От: Проблем с оптимизация на магазин
Най-удачния вариант е предложен по-горе - ако се изчерпи даден продукт - редиректваш към категорията и когато пак го има в наличност - махаш редиректа. Играчка е, но предполагам, че може да се автоматизира и да се вгради подобна опция в контролния панел на CMS-а.
Така няма да губиш трафик, пак ще задържиш клиентите на сайта си, пак може да осъществиш продажба, а и когато конкретния продукт се появи в наличност - по-бързо ще му възстановиш позициите в SERP-а.
OFFTOPIC: @coolice & @fifi, прави сте до определена степен. Един случай от моето ежедневие: отделям 45 минути за research и избирам продукта
X, който най-добре ми пасва на нуждите. За съжаление този продукт
X присъства само в един онлайн магазин (или поне аз успях да издиря само един). Директно се обаждам, вместо да пускам заявка през магазина и ми съобщават, че продукта
X е изчерпан (нормално, при положение, че е най-добрия на пазара и го има само там). ОК. Кога ще го има? "Ами направили сме 3 резервации за други клиенти и вероятно чак след 2 месеца ще го има." Ок. "Но може да пробвате друг артикул - продукт
M от нашите." Ок, щом го препоръчвате - ще го пробваме.
Пренебрегнах 45 минутното проучване на продуктите и пробвах този, който ми препоръчаха -
M - жив ташак, останах много разочарован. Следващото действие беше да се свържа с производителя и 2-3 магазина от града, които се занимават с този тип стока и да опитам да създам отношения между тях, за да си получа желания продукт
Х директно в моя град. Дори и да не успея - ще търся друг вариант, но втори път няма да посетя или поръчам нещо от въпросния онлайн магазин. Не ми е нещо от първа необходимост, иначе и по ORM щях да им отворя МНОГО работа.
Та, не винаги стремежа да продадете нещо друго от категорията се отплаща подобаващо. Short-term да, но не и long-term.