rak
Active Member
Това прочетох току що:
------------------------------
Собствениците на търговски марки скоро ще могат да управляват свои собствени части от световната мрежа, като например .apple, .coke или .marlboro, пише Ройтерс.
Това ще стане, ако бъде одобрена най-мащабната реформа в начина, по който се присъждат интернет домейните.
В понеделник се очаква институцията, която координира разширенията в имената на сайтовете (ICANN) да приеме промените на специално заседание в Сингапур.
В момента съществуват само 22 общи домейна на глобално ниво, като .com, .org и .info например, плюс още 250 на ниво държави, като примерно .uk и .cn. След промените се очаква да се появят няколкостотин нови домейна.
Стъпката се възприема като голяма възможност за глобалните брандове да получат по-голям контрол върху онлайн присъствието си и да насочват клиентите си директно към части от своите сайтове. За тези, които не се възползват обаче възниква опасност.
Промяната ще промени и начина, по който търсачки като Google връщат резултатите, както и начина, по който компаниите се опитват да подобрят популярността си при търсенията.
”Ние съветваме организациите да запазят домейните с имената на техните марки, като в началото те може просто да пренасочват посетителите към съществуващите им сайтове”, споделя Тео Наракис, директор на австралийската фирма за регистрация на домейни Melbourne IT DBS, сред чиито клиенти са Volvo, Lego и GlaxoSmithKline.
Ако в понеделник ICANN одобри промяната, ще може да се кандидатства за домейните от следващия януари за период от 90 дни, след което няма да има такава възможност вероятно години.
Кандидатстването струва 185 хил. долара, като компаниите трябва да демонстрират основателна претенция към имената, които купуват. ICANN е наела стотици консултанти, които да преценяват кандидатурите.
Освен големите брандове се очаква интерес и от други организации, като например градове или различни общности.
Домейни като .nyc, .london или .food пък дават възможност на малкия бизнес да си осигури имена – примерно bicycles.london или indian.food, които вече не са свободни на ниво .com.
източник инвестор бг
http://www.investor.bg/
------------------------------
Собствениците на търговски марки скоро ще могат да управляват свои собствени части от световната мрежа, като например .apple, .coke или .marlboro, пише Ройтерс.
Това ще стане, ако бъде одобрена най-мащабната реформа в начина, по който се присъждат интернет домейните.
В понеделник се очаква институцията, която координира разширенията в имената на сайтовете (ICANN) да приеме промените на специално заседание в Сингапур.
В момента съществуват само 22 общи домейна на глобално ниво, като .com, .org и .info например, плюс още 250 на ниво държави, като примерно .uk и .cn. След промените се очаква да се появят няколкостотин нови домейна.
Стъпката се възприема като голяма възможност за глобалните брандове да получат по-голям контрол върху онлайн присъствието си и да насочват клиентите си директно към части от своите сайтове. За тези, които не се възползват обаче възниква опасност.
Промяната ще промени и начина, по който търсачки като Google връщат резултатите, както и начина, по който компаниите се опитват да подобрят популярността си при търсенията.
”Ние съветваме организациите да запазят домейните с имената на техните марки, като в началото те може просто да пренасочват посетителите към съществуващите им сайтове”, споделя Тео Наракис, директор на австралийската фирма за регистрация на домейни Melbourne IT DBS, сред чиито клиенти са Volvo, Lego и GlaxoSmithKline.
Ако в понеделник ICANN одобри промяната, ще може да се кандидатства за домейните от следващия януари за период от 90 дни, след което няма да има такава възможност вероятно години.
Кандидатстването струва 185 хил. долара, като компаниите трябва да демонстрират основателна претенция към имената, които купуват. ICANN е наела стотици консултанти, които да преценяват кандидатурите.
Освен големите брандове се очаква интерес и от други организации, като например градове или различни общности.
Домейни като .nyc, .london или .food пък дават възможност на малкия бизнес да си осигури имена – примерно bicycles.london или indian.food, които вече не са свободни на ниво .com.
източник инвестор бг
http://www.investor.bg/