arsenal
Playa
Ако искате да сте в безопасност на пътя, трябва да избягвате някои модели коли. Това заключение прави списание Forbes, класирайки 20-те най-опасни коли.
Например Nissan 350Z има около два пъти по-голямо ниво на смъртност от средното за спортните коли. Причината е, че моделът е част от група превозни средства, които обикновено се карат от по-млади, с по-малък опит или с по-рисково поведение шофьори, а не някакъв дефект на колата, пояснява Ръс Рейдър от Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - организация, която представлява интересите на застрахователите.
Наблюдението единствено на данните за нивото на смъртност на определен модел не е показателно за неговата (без)опасност. Според експерти най-добрият начин да се прогнозира колко опасно или безопасно е дадено ново превозно средство, който е следвал и списанието, е разглеждане на няколко основни фактора като защита от страничен удар, контрол върху стабилността и риск от преобръщане.
От тази гледна точка начело на списъка за най-опасни коли са Buick Rendezvous, Ford Ranger/Mazda B-Series, Nissan Frontier, Ford Escape/Mercury Mariner и Toyota Yaris.
Според тестовете на IIHS върху нови коли най-опасни в днешно време са превозните средства, които нямат защита от страничен удар.
Освен страничните въздушни възглавници превозното средство се нуждае и от добре направена странична структура, която да издържи силен удар от коли с различна тежест.
Това води до друг важен фактор за безопасността – размерът и теглото на превозното средство. Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър. Според други експерти обаче тези коли не са задължително по-опасни, като компенсират с по-голяма маневреност.
Дори и обикновено по-тежките спортни модели и пикапи да имат предимство с инцидентите с повече превозни средства, те са по-опасни в катастрофите с едно превозно средство (когато шофьорът заспи или загуби контрол), които представляват 43% от фаталните инциденти. В такива случаи при спортните модели и пикапите има два пъти по-голяма възможност за преобръщане.
В челната десетка на най-опасните коли са още Hyundai Accent, Toyota Matrix/Pontiac Vibe, Kia Rio, Chevrolet Aveo и Suzuki Reno/Forenza. На 11-о място е Ford Focus, следван от Jeep Liberty, Dodge Dakota, Chevrolet Cobalt/Pontiac G5, Nissan Xterra, Saturn ION, Chrysler PT, Honda S2000, Toyota Scion tC и Mazda3.
Например Nissan 350Z има около два пъти по-голямо ниво на смъртност от средното за спортните коли. Причината е, че моделът е част от група превозни средства, които обикновено се карат от по-млади, с по-малък опит или с по-рисково поведение шофьори, а не някакъв дефект на колата, пояснява Ръс Рейдър от Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) - организация, която представлява интересите на застрахователите.
Наблюдението единствено на данните за нивото на смъртност на определен модел не е показателно за неговата (без)опасност. Според експерти най-добрият начин да се прогнозира колко опасно или безопасно е дадено ново превозно средство, който е следвал и списанието, е разглеждане на няколко основни фактора като защита от страничен удар, контрол върху стабилността и риск от преобръщане.
От тази гледна точка начело на списъка за най-опасни коли са Buick Rendezvous, Ford Ranger/Mazda B-Series, Nissan Frontier, Ford Escape/Mercury Mariner и Toyota Yaris.
Според тестовете на IIHS върху нови коли най-опасни в днешно време са превозните средства, които нямат защита от страничен удар.
Освен страничните въздушни възглавници превозното средство се нуждае и от добре направена странична структура, която да издържи силен удар от коли с различна тежест.
Това води до друг важен фактор за безопасността – размерът и теглото на превозното средство. Хората в по-малки и по-леки коли са в по-неблагоприятно положение при катастрофа, коментира Рейдър. Според други експерти обаче тези коли не са задължително по-опасни, като компенсират с по-голяма маневреност.
Дори и обикновено по-тежките спортни модели и пикапи да имат предимство с инцидентите с повече превозни средства, те са по-опасни в катастрофите с едно превозно средство (когато шофьорът заспи или загуби контрол), които представляват 43% от фаталните инциденти. В такива случаи при спортните модели и пикапите има два пъти по-голяма възможност за преобръщане.
В челната десетка на най-опасните коли са още Hyundai Accent, Toyota Matrix/Pontiac Vibe, Kia Rio, Chevrolet Aveo и Suzuki Reno/Forenza. На 11-о място е Ford Focus, следван от Jeep Liberty, Dodge Dakota, Chevrolet Cobalt/Pontiac G5, Nissan Xterra, Saturn ION, Chrysler PT, Honda S2000, Toyota Scion tC и Mazda3.