lowriderzzz
Well-Known Member
Здрасти в тази тема искам да изложа на кратко как да се таргетира ниша, за информационни продукти.
Ето целия доклад на английски ТУК (файла Niche intelligence report) . Ето и няколко фрий видеота за това, защо и как да изградим онлайн информационен бизнес.
На кратко ето основното:
Основно правило №1: Нишите не се избират, нишите се откриват. Ако искаме да имаме доходосен бизнес, не трябва да избираме ниша и да създаваме продукт, който на нас да ни харесва, а да трябва да открием незадоволена нужда/потребност в определна група от хора. Спрямо което да създадем продукт, който да задоволи нуждата точно на тази група.
Като цяло може да категоризираме информационните продукти на два вида - предложения и решения (на проблем)
Излседване сочи че около 95% от информационните продукти, които се предлагат онлайн (също и офлайн) са от типа предложения. Само около 5% са от типа решения.
Хората са най-мотивирани да харчат пари, когато имат нужда си решат спешен проблем, който им влияе емоционално. Поради тези причини и данни 5% от информационните продукти онлайн печелят около 95% от приходите, а 95% печелят 5% от приходите.
Основно правило №2: По-добре да таргетираме тясно насочена ниша, от колкото да създаваме продукт, който да апелира за всички. Това е противо интуитивно, за всеки начинаещ в подбно бизнес начинание. Ако спрем 100 души на улицата и ги попитаме кое е по-добре сигурно 99 от тях ще кажат че е по-добре да си промотираме продукта на възможно най-много хора. Даже най-вероятно 999 от 1000 биха били на това мнение.
Грешката в това, е че продукт, който апелира към всички не апелира към никой. В действиетелност няма продукт, който да отговаря за всички. Когато потенциален клиент попадне на нашата реклама за продукта който предлагаме той трябва да почувства, като че продукта отговаря точно за него, а не за всички.
Поради това, за да сме успешни е колкото се може по-добре да таргетираме продукта си към по-тясна група от хора с незадовлена нужда.
Четири правила за това да знаем дали продукта ни ще бъве печелив или не.
1. Потенциалния клиент изпитва ли болка + спешна нужда или нелогическа страст ?
2. Потенциалния клиент търсли ли активно за решение на проблема си ?
3. Съществуват ли малко или даже никакви възможности за решаването на този проблем ?
4. Има ли поне 1 на 1000 души, които търсят решение на този проблем точно сега ?
Когато отговорим с четири "ДА" на тези въпроси значи знамем, че се намираме на прав път в това да създадем печелиш продукт.
Това е на кратко.
Но аз имам няколко въпроса.
Първо как според вас може да се разбере дали няма никакви или малко въможности в момента на пазара за решаването на този проблем ? Дали това че няма книга по темата е достатъчно добър индикатор да се разбере че потенциална незадоволена нужда ? Какви техники/инстурменти могат да се приложат за да се разбере това ?
Второ как да се разбере дали има 1 на 1000 души които търсят за решение на този проблем?
Ако се направи изследване с Keyword planner инструмена на Google за да се види колко хора търсят за решение на проблем който имат ? Не знам обаче дали примерно 1900 търсения за да речем "natural stress relief" би било достатъчно, че да се създаде продукт около това.
Какви други метори могат да се приложат за да се разбере че съществуа незадоволена ниша и че има достатъчно клиенти, който ще са склонни да платят?
Предлагайте идеи, дано стане добра дискусия.
Ето целия доклад на английски ТУК (файла Niche intelligence report) . Ето и няколко фрий видеота за това, защо и как да изградим онлайн информационен бизнес.
На кратко ето основното:
Основно правило №1: Нишите не се избират, нишите се откриват. Ако искаме да имаме доходосен бизнес, не трябва да избираме ниша и да създаваме продукт, който на нас да ни харесва, а да трябва да открием незадоволена нужда/потребност в определна група от хора. Спрямо което да създадем продукт, който да задоволи нуждата точно на тази група.
Като цяло може да категоризираме информационните продукти на два вида - предложения и решения (на проблем)
Излседване сочи че около 95% от информационните продукти, които се предлагат онлайн (също и офлайн) са от типа предложения. Само около 5% са от типа решения.
Хората са най-мотивирани да харчат пари, когато имат нужда си решат спешен проблем, който им влияе емоционално. Поради тези причини и данни 5% от информационните продукти онлайн печелят около 95% от приходите, а 95% печелят 5% от приходите.
Основно правило №2: По-добре да таргетираме тясно насочена ниша, от колкото да създаваме продукт, който да апелира за всички. Това е противо интуитивно, за всеки начинаещ в подбно бизнес начинание. Ако спрем 100 души на улицата и ги попитаме кое е по-добре сигурно 99 от тях ще кажат че е по-добре да си промотираме продукта на възможно най-много хора. Даже най-вероятно 999 от 1000 биха били на това мнение.
Грешката в това, е че продукт, който апелира към всички не апелира към никой. В действиетелност няма продукт, който да отговаря за всички. Когато потенциален клиент попадне на нашата реклама за продукта който предлагаме той трябва да почувства, като че продукта отговаря точно за него, а не за всички.
Поради това, за да сме успешни е колкото се може по-добре да таргетираме продукта си към по-тясна група от хора с незадовлена нужда.
Четири правила за това да знаем дали продукта ни ще бъве печелив или не.
1. Потенциалния клиент изпитва ли болка + спешна нужда или нелогическа страст ?
2. Потенциалния клиент търсли ли активно за решение на проблема си ?
3. Съществуват ли малко или даже никакви възможности за решаването на този проблем ?
4. Има ли поне 1 на 1000 души, които търсят решение на този проблем точно сега ?
Когато отговорим с четири "ДА" на тези въпроси значи знамем, че се намираме на прав път в това да създадем печелиш продукт.
Това е на кратко.
Но аз имам няколко въпроса.
Първо как според вас може да се разбере дали няма никакви или малко въможности в момента на пазара за решаването на този проблем ? Дали това че няма книга по темата е достатъчно добър индикатор да се разбере че потенциална незадоволена нужда ? Какви техники/инстурменти могат да се приложат за да се разбере това ?
Второ как да се разбере дали има 1 на 1000 души които търсят за решение на този проблем?
Ако се направи изследване с Keyword planner инструмена на Google за да се види колко хора търсят за решение на проблем който имат ? Не знам обаче дали примерно 1900 търсения за да речем "natural stress relief" би било достатъчно, че да се създаде продукт около това.
Какви други метори могат да се приложат за да се разбере че съществуа незадоволена ниша и че има достатъчно клиенти, който ще са склонни да платят?
Предлагайте идеи, дано стане добра дискусия.