От: Схема за печалба на майките от продавалник
Хора, вижте сега не бъркайте "по моловете", sisley, UCB, tom tailor, levis, DKNY и т.н. неща. Там ситуацията е ясна. Но не си и мислете, че за франчайзоползвателите остават милиони левове от един магазин примерно. Нали се сещате, че като искате да отворите нагъзин на тази марка в тоя мол, марконосителите почват да ви свалят кожата от всякъде, от високи цени през ежегодна такса "франчайз" и какво ли още не, да не говорим разходите за персонал, наем и т.н.
Едно е в мола, Витошка, дори и Пиротска... друго е в Преебалника и в онлайн магазина.
Неслучайно в онлайн магазина е по-евтино - нямаш наем, често имаш по-малко персонал, в повечето случаи нямаш разни усложняващи бизнеса междуфирмени отношения (разбирай плащания за марката и т.н. джънк).
А, ако искаш да продаваш в преебалника, както и някой по-горе беше споменал, трябва да знаеш, че майките (еле па и тея дето никой не ги търси, дето се казваше в един виц) седят само на лаптопа и се ровят за дрипи в нета. Знаят всичко, дори да не знаят ще те изкарат, че си най-големия нещастник дето искаш да им вземеш 5 лева отгоре на това което смятат те в спортдиректа, нищо че смятат паунда за евро, защото дори не знаят какво значи знака на лирата.
А за начина ти на мислене тип "ще сложа и на това което съм купила за 5 лева надценка 5 лева и на онова дето съм го взела за 40, пак ще му сложа 5 лева". Не се прави така. Ще те оставя да измислиш причините сама, не ми се обяснява, но ще започна само от това че почваш да се целиш в най-бедната прослойка от потенциалните ти клиенти, изводите ще ги оставя отново на теб (както ти сама каза, връщаници, "ама не го искам", не ми става, не е това розово... все неща по-привични на хората, които имат -5 лева в джоба, но ти виждаш като твой таргет).
Иначе имам някаква представа за онлайн бизнеса със спортни стоки, от определено време се опитвам да правя същия онлайн и надценка +100% до RRP (MSRP) хората спазват само в Германия, във UK са ~15% под MSRP (това за онлайн магазини и в двата случая). Не виждам как някой без търговски отстъпки и обем ще сложи +100% и ще продава на атрактивни цени за България.
Ти, ако си сметнеш колко ти е надценката на чаша Мартини или една наливна бира в любимото ти заведение няма да стъпиш повече там, ахахах!