Аз лично щях да бъда линчуван, ако планирам бюджета си за кампания по този начин. Да почна от глобалното и да не стигна до таргетираното. Например продавам телефон с мобилен Интернет. Аудиторията ми ще са хора между 18-50 години, може и по 60, но това ще се мисли след като се прецени дали можем да облъчим 100% от предишната аудитория, за да включа тези до 60 години. Полът е ясен - и двата. Следва още по-детайлно таргетиране. Нещо, което е малко непонятно за маркетинг директорите на големите компании тук или поне това аз виждам от кампаниите им. Та, след това следва - по локация, интереси, социален статус, сем. положение, професия и прочие. Та ето го профила на нашия потенциален клиент, според мен:
Възраст: 18-50 г.
Пол: и двата
Локация: Големите градове (София, Пловдив, Варна, Бургас, В. Търново, Русе, и другите по реда, селата не са много таргет, поради и възрастта на населението там също)
Интереси: Интернет, музика, филми (и всичко, което може телефона да задоволи като интереси)
Социален статус: Работещи, студенти
Сем. положение: женени, неженени и т.н. (всичко в общи линии)
Професия: IT специалисти, адвокати, лекари и всички, които може им е нужен и допълнение към раб. процес (изключваме професии като кранисти, майстори и прочие, на които е реално повече придобивка).
Та, гледайки това. Може да се направи много по-успешна кампания. Може и да не съм го уцелил профила на 100%, но съм сигурен, че съм се приближил доста до него. А това, че нямат профил - кофти работа.
С две думи, кампанията ако умно направена, няма как да не е печеливша, но не се почва от масовката и после се рови за точните места, обикновено е обратното.