Blinky
Owner
След рязкият скок в продажбите и разпространението на смартфони (smartphones) някои мобилно оператори забелязват значителен спад в услугата си изпращане на текстово съобщение или SMS услугата.
Едно от най големите икономически списания Capital (има и Бг еквивалент тук) споменава, че независимо от ограмните обеми текстови съобщения (SMS-и), повечето световни мобилни оператори забелязват, че драстично е спаднало използването на този тип услуга.
Според изчисления на Bitkom, органицазия в бранша, 2011 година в Германия са изпратени едва 46 млрд. SMS-а, което е 11% повече от миналата година, но приходите са паднали драматично. Това се казва в един от докладите на „International Communications Market Report" на големият великобританския телекомуникационен регулатор Ofcom.
През 2005 година мобилните оператори в Германия са имали приходи от SMS услугите в размер на 5,15 евро средно на абонат, на месечна база. То за същия период от време през 2010 г. тази стойност е намаляла с цели 60%, довело до сумата от 1,90 евро. Същата съдба споделят държавите: Великобритания, Испания, Италия и Холандия. Много вероятно е това да се отнася и за България, имейки предвид тукашното потребление на смартфони.
Водеща причина за случващото се е силното навлизане на смартфони и все по-агресивното им завладяване на голяма част от пазара на мобилни комуникации. При тях потребителите им имат възможност на инсталира както приложения, така и програми, които позволяват по-лесната и на практика безплатна услуга за разменяне на текстови съобщения, както файлове, снимки и др. WhatsApp е една от тях и набира все по-голяма популярност сред хората споделящи в интернет. Все по достъпни и на практика мултифинкционални смартфони вещаят гибелта на SMS-ти по цял свят. Не само приложенията порволяват това - всеки е вече онлайн и това дава възможност потребителя да бъде нон стоп свързан с хората, с които си комуникира е ежедневието. Комуникациите минава друго ниво, а това, че телефоните станаха по-умни е само началото. Както бе казал Робърт Киосаки, скачаме от индустриалната ера в ерата на комуникациите. Статията е пример за това.