Re: От: Сайтовете ви мърдат ли
То добре сайтовете в топа не се разместват защото са в топа, но те повечето (поне по мое мнение) отиват дам по време на ъпдейти и ако се застои 1 месец остава за 1-2 години. И друго че като са там с нищо не са по различни. На каквито и сайтове да гледам линковете, те програмите ми показват само директории. Пробвал съм да пиша имена на фирми, урл, адреси, телефони, мейли и в различни търсачки, само директории. Някакъв ужас, а друг е въпроса че може сайт със 100 лика, само 5 от тях да го дигнат.
А какво представляват и самите сайтове, дизайн, структура, полезност, код, зареждане, и някакви други технически неща. Не знам дали си успял да минеш през всичките си конкуренти, но да речем - направи един такъв (onpage) анализ на топ 3, примерно, и лесно може да стигнеш до извод защо са там и какво ги държи в топ резултатите. Обзалагам се, че има нещо (може би няколко) силно изразени при всички. Това е така, тъй като рядко може да се види двама сериозни конкуренти с едни и същи оптимизации - onpage & offpage. И това, че повечето са в директори ти е един голям плюс - има много по-качествени и авторитетни сайтове, от които можеш да вземеш линкове. Сигурно се чудиш, но няма нищо толкова учудващо. В момента имам един познат, който директно му казах, че е по-силен в няколко аспекта от конкурентите си в топ 10, но има 2 неща, които може да направи и ще успее да се намърда там. За жалост само ме чу и нищо не направи и пак събира дъното на втора страница за топ думичките си. За другите си е силен, но до кога.
И това всичкото извън обхвата на офлайн рекламата. Винаги топ топ конкурента в нишата (средна или голяма) си налива и някакъв бюджет извън онлайн "вселената". Но няма нищо чудно, дори се забелязва и другия грозен за SEO оптимизаторите синдром. Някакъв толкова грозен, остарял, зле оптимизиран сайт да излиза на първи позиции, но не заради друго, а защото има много силно офлайн присъствие, което освен бранд аларнес е донесло и завидно количество онлайн присъствие, пак под формата на споменаване на бранд. Минат ли в SEO лентата, обикновено стават непоклатими. Адски трудно е да ги бутнеш и в повече случаи забравят в тази ниша, че има №1 място, започваш от №2.
Естествено, ако не направи нещо глупаво SEO-то им там или който се занимава с това.