара ли това ниво, вашата работа е да го заковете, а по-добре да го намалите - 1:40 и т.н.
Ресурс: searchenginewatch.com