РЕГИСТРАЦИЯ НА ОНЛАЙН МАГАЗИНИ В НАП

partytime

Well-Known Member
Здравейте,
поради ожесточен спор между мен и една счетоводителка искам да поставя въпроса си и тук.
Става въпрос за това, кога и защо една фирма, която извършва търговска дейност онлайн и офлайн трябва да се регистрира онлайн магазина си в НАП по Чл.3 от наредба 18.

Аз твърдя, че фирмата когато прави продажби през електронен магазин, взима плащани през наложен платеж ППП в случая Еконт и тези пари се превеждат по банков път в сметката на фирмата, няма смисъл да е регистриран онлайн магазина в НАП. Когато в същото време прави офлайн продажби издава касови бележки с касов апарат, взима плащания с карти през ПОС терминал и кеш.

Тя твърди, че когато фирмата реализира онлайн продажби с електронен магазин, но има физически касов апарат издаден на фирмата то онлайн магазина трябва да се регистрира в нап. Фирмата собственик на онлайн магазина не трябва да притежава касов апарат, твърди тя.

Аз не мога да се съглася с това
Къде е истината, на какво мнение сте, има ли някой от вас, който продава онлайн и офлайн ?
 

Blinky

Owner
Не е ли тук истината на спора ви:


По принцип всеки, който не е много запознат си го регистрира и силно се надява да мине без много драми. Един вид от малко незнание и сигурност, че все пак каквото "трябва" се е изпълнило от тяхна страна. И за какъв касов апарат говорим, това си малко автогол, ако няма да приемаш кеш на ръка.
 

biaaro

Well-Known Member
Здравейте,
поради ожесточен спор между мен и една счетоводителка искам да поставя въпроса си и тук.
Става въпрос за това, кога и защо една фирма, която извършва търговска дейност онлайн и офлайн трябва да се регистрира онлайн магазина си в НАП по Чл.3 от наредба 18.

Аз твърдя, че фирмата когато прави продажби през електронен магазин, взима плащани през наложен платеж ППП в случая Еконт и тези пари се превеждат по банков път в сметката на фирмата, няма смисъл да е регистриран онлайн магазина в НАП. Когато в същото време прави офлайн продажби издава касови бележки с касов апарат, взима плащания с карти през ПОС терминал и кеш.

Тя твърди, че когато фирмата реализира онлайн продажби с електронен магазин, но има физически касов апарат издаден на фирмата то онлайн магазина трябва да се регистрира в нап. Фирмата собственик на онлайн магазина не трябва да притежава касов апарат, твърди тя.

Аз не мога да се съглася с това
Къде е истината, на какво мнение сте, има ли някой от вас, който продава онлайн и офлайн ?

Забравил съм как е според буквата на закона, но при мен всичко минава през фискални устройства. Минавал съм 5 проверки, онлайн магазин никога не ги е интересувал. Даже не са ме питали. Единствено ги интересува отчети от куриери, месечните отчети от фиск. устройства, извлечения от фирмени сметки, фактурите и там още някакви по незначителни простотии, с които счетоводителя се занимава. Има и един свободен текст как реализираш продажбите, което поле никой не го чете, там се изброяват всички канали за продажба, включително сайтове, платформи, които ползваш и тн. Но това почти не ги интересува, тях ги интересуват официални документи.

Според мен, ако не си регистрирал сайта, опишеш че реализираш онлайн продажби през различните платформи, без да упоменеш сайт, нищо няма да ти кажат, защото слабо ги интересува. Но, според закона мисля, че си задължен да регистрираш притежавания от дружеството сайт, ако влиза в хипотезата на електронен магазин. Щото има и каталози, които реално са, но всъщност не :)
 

Станимир И

Well-Known Member
Ще го напиша така, защото масово в този форум уш знаят ама реално, никой не знае явно. Трябва да регистрираш магазина когато ползваш куриери, може да не го регистрираш, когато ползваш само ВПОС(Борика, Mypos) и банков път. Тук действа правилото за трета страна, еконт е трета страна която не е банка, значи трябва регистрация и се водят регистри, между тях има синхронизация. Слушай счетоводителят, защото явно си тъп и ще си го набиеш сам, приятелски съвет. Другото което е, че трябва и въобще да регистрираш, защото ти идва служител и той може да не знае, вижда, че там те няма и ти блъска глобата, дали продаваш банка или не, няма значение, просто се, регистрирай иначе после пак ще обикаляш по обжалвания, не бъди тъп, какво пише и какво се прави са две различни неща, явно си малък и още се учиш. Дори, събирай бележките за всичко продадено, всеки документ да го имаш.

Поздрави,
Станимир И
 

partytime

Well-Known Member
И за какъв касов апарат говорим, това си малко автогол
Става въпрос за фирма, която продава и офлайн, като има касов апарат


Според мен, ако не си регистрирал сайта, опишеш че реализираш онлайн продажби през различните платформи, без да упоменеш сайт, нищо няма да ти кажат, защото слабо ги интересува.
То реално е така, сайт + олх + други онлайн платформи за продажба. Мисля че си прав

Ще го напиша така, защото масово в този форум уш знаят ама реално, никой не знае явно. Трябва да регистрираш магазина когато ползваш куриери, може да не го регистрираш, когато ползваш само ВПОС(Борика, Mypos) и банков път. Тук действа правилото за трета страна, еконт е трета страна която не е банка, значи трябва регистрация и се водят регистри, между тях има синхронизация. Слушай счетоводителят, защото явно си тъп и ще си го набиеш сам, приятелски съвет. Другото което е, че трябва и въобще да регистрираш, защото ти идва служител и той може да не знае, вижда, че там те няма и ти блъска глобата, дали продаваш банка или не, няма значение, просто се, регистрирай иначе после пак ще обикаляш по обжалвания, не бъди тъп, какво пише и какво се прави са две различни неща, явно си малък и още се учиш. Дори, събирай бележките за всичко продадено, всеки документ да го имаш.

Поздрави,
Станимир И

Ти тези неща в хороскопа ли си ги прочете ?
Онлайн магазини, които приемат плащания само по банков път или чрез Пощенски Паричен Превод (П.П.П) не е задължително да се декларират в НАП
 
Последно редактирано:

NovaPS

Well-Known Member
Аз съм от незнаещите, просто минавам да пейстна некви работи.

Не е задължено да подава информация в НАП лице, което извършва продажба на стоки или услуги чрез електронен магазин и което не приема плащания, за които се изисква издаване на фискален бон. Те могат да подадат данните по собствено желание.

Казус за касов бон при наложен


Би треело да не требе
 

Станимир И

Well-Known Member
Може да не съм умен, но и на майка ти сина също не е, келеш!
Явно си много нахакано и тъпо келеме, което е чист кон с капаци, вместо да вземеш съвети ти се прави на голям и питаш елементарни неща. Аз ти написах като приятел, не се прави на умен, защото ще ти лепнат глоба, ти се правиш на гъзар, типично по ганоьвски, ако ти си се обидил, че съм те нарекъл тъп, явно си тъп, защото аз лично няма да се засегна. Чак си смешен, виж какво си написал, цитирам: Онлайн магазини, които приемат плащания само по банков път или чрез Пощенски Паричен Превод (П.П.П) НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ не е задължително да се декларират в НАП.

Не знам, чупи си простата глава, щом не разбираш от приятелски съвети си е твой проблем, аз съм ял доста глоби и искам да ти ги спестя, ти явно си богат.


Поздрави,
Станимир И
 

partytime

Well-Known Member
Явно си много нахакано и тъпо келеме, което е чист кон с капаци, вместо да вземеш съвети ти се прави на голям и питаш елементарни неща. Аз ти написах като приятел, не се прави на умен, защото ще ти лепнат глоба, ти се правиш на гъзар, типично по ганоьвски, ако ти се обидил, че съм те нарекал тъп, явно си тъп, защото аз лично няма да се засегна. Чак си смешен, виж какво си написал, цитирам: Онлайн магазини, които приемат плащания само по банков път или чрез Пощенски Паричен Превод (П.П.П) НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ не е задължително да се декларират в НАП.

Не знам, чупи си простата глава, щом не разбираш от приятелски съвети си е твой проблем, аз съм ял доста глоби и искам да ти ги спестя, ти явно си богат.


Поздрави,
Станимир И
Ти си единствения тъпанар от целия форум, който обижда хората и то без никаква причина. Не си ми на годините за да ми говориш така. Не само мен, доста хора обиждаш и не си мисли че всички тука сме на по 12, стегни се малко, лайнар!
 

$INeed$

Well-Known Member
Е, хора моля ви се. Как може да говорим за НАП и да се ядем един друг, все пак говорим за НАП.

Колкото до Станимир, ясно е, че човека е изръчкал много клиенти, та ги разбира нещата. Къде сте тръгнали да спорите с него.
 

partytime

Well-Known Member
Ако приемате плащания чрез доставчици на платежни услуги, включително банки, не трябва да издавате касов бон. Същото важи и за наложени платежи, ако имате сключено споразумение с куриера за пощенски парични преводи.
 

Electro

Member
Счетоводителката е права. Продаваш ли онлайн и приемаш пари само с ППП от лицензиран пощенски оператор, минаваш без регистрация. При всички други хипотези се регистрираш. А ако приемаш и плащания през ПОС терминал, всеки месец изпращаш отчет до НАП, даже и да нямаш касов апарат. Имаш ли регистриран касов апарат на фирмата, трябва да регистрираш магазина в НАП, ако продаваш онлайн.

П.п. Има разлика между наложен платеж и ППП. ППП е начин на изплащане на пари от пощенския оператор към теб (фирмата), а наложения платеж е възможност да се събере от получателя предварително посочена от подателя на пратката сума. Не е задължително наложения платеж да ти е изплатен, като ППП. За ППП ти трябва отделно споразумение (или договорю). Ако НП не се изплати като ППП, продавачът има ангажимент да издаде касова бележка за да регистрира продажбата.
 

partytime

Well-Known Member
Не са проблем касовите бележки. Касови апарати бол. Не ме разбирайте погрешно

За ППП ти трябва отделно споразумение (или договорю)
Нали и аз това казвам

Ако НП не се изплати като ППП, продавачът има ангажимент да издаде касова бележка за да регистрира продажбата.
Да и минава под регистрация на онлайн магазин в нап.
Ако няма онлайн магазин то касовите му бележки трябва да съответстват с данните на наложените платежи от Еконт или Спиди с извлечения от банковата сметка например
 

Electro

Member
Тя твърди, че когато фирмата реализира онлайн продажби с електронен магазин, но има физически касов апарат издаден на фирмата то онлайн магазина трябва да се регистрира в нап. Фирмата собственик на онлайн магазина не трябва да притежава касов апарат, твърди тя.
Това също е вярно, поне така ни каза преди години и нашата счетоводителка. Това наложи да го закрием, но ние продаваме само онлайн и на практика към момента не ни трябва. Иначе си е разправия, пускане на нулеви отчети и ала бала.
 

partytime

Well-Known Member
След цял ден ходене по инстанции, мога да ви кажа, че НАП не ги интересува дали си декларирал (вписал)магазина или не. Всичко е рев и сплашване по медии.(като с ковид). Дори не могат да те глобят ако не си ,все им е тая. Интересува ги да си плащаш данъците. С еконт и спиди (сигурно и с други лицензиран пощенски оператор) имаш опция да сключиш договор. Предлагат се 2 договора за наложен платеж, дали ще подпишеш само един или и двата едновременно от теб зависи. Наложените платежи са лимитирани до 9800лв за едно плащане.

Договор 1 е за наложен платеж - трябва да предоставиш касова бележка на клиента. Ако си фирма с физически магазин с КА е все тая. Само на касовия апарат е хубаво да се добави опция "онлайн продажба", когато се изкарва КБ за по-лесно оправяне на документация
Договор 2 е за наложен платеж с ППП - тогава касова бележка не трябва да зе издава, но се предоставя на клиента стокова разписка изпринтена от онлайн магазина след поръчка и една пазиш за теб. На края на месеца тези разписки се осчетоводяват и се плаща данък.

Всяка една фирма може да работи и с двата договора. Договор 2 по някога е предпочитан, когато се продава онлайн, ако се предлага услугата "прегледай преди да платиш". Защо ? Заради връщане на стоки, сторно на касови бележки и тнт.

Ако се продава само онлайн, то договор 1 е излишен, както и касови апарати.

В НАП имат 2 опции за онлайн магазините, ако все пак искаш да направиш вписване на интернет магазин, но ти задължен да избереш само 1 опция от тях.
Опция 1- вписваш всички онлайн магазини в които продаваш с линкове, домейни и линкове към потребителски профили.
Това ще рече : твой магазин, твой магазин2-3-4-5, eMag, Amazon, eBay и всяка една платформа на която има кошница
Опция 2- Само Един
сайт, през който ще минават продажбите, а сайтове като olx, bazar, alo ,facebook и тнт са продуктови каталози, те не са платформа позволяваща продажба.

Съвпадат ли ти данните с тези изпратени от пощенските оператори и плащаш ли си данъци им е все тая дали си опоменал онлайн магазин или не. Както казах не могат да ти наложат глоба за това.
Още малко информация ще ви копирам от НАП, защото има корекции от 1 юни 2021 г и може от там да се бъркат някои хора.

Електронната търговия има своите специфики от гледна точка на документирането на продажбите, във връзка с което възникват въпроси относно издаването на касови бележки.

В общия случай задължението за документиране на продажби на стоки или услуги чрез издаване на фискален бон е в зависимост от начина на плащане от страна на клиента. Задължение за регистриране и отчитане на продажбите/доставките на стока или услуга чрез издаване на фискален бон е налице, когато плащането е извършено в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства. В тази хипотеза попада и случаят, при който плащането се извършва чрез наложен платеж.

Когато плащането се извършва чрез наложен платеж с пощенски паричен превод, чрез лицензиран пощенски оператор, търговецът няма задължение за издаване на фискален бон. Следва да се има предвид обаче, че считано от 1 юни 2021 г., при този начин на плащане е налице изискване на клиента да се предоставя хартиен или в електронен вид документ, съдържащ най-малко следната информация: наименование и адрес за кореспонденция на задълженото лице; идентификационен номер по чл. 84 от ДОПК на задълженото лице; наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки или услуги; обща сума за плащане и начин/и на плащане.
 

Electro

Member
Последното, което написа, е най-пълното и точно положение в момента, относно онлайн магазините и куриерите. Браво за отделеното време.
 

biaaro

Well-Known Member
След цял ден ходене по инстанции, мога да ви кажа, че НАП не ги интересува дали си декларирал (вписал)магазина или не. Всичко е рев и сплашване по медии.(като с ковид). Дори не могат да те глобят ако не си ,все им е тая. Интересува ги да си плащаш данъците. С еконт и спиди (сигурно и с други лицензиран пощенски оператор) имаш опция да сключиш договор. Предлагат се 2 договора за наложен платеж, дали ще подпишеш само един или и двата едновременно от теб зависи. Наложените платежи са лимитирани до 9800лв за едно плащане.

Договор 1 е за наложен платеж - трябва да предоставиш касова бележка на клиента. Ако си фирма с физически магазин с КА е все тая. Само на касовия апарат е хубаво да се добави опция "онлайн продажба", когато се изкарва КБ за по-лесно оправяне на документация
Договор 2 е за наложен платеж с ППП - тогава касова бележка не трябва да зе издава, но се предоставя на клиента стокова разписка изпринтена от онлайн магазина след поръчка и една пазиш за теб. На края на месеца тези разписки се осчетоводяват и се плаща данък.

Всяка една фирма може да работи и с двата договора. Договор 2 по някога е предпочитан, когато се продава онлайн, ако се предлага услугата "прегледай преди да платиш". Защо ? Заради връщане на стоки, сторно на касови бележки и тнт.

Ако се продава само онлайн, то договор 1 е излишен, както и касови апарати.

В НАП имат 2 опции за онлайн магазините, ако все пак искаш да направиш вписване на интернет магазин, но ти задължен да избереш само 1 опция от тях.
Опция 1- вписваш всички онлайн магазини в които продаваш с линкове, домейни и линкове към потребителски профили.
Това ще рече : твой магазин, твой магазин2-3-4-5, eMag, Amazon, eBay и всяка една платформа на която има кошница
Опция 2- Само Един
сайт, през който ще минават продажбите, а сайтове като olx, bazar, alo ,facebook и тнт са продуктови каталози, те не са платформа позволяваща продажба.

Съвпадат ли ти данните с тези изпратени от пощенските оператори и плащаш ли си данъци им е все тая дали си опоменал онлайн магазин или не. Както казах не могат да ти наложат глоба за това.
Още малко информация ще ви копирам от НАП, защото има корекции от 1 юни 2021 г и може от там да се бъркат някои хора.

Електронната търговия има своите специфики от гледна точка на документирането на продажбите, във връзка с което възникват въпроси относно издаването на касови бележки.

В общия случай задължението за документиране на продажби на стоки или услуги чрез издаване на фискален бон е в зависимост от начина на плащане от страна на клиента. Задължение за регистриране и отчитане на продажбите/доставките на стока или услуга чрез издаване на фискален бон е налице, когато плащането е извършено в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства. В тази хипотеза попада и случаят, при който плащането се извършва чрез наложен платеж.

Когато плащането се извършва чрез наложен платеж с пощенски паричен превод, чрез лицензиран пощенски оператор, търговецът няма задължение за издаване на фискален бон. Следва да се има предвид обаче, че считано от 1 юни 2021 г., при този начин на плащане е налице изискване на клиента да се предоставя хартиен или в електронен вид документ, съдържащ най-малко следната информация: наименование и адрес за кореспонденция на задълженото лице; идентификационен номер по чл. 84 от ДОПК на задълженото лице; наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки или услуги; обща сума за плащане и начин/и на плащане.

Каквото казах и аз преди дни :)
 

partytime

Well-Known Member
Понеже не съм специалист, искам само да добавя, телефон за въпроси на информационния център на НАП 0700 18 700 и мейл [email protected]. Аз не съм специалист и не давам съвети, не ме взимайте на сериозно
 

Горе