Съвет за офлайн реклама - разлепяне/раздаване/пускане по пощите на листовки

cross

Well-Known Member
Здравейте,
Имам един въпрос към тези от Вас, които се занимават по-активно с офлайн реклама, а именно кой метод биха избрали като най-ефективен от следните:
- пускане на рекламни флаери по пощите
- разлепяне на рекламни флаери по входовете
- раздаване на флаерите от човек на улици, където минават много хора
- влизане във входовете и оставяне на табелка/каталог с реклама върху дръжката на входната врата (пример - каталозите на IKEA, които вече ги няма от тази година).

Също така ме интересува до каква степен според вас има значение формата на листовката - мислех си за по-нестандартни форми като прикачения файл по-долу, но се оказва, че като се сложи допълнителната дебелина на хартията и изработката на щанца цената скача драстично. Идеята на това би била листовката да се открои от другите, които се пускат в пощите и да не попаднат в кофата без изобщо да са ги видели.

1634135238508.png



Бизнесът е свързан с недвижими имоти.

Всякакви съвети ще са ми от полза, отворен съм включително и за платени консултации, ако сте се занимавали професионално с такива кампании :)
 

easypay_new

New Member
Ако можех да се върна години назад, такъв шамар щях да си шибна зад врата, щото и аз съм давал пари за флаери, че има и услуги да ти ги наснимат по адресите, където са оставени... Позиционирай се отлично, ама наистина в детайли пипнато в Googlemaps! Не е необходимо даже да рекламираш в Google. Просто пишеш подробно какви услуги извършваш, ако са търсени, клиентите ще те намерят! Ключовите думи са от значение.. и още един съвет за без пари от непрофесионалист - вмести в заглавието адрес - примерно Недвижими имоти Овча купел и/или булевард/улица еди кой-си номер.. работи!
 

partytime

Active Member
Здравей,
Имам скромен опит с такъв вит реклама но в чужбина и не знам до колко ще е успешна стратегията в България. И все пак ще споделя.
Таргета се дели на бъдещи и съществуващи клиенти.

Да започнем със съществуващите или вече купили имот се изпращат имейли или книжни писма за рожден ден или Коледа с пожелания. Поддържа се топлата връзка.
На инвеститори, които купуват за да дадът под наем или да ремонтират и пре продадат се изпращат други имейли като за тях с примамливи оферти за инвестиции.

Към оферти за търсене пак се делят на хора:
Които търсят да купят
Такива, които търсят да продадат
И тези които искат да дадът под наем
И вече от там се определя бюджет
за реклама и се решава каква реклама да бъде. Какво ще рече това, ами ти си на комисионна, разделяш ги на паричен еквивалент, да речем от 10 000 -100 000 им пускаш по евтини листовки.
От 100 000 до 500 000 им пускаш с по скъпа хартия.
От 500 000 на горе писма адресирани до собственика на къщата да речем. Всеки като види писмо адресирано до собственика (до теб) го отваря 99% от случаите. И вече листовката вътре е друга, скъпа със снимка на теб и представяне. Обясняваш че си надежден човек с опит, който може да им помогне да купят или продадат и всичко каквото може да направиш за тях и от долу с подпис. На обратната страна може да е снимка на скъпа къща. И тнт.
Агенциите с по големи бюджети си позволят вестник веднъж месечно или веднъж на 3-6 месеца с реклами за наеми и продажби който обхваща всички клиенти и се пуска на всички пощи.
Например, след 2 месеца свършва годината и може да направиш календари за 2022г от едната страна и реклама от другата страна. Или нещо свързано с новогодишните празници. Продай или купи до Коледа и направи @cross щастлив :p:D
 

Blinky

Owner
Аз ако ще правя офлайн, бих заложил на криейтива. Например:


Не е задължително да е сграда или билборд. Може да се измисли и по-скромна като мащаби. От кога листовките имат някаква маркетингова роля, или рекламна. Знам, че ги ползват (брошурите и листовките на Била и другите супермаркети), хората да си режат на тях лука. :) Друго приложение скоро не съм виждал.
 

cross

Well-Known Member
Здравей,
Имам скромен опит с такъв вит реклама но в чужбина и не знам до колко ще е успешна стратегията в България. И все пак ще споделя.
Таргета се дели на бъдещи и съществуващи клиенти.

Да започнем със съществуващите или вече купили имот се изпращат имейли или книжни писма за рожден ден или Коледа с пожелания. Поддържа се топлата връзка.
На инвеститори, които купуват за да дадът под наем или да ремонтират и пре продадат се изпращат други имейли като за тях с примамливи оферти за инвестиции.

Към оферти за търсене пак се делят на хора:
Които търсят да купят
Такива, които търсят да продадат
И тези които искат да дадът под наем
И вече от там се определя бюджет
за реклама и се решава каква реклама да бъде. Какво ще рече това, ами ти си на комисионна, разделяш ги на паричен еквивалент, да речем от 10 000 -100 000 им пускаш по евтини листовки.
От 100 000 до 500 000 им пускаш с по скъпа хартия.
От 500 000 на горе писма адресирани до собственика на къщата да речем. Всеки като види писмо адресирано до собственика (до теб) го отваря 99% от случаите. И вече листовката вътре е друга, скъпа със снимка на теб и представяне. Обясняваш че си надежден човек с опит, който може да им помогне да купят или продадат и всичко каквото може да направиш за тях и от долу с подпис. На обратната страна може да е снимка на скъпа къща. И тнт.
Агенциите с по големи бюджети си позволят вестник веднъж месечно или веднъж на 3-6 месеца с реклами за наеми и продажби който обхваща всички клиенти и се пуска на всички пощи.
Например, след 2 месеца свършва годината и може да направиш календари за 2022г от едната страна и реклама от другата страна. Или нещо свързано с новогодишните празници. Продай или купи до Коледа и направи @cross щастлив :p:D
Трябва да кажа, че определено идеите ми се струват добри... но не съм сигурен, че точно за моята работа ще имат успех. Какъв е проблемът - ами с тези флаери се цели само и единствено набиране на оферти. В този бизнес като набереш оферти ти звънят и за други търсения и се завъртат нещата. А жилища под 100к в София от началото на пандемията означава или ново строителство на зелено или дупки в крайни квартали, които нямат продаване и профилът на клиентите, които са си занемарили собствеността хич не ми трябват :)

Така че остават предимно тези между 100 и 500к - въпросът е как точно да подходя към тях, за да разберат за услугата. Флаер тип пицария или бързи кредити според мен ще отиде в коша без изобщо да са го видели. Разлепяне по входовете вече правих, но много бързо някой ядосан съсед го маха и повече от половината хора не стигат до там да го видят. Имаше няколко броя генерирани клиенти от цялата работа, но като финансов резултат не беше нещо много добро.

Идеята е, че имам по-атрактивна услуга от останалите в бранша, но трябва хората да разберат за нея. И търся атрактивни, по-бързо конвертируеми имоти. Собствениците на такива ще отидат в големите агенции, а ако разберат за по-доброто предложение има голям шанс да дойдат при нас. Така че целим най-вече една осведомителна кампания и начин, по който да се реализира ефективно, а не само да се хвърлят пари.

Мисля си, че при този пазар е малко трудно това с адресираните писма до собственика, но определено си струва да се обмисли. Само ме притеснява, че повечето хора ще го вземат за scam. А се изисква огромен ресурс да се проверяват собствениците на много имоти. Като се сложат и писмата на скъпа хартия става една доста премиум откъм бюджет кампания, а имотите над 500к евро не се купуват като семки от магазина - това обикновено са доста бавни сделки.
 

partytime

Active Member
Е аз ценовия диапазон го дадах за пример.
Знаеш ли какво се сетих, което може да проработи. Поръчваш си да ти изготвят реклама 2х2 метра ситопечат на PVC фолио или нещо друго, ако е за многократна употреба още по добре. Взимаш от най евтините бусове под наем да речем за 1 седмица, слагаш си рекламата и ги паркираш там където искаш да ти видят рекламата. Също така може да сложиш реклама и на тавана на буса, така всеки ще я вижда от терасата си или поне първите няколко етажа. Защо не? ;)
 

Blinky

Owner
Е аз ценовия диапазон го дадах за пример.
Знаеш ли какво се сетих, което може да проработи. Поръчваш си да ти изготвят реклама 2х2 метра ситопечат на PVC фолио или нещо друго, ако е за многократна употреба още по добре. Взимаш от най евтините бусове под наем да речем за 1 седмица, слагаш си рекламата и ги паркираш там където искаш да ти видят рекламата. Също така може да сложиш реклама и на тавана на буса, така всеки ще я вижда от терасата си или поне първите няколко етажа. Защо не? ;)
Хахаха, на тротоарите и зелените площи? :) Шегувам се. Идеята не е лоша. Ако се завъртиш наистина с брандиран бус може и да спечелиш някой друг поглед. В Ню Йорк се избиват хората да са по автобусите в техните задръствания, таксита им имат големи светещи реклами отгоре. Идеята е не само да те мернат, но и да те запишат, демей по някакъв начин да привлечеш внимание.
 

Горе