Здравейте, искам да споделя с Вас наблюденията си по един проблем, свързан с оптимизирането на един мой сайт за ключови думи в Google. Надявам се колегите с повече опит в областта, да имат някакво обяснение и да дадат насоки за решаването му.
Накратко ситуацията е такава:
сайта е Хотели в България - http://www.hoteliinfo.com
направил съм също така страници със статични линкове по градове, от типа на:
Хотели във Варна - http://www.hoteliinfo.com/hotels-varna
Хотели в София - http://www.hoteliinfo.com/hotels-sofia
Хотели във Велико Търново - http://www.hoteliinfo.com/hotels-veliko-tarnovo
и т.н.
отделните страници съм ги оптимизирал за търсене по Хотели във Варна, Хотели в София, Хотели във Велико Търново и т.н.
Ето какви действия съм направил за всяка страница: примерно за Хотели във Варна.
Слагам Хотели във Варна в заглавието на страницата, в описание и ключови думи в meta tag на header-a, вътре в съдържанието също присъства тази фраза със заглавни тагове h1, а и в самия текст думите ги има на доста места.
На всяка страница слагам отдолу връзки към всички други страници по градове за по-добра вътрешна свързаност на сайта.
Има site map, регистриран в google за всички страници.
Регистрирам ги с връзки по съответните ключови думи в различни места из нет-а, дори в това съобщение го правя, за да има публикацията двоен полезен ефект, все пак...
И ето ефекта, който наблюдавам в Google.
1.Първоначално при търсене по Хотели във Варна, доста време страницата не фигурираше
2.След известно време започна да се появява на 12-13 страница примерно
3.Постепенно се придвижва напред до 2-3 стр.
4.Дотук всичко добре, но в един момент, Google решава тази страница изобщо да не излиза при съответното търсене. В примера за Хотели във Варна, страницата си излиза, но Хотели във Велико Търново, беше стигнала до 2 стр. и изчезна, а страницата Хотели в София изобщо не иска да се появи, като вместо нея се появяват по-второстепенни стр. - примерно профила на конкретен хотел в София, която страница изобщо не съм я регистрирал никъде и няма входящи връзки към нея и т.н. подобни анамалии.
С две думи доста трудно страниците се придвижват напред при търсене по градове, но най-интересното е че след някакъв забележим успех, значителна част от тях просто изчезват при търсенето. Но в индекса на Google ги има, не са изтрити, при търсене със site:www.hoteliinfo.com се показват, само изчезват от търсенето по ключовите думи, за които по-рано са излизали.
Единствено съм доволен от класирането на целия сайт по ключова фраза Хотели в България - излиза вече на първа страница (на 6-та позиция) а при търсене само по хотели излиза на втора стр., което за мен все пак си е успех за сайт който функционира от 6 месеца, а и има голяма конкуренция от утвърдени сайтове за хотели, с няколкогодишна история. Също така google му даде PR 3 съвсем скоро при PR update-a. И освен това е благоволил да удостои и няколко, броящи се на пръстите на едната ръка страници за хотели по градове с PR 2. Примерно Хотели във Варна е с PR 2 и може би и затова се премести толкова напред от 10-12 на 2-3 стр. Но страниците по градове дават незадоволителни резултати, дори повечето изобщо не излизат.
Конкретното ми питане е защо става така, че страници, които вече са набрали някакъв успех, изведнъж се отрязват от Google, дали аз нещо греша в оптимизацията или се дължи на друга обективна причина. Хайде за страници, които никога не са излизали си го обяснявам, че не съм положил достатъчно усилия, но тези с променливия ефект ме озадачават.
Накратко ситуацията е такава:
сайта е Хотели в България - http://www.hoteliinfo.com
направил съм също така страници със статични линкове по градове, от типа на:
Хотели във Варна - http://www.hoteliinfo.com/hotels-varna
Хотели в София - http://www.hoteliinfo.com/hotels-sofia
Хотели във Велико Търново - http://www.hoteliinfo.com/hotels-veliko-tarnovo
и т.н.
отделните страници съм ги оптимизирал за търсене по Хотели във Варна, Хотели в София, Хотели във Велико Търново и т.н.
Ето какви действия съм направил за всяка страница: примерно за Хотели във Варна.
Слагам Хотели във Варна в заглавието на страницата, в описание и ключови думи в meta tag на header-a, вътре в съдържанието също присъства тази фраза със заглавни тагове h1, а и в самия текст думите ги има на доста места.
На всяка страница слагам отдолу връзки към всички други страници по градове за по-добра вътрешна свързаност на сайта.
Има site map, регистриран в google за всички страници.
Регистрирам ги с връзки по съответните ключови думи в различни места из нет-а, дори в това съобщение го правя, за да има публикацията двоен полезен ефект, все пак...
И ето ефекта, който наблюдавам в Google.
1.Първоначално при търсене по Хотели във Варна, доста време страницата не фигурираше
2.След известно време започна да се появява на 12-13 страница примерно
3.Постепенно се придвижва напред до 2-3 стр.
4.Дотук всичко добре, но в един момент, Google решава тази страница изобщо да не излиза при съответното търсене. В примера за Хотели във Варна, страницата си излиза, но Хотели във Велико Търново, беше стигнала до 2 стр. и изчезна, а страницата Хотели в София изобщо не иска да се появи, като вместо нея се появяват по-второстепенни стр. - примерно профила на конкретен хотел в София, която страница изобщо не съм я регистрирал никъде и няма входящи връзки към нея и т.н. подобни анамалии.
С две думи доста трудно страниците се придвижват напред при търсене по градове, но най-интересното е че след някакъв забележим успех, значителна част от тях просто изчезват при търсенето. Но в индекса на Google ги има, не са изтрити, при търсене със site:www.hoteliinfo.com се показват, само изчезват от търсенето по ключовите думи, за които по-рано са излизали.
Единствено съм доволен от класирането на целия сайт по ключова фраза Хотели в България - излиза вече на първа страница (на 6-та позиция) а при търсене само по хотели излиза на втора стр., което за мен все пак си е успех за сайт който функционира от 6 месеца, а и има голяма конкуренция от утвърдени сайтове за хотели, с няколкогодишна история. Също така google му даде PR 3 съвсем скоро при PR update-a. И освен това е благоволил да удостои и няколко, броящи се на пръстите на едната ръка страници за хотели по градове с PR 2. Примерно Хотели във Варна е с PR 2 и може би и затова се премести толкова напред от 10-12 на 2-3 стр. Но страниците по градове дават незадоволителни резултати, дори повечето изобщо не излизат.
Конкретното ми питане е защо става така, че страници, които вече са набрали някакъв успех, изведнъж се отрязват от Google, дали аз нещо греша в оптимизацията или се дължи на друга обективна причина. Хайде за страници, които никога не са излизали си го обяснявам, че не съм положил достатъчно усилия, но тези с променливия ефект ме озадачават.