От: Проблем с icn.bg
Вече повече от час сайтовете ми на един vps се отварят изключително бавно - по няколко минути чакам. Писах им на 2 email-а не ми отговарят въобще, звънях на телефона им уж 24 часов и никой не ми вдига. Пробвах от формата за контакти в сайта им и ми дава че съобщението не може да бъде изпратено. Някой има ли проблем и знаете ли как въобще да се свържа с тях като никъде не отговарят?
Малко късно виждам този пост, но ще се опитам да подам конкретен отговор на запитването.
На дата 08.02.2011 по вътрешния ни тракинг е отчетен централен ДНС проблем при първия ни Primary доставчик Interoute. Проблема е забелязан към 18:20 часа, и това води до забавяне при изпълнение на HTTP заявки, защото мрежата е започнала да се обслужва от secondary DNS-и. Проблема се наблюдава само за услугите VPS и Наети сървъри. В рамките на 20 минути колегите са преконфигурирали Seondary DNS като Primary, но по продължителното забавяне идва от това че icn.bg не съхранява сървърните пароли на клиентите си от съображения за сигурност, т.е само и единствено клиентите на VPS-и или Сървъри знаят своите пароли. По този начин няма как да се обновят Primary DNS-те в resolf.conf на клиентските машини. На всяка VPS/Server услуга има поне 2-4 DNS сървъра за достъп, но сървъра счита първия за primary и има известен time out докато прехвърли към втория, третия и т.н
Това е и причината да бъде забавен отговор от операторите с около 40-50 минути (колегите не са имали възможност да получават поща, също и хелпдеск системата не е могла да пайпне съобшенията). Ако запитването е било публикувано не по e-mail а директно в хелпдекс система ни то отговор ще се получи до 5, най-много 10 минути. Относно телефоните: не мога да дам конкретен отговор, защото по това време е имало 3+1 телефонни линии (monile+сатционар) в централата ни и по записите в базата данни забелязвам че в интервала от 18-22 часа не е имало повече от 3 заети линии по едно и също време. По този начин остава последната резервна линия от опашката с обаждания. Може би е било нужно да изчакате няколко минути на телефона. Уварявам Ви ICN.Bg никога не е криела за възникнали технически проблеми извън или вътре в мрежа си. Никога не спираме телефонната си централа или мейл сървъра си само защото сме претоварени от работа. Напротив, най-добрата практика е отворения диалог с потребителя. Самите Вие казвате че няма случай, в който да не получавате отговор. Просто понякога отнема малко вече време, което напълно в рамките на допустимото.
За съжаление понякога се случват и подобни неприятни изциденти, които никой не може да предвиди, защото са извън нашето полезрение и обхват на действие. Проблема е възникнал при втория по-големина доставчик в Европа - Interoute. Разбира се, ние сме се подсигурили с втори, трети и четвърти ДНС зони, но когато главните спрат работа изцяло, се налага преконфигурация, за да няма забавяне при изчакването отговор на следващата зона.
Подобен срив на ДНС-и се получава не рядко при почти всички Carrier доставчици (1 път на всеки няколко месеца), и точно поради тази причина всеки доставчик има по няколко такива резервни DNS зони.
Надявам се, че с този отговор успявам да отговоря на запитването Ви.
Съжалявам ако има допуснати правописни или пунктуационни грешки, но пита този reply от 3 часа между другите си задачи