Blinky
Owner
Не, че не се знае, но нека пак го обсъдим въпроса с ТВ рекламата и по-конкретно що за рекламен специалист си, ако 70% от бюджета ти отива за реклама в спот №4-5 след турски сериал. Темата реших да я повдигна, заради една статия в Капитал - Внимавай в рейтинга. Не искам да кажа, че статията е лоша, напротив, харесва ми и е доста детайлна. Но има някои неща от нея, на които бих желал да обърна внимание и ще карам по ред.
Тия какво? На нежните ли са решили да продават. Представям си как след като се разреве някой "мъж", после ми натикват реклама на Always, направо в десетката. Това не ми се вижда много реално, но карай, като знам какви ги има.
Да, това говори, че нищо почти не се е променило. Ако средно се прекарва по 23 часа на седмица, както писаха, това е почти по 3 часа и нещо, което аз реално трудн събирам, ако не дават някой филм. Явно има хора като Пеги Бънди, които седят, гледат Гала, Мала, Новините, Пепел от рози, някоя друга жълта простотия и ето - имаме набраните часове. И кога ги гледа тези реклами, когато мозъка се е отпуснал и иска просто да почине. Много се съмнявам, че в най-голямата летаргия на мозъка ще успее да запомни повече от 1-2 реклами и това ако случайно не превключи на друг канал, както правят 90-95% от хората. Другите просто ги мързи да се докопат до дистанцията.
Така го направиха тук рекламния пазар, че когато не си към големите или с връзки, а сайта или медията с трафик си я имаш, се налага на затвориш бизнес модела. Как? По някога начина. Първо - продаваш ти собствени продукти на аудиторията си. Ако имаш женски сайт - защо да не направиш и един шоп към него на някакви роклички, дранкулки и подобно. Второ - пускаш други проекти, които брандираш пред вече създадената от теб аудитория - да им е от пола и да имат смисъл да го отварят, защо не и шерват. Трето - правиш бартери, които могат да осигурят ресурса, от който имаш нужда, а ти да отдадеш свободен. Това са моделите. Майната им на 10 лева на седмица адсенс, изитредър и не знам си още какви тънкажи и простотии. Лично аз никога не бих сложил някой да ми се върти и в същото време да е за смешна сума - това реално означава едно - не си ценя труда и продукта, който съм/сме създал/и аз го оценявам на толкова. Това в някой друг живот.
Да, след Женени с деца се пуска реклама на лилавата крава, приканваща към нежност. Ако е така, както е написано по-горе, значи аз трябва да си сменя професията.
Ако някой Маркетинг директор е седна и е сметнал колко е инвестирал в кампания и колко се е избила, чрез телевизиите, ще е може би нещо, за което ще може да се напише докторантура.
Това е интересно съотношение - 20К лева реклама в телевизия - колко са я видели? колко са купили след като "подейства" на потребителя? каква е конверсията (на 10 извъртени клипа, колко са купили)? какъв брандинг очакват? и други такива въпроси, на които точните цифри малко се губят. Даже се чудя има ли въобще.
Сравнението на данните за гледаемостта на телевизиите между двете пипълметрични системи показва смущаващи разлики.
Можете ли да си представите, че турският сериал "Пепел от рози" е бил гледан от 60 хиляди мъже повече в сравнение с излъчващия се по същото време мач от европейското първенство по футбол? Картината действително е такава, поне според данните на компанията, измерваща зрителския интерес, GARB.
Тия какво? На нежните ли са решили да продават. Представям си как след като се разреве някой "мъж", после ми натикват реклама на Always, направо в десетката. Това не ми се вижда много реално, но карай, като знам какви ги има.
Все още огромната част (70%) от рекламните бюджети на компаниите се инвестират в телевизия. Това се обяснява от факта, че средностатистическият българин прекарва пред телевизора 23 часа всяка седмица, показват данните на изследването за медийно потребление Mediascope Europe.
Да, това говори, че нищо почти не се е променило. Ако средно се прекарва по 23 часа на седмица, както писаха, това е почти по 3 часа и нещо, което аз реално трудн събирам, ако не дават някой филм. Явно има хора като Пеги Бънди, които седят, гледат Гала, Мала, Новините, Пепел от рози, някоя друга жълта простотия и ето - имаме набраните часове. И кога ги гледа тези реклами, когато мозъка се е отпуснал и иска просто да почине. Много се съмнявам, че в най-голямата летаргия на мозъка ще успее да запомни повече от 1-2 реклами и това ако случайно не превключи на друг канал, както правят 90-95% от хората. Другите просто ги мързи да се докопат до дистанцията.
Така го направиха тук рекламния пазар, че когато не си към големите или с връзки, а сайта или медията с трафик си я имаш, се налага на затвориш бизнес модела. Как? По някога начина. Първо - продаваш ти собствени продукти на аудиторията си. Ако имаш женски сайт - защо да не направиш и един шоп към него на някакви роклички, дранкулки и подобно. Второ - пускаш други проекти, които брандираш пред вече създадената от теб аудитория - да им е от пола и да имат смисъл да го отварят, защо не и шерват. Трето - правиш бартери, които могат да осигурят ресурса, от който имаш нужда, а ти да отдадеш свободен. Това са моделите. Майната им на 10 лева на седмица адсенс, изитредър и не знам си още какви тънкажи и простотии. Лично аз никога не бих сложил някой да ми се върти и в същото време да е за смешна сума - това реално означава едно - не си ценя труда и продукта, който съм/сме създал/и аз го оценявам на толкова. Това в някой друг живот.
Когато компаниите определят кога и как да насочат посланията си към хората, най-важното за тях е да знаят точно колко и какви хора гледат предаванията на различните телевизии.
Да, след Женени с деца се пуска реклама на лилавата крава, приканваща към нежност. Ако е така, както е написано по-горе, значи аз трябва да си сменя професията.
"Ето защо за нас е важно да получаваме данни, които са надеждни и ни карат да бъдем сигурни, че медия бюджетът ни е инвестиран по най-добрия начин. Настоящият одит е точно с такава цел - да ни покаже дали сега разполагаме с качество на услугата, релевантно на очакванията ни, както и евентуално дали нещо трябва да се подобри"
Ако някой Маркетинг директор е седна и е сметнал колко е инвестирал в кампания и колко се е избила, чрез телевизиите, ще е може би нещо, за което ще може да се напише докторантура.
Това е интересно съотношение - 20К лева реклама в телевизия - колко са я видели? колко са купили след като "подейства" на потребителя? каква е конверсията (на 10 извъртени клипа, колко са купили)? какъв брандинг очакват? и други такива въпроси, на които точните цифри малко се губят. Даже се чудя има ли въобще.