Unwise
Well-Known Member
На много хора плащането за импресии и кликове за реклама са познати, но каква точно е разликата в тях?
На пръв поглед разликата не е кой знае колко голяма. В случая с импресиите се гарантират приходи за издателя, а в случая с кликове се гарантира някаква ефективност на рекламата. Но само това ли са разликите?
Нека разгледаме двата случая отделно.
1. Вие имате сайт и продавате реклама на импресии.
Какви биха били вашите цели?
Бихте търсили възможно по-голяма аудитория като се стараете да я задържите и така постепенно да нарастне броя на посетителите. Колкото повече редовни посетители имате и колкото по-дълго ги задържате в сайта си, толкова повече импресии ще правят, което води до повече приходи.
2. Вие имате сайт и продавате реклама на кликове
Тук пак би било хубаво да имате повечко посетители, но дали имате полза от редовните посетители? Ако са редовни, те постепенно привикват с рекламите и спират да им обръщат внимание. Така вие имате потребление на предлаганите от вас (чрез сайта ви) услуги, но приходите намаляват и дори почти изчезват. Ето защо тук е добре да се наблегне повече на SEO и довличане на възможно по-хаотичен трафик (посетители). Така всеки ден посетителите са възможно по-различни и вероятността да кликат по-рекламите нараства, а от това и вашите приходи.
Вторият вариант много се приближава до affiliate сайтовете (т.е. правене на сайтове единствено с цел да продаваш нечия стока). Ако искате да изградите сериозен информационен сайт или такъв предлагащ някакви безплатни online услуги (поща, клипчета и тем подобни), то на вас са ви нужни редовни посетители, чиито нужди да задоволявате. Вас вариантът "случайно прехвърчал посетител" не би ви устроил. И сега какво? Ако ви се заплаща за клик, то вие сте на абсолютна загуба!
Ако пък искате да печелите от кликове, ви е нужна случайно прехвърчаща аудитория, която рядко се завръща втори път, което се постига с много SEO. Това води до простия въпрос: "Ако и без това не ми се налага да задържам аудитория, защо изобщо да предлагам каквото и да е качество?". Точно по тази причина преди години се навъдиха така наричаните от някои "рекламни/abuse/MFA сайтове" (т.е. сайтове без никакво съдържание освен реклама), които Google уж преследваше (поне така изглеждаше), а по-късно легализира този бизнес под формата "реклами за домейни".
Извод:
Парите движат всичко когато става въпрос за стоки и услуги. Трудно някой ще работи за без пари и особено когато говорим за качествен труд. Към където се насочват парите, на там се насочва и трудът. Колкото повече рекламата се насочва в посока плащане за клик, толкова повече ще пада качеството на съдържанието в мрежата (тъй като за случайно прехвърчали потребители не си струва да се трудиш за някакво качество). До няколко години очаквам мрежата да се преизпълни със сайтове опитващи да ти пробутват какво ли не за максимално високи цени и все по-рядко ще попадаме на информационни сайтове и такива предлагащи безплатни online услуги. Кофти извод, но ако до сега сте следили логично мисълта ми, би трябвало да се съгласите с мен.
Поздрави от мен и дано не съм засегнал някого (какъвто навик имам, май).
На пръв поглед разликата не е кой знае колко голяма. В случая с импресиите се гарантират приходи за издателя, а в случая с кликове се гарантира някаква ефективност на рекламата. Но само това ли са разликите?
Нека разгледаме двата случая отделно.
1. Вие имате сайт и продавате реклама на импресии.
Какви биха били вашите цели?
Бихте търсили възможно по-голяма аудитория като се стараете да я задържите и така постепенно да нарастне броя на посетителите. Колкото повече редовни посетители имате и колкото по-дълго ги задържате в сайта си, толкова повече импресии ще правят, което води до повече приходи.
2. Вие имате сайт и продавате реклама на кликове
Тук пак би било хубаво да имате повечко посетители, но дали имате полза от редовните посетители? Ако са редовни, те постепенно привикват с рекламите и спират да им обръщат внимание. Така вие имате потребление на предлаганите от вас (чрез сайта ви) услуги, но приходите намаляват и дори почти изчезват. Ето защо тук е добре да се наблегне повече на SEO и довличане на възможно по-хаотичен трафик (посетители). Така всеки ден посетителите са възможно по-различни и вероятността да кликат по-рекламите нараства, а от това и вашите приходи.
Вторият вариант много се приближава до affiliate сайтовете (т.е. правене на сайтове единствено с цел да продаваш нечия стока). Ако искате да изградите сериозен информационен сайт или такъв предлагащ някакви безплатни online услуги (поща, клипчета и тем подобни), то на вас са ви нужни редовни посетители, чиито нужди да задоволявате. Вас вариантът "случайно прехвърчал посетител" не би ви устроил. И сега какво? Ако ви се заплаща за клик, то вие сте на абсолютна загуба!
Ако пък искате да печелите от кликове, ви е нужна случайно прехвърчаща аудитория, която рядко се завръща втори път, което се постига с много SEO. Това води до простия въпрос: "Ако и без това не ми се налага да задържам аудитория, защо изобщо да предлагам каквото и да е качество?". Точно по тази причина преди години се навъдиха така наричаните от някои "рекламни/abuse/MFA сайтове" (т.е. сайтове без никакво съдържание освен реклама), които Google уж преследваше (поне така изглеждаше), а по-късно легализира този бизнес под формата "реклами за домейни".
Извод:
Парите движат всичко когато става въпрос за стоки и услуги. Трудно някой ще работи за без пари и особено когато говорим за качествен труд. Към където се насочват парите, на там се насочва и трудът. Колкото повече рекламата се насочва в посока плащане за клик, толкова повече ще пада качеството на съдържанието в мрежата (тъй като за случайно прехвърчали потребители не си струва да се трудиш за някакво качество). До няколко години очаквам мрежата да се преизпълни със сайтове опитващи да ти пробутват какво ли не за максимално високи цени и все по-рядко ще попадаме на информационни сайтове и такива предлагащи безплатни online услуги. Кофти извод, но ако до сега сте следили логично мисълта ми, би трябвало да се съгласите с мен.
Поздрави от мен и дано не съм засегнал някого (какъвто навик имам, май).