Тендeнции и новости в SEO 2016

stoineff

Well-Known Member
Знаем, че Гугъл непрекъснато променя алгоритмите зи за търсене, като идеята е потребителите на търсачката да получават най - качествения и полезен отговор на търсенето си. Та сега я откривам тази тема с линк към едно ръководство 146 страници... Вижте тук ако някой нещо ново има и се сеща да пише. В общия случай SEO изглежда така:

1. Качествено и полезно съдържание, като целта е ключовите думи и фрази да са максимално свързани с бранда.
2. Много и разнообразни социални сигнали и ангажирани с бранда потребители.
3. Релевантни линкове от сайтове, статии презентации и т.н..
4. Офлайн работа по бранда - (свързани хаштагове, популярност на домейна и марката офлайн - каталози, визитки, брошури, тв реклама реклама от уста на уста).

...

Това е само кратко въведение ще се радвам ако има хора, които допълват темата.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

За мен думите SEO и офлайн нямат място в едно изречение. Няма как нещо, което се прави офлайн, да окаже влияние при класиране в търсеща машина! Може да окаже влияние като засили търсенето по определени ключови думи и вдигне CTR-а на конкретен сайт, но няма как да влияе пряко на класирането.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

ТВ и Радио реклама офлайн ли се води .
Не отчита ли Г ръста на директните посещения, няма значение дали си видял бранда или УРЛ по тв или си го чел на автобус или от флаер примерно.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

ТВ и Радио реклама офлайн ли се води .
Не отчита ли Г ръста на директните посещения, няма значение дали си видял бранда или УРЛ по тв или си го чел на автобус или от флаер примерно.

Да. Идеята е, че Гугъл вече "вижда" неща,на които до скоро никой не обръщаше внимание. УРЛ написано на автобус, по телевизията в статия, на презентация. Урл. което после потребителите директно пишат в браузърите си. Така Гугъл разбира, че съдържанието, в сайта е ценно и важно както за потребителите така и за собственика на сайта, който се е постарал да го презентиа и по друг начин, а именно директно на заинтересованите. SEO е различно и нюансите са важни и затова не е лошо, да ги споделяме. Има няколко големи случаи на ребрандиране, които доказват, че Гугъл става все по - умен.
 
От: Re: Тендeнции и новости в SEO 2016

Авторитет и бранд. За второто вече казаха - реклама, от мащабната, а за първото - добро съдържание и визия. :)

Тва за големите бюджети, а за тези с малките?!?
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Ха-ха ебати наивниците. Единствената задача на гугльовците е да правят алгоритми за крадене. Друго не им се отдава. Къде им е качествен серп, къде е ефект от адуърдс, къде е честното делене на рекламите? Мат пръц кви ги дуднеше преди няколко години и нищо не стана от това. Само лъжци и крадци. Ама то от евреи кво да очакваш.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

В този ред на мисли би трябвало и QR кодовете да са полезни, стига да са разхвърляни на подходящи места и лесно видими. И най-важното да накарат човека да ги снима
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

QR кода отдавна е фактор, самия аз го слагам на всякакъв принт. Преди 2 години или май вече 3 правихме изложба: Подводна фотография в Морската градина в Бургас. На всеки фотос отдолу сложих QR код към сайта на водолазното училище...
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Не ама да - 1. "ключовите думи и фрази" 2."социални сигнали" ... е част от въображението на SEO специалистите . Отдавна войните се водят от Black Google Search Manipulation и се формира с техники свалящи рейтинга на преките конкуренти каращи ги да инвестират все повече и повече в seo илюзии до финансовата им неустойчивост .
 
Re: От: Re: Тендeнции и новости в SEO 2016

Тва за големите бюджети, а за тези с малките?!?

Малките според мен ще разчитат на много добре изпълнено технически SEO (най-вече on page) и доста добре направен контент, разчитайки на вайръл. Отделно това ще има голям ефект и върху доброто им позициониране в SERP-а. Не е тайна, че именно големите бюджети диктуват по-добре правилата, но има един момент, че и колкото и да набиваш големите пари, без ясна идея и план, ефектът няма да е много добър. Ниските бюджети са предпоставка само за едно нещо - започването бавно, предпазливо и постепенно увеличавайки го.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

QR кода отдавна е фактор, самия аз го слагам на всякакъв принт. Преди 2 години или май вече 3 правихме изложба: Подводна фотография в Морската градина в Бургас. На всеки фотос отдолу сложих QR код към сайта на водолазното училище...

Да QR кодовете продават чудесно ... екстремни спортове, скъпи аксесоари, готини кецове и още вероятно много други продукти и услуги, но за тези които пиша имам преки наблюдения. Сматрфоните са настоящето, а не бъдещето както чувам мои приятели да се изказват. Трябва да се ползват и това има пряко отношение както както към ROI, така и към позициите в SERP на линка, който сочи QR кода.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Да хубаво е това с гласовото търсене. Което отново води към това, че трябва да се работи за бранд. Важно е потребителите да знаят името ти.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Без да съм професионален SEO бих класирал нещата така:

1. МОБИЛНОСТ (даже му викат Mobilegedon). Трафика се мести с налагането на смартфоните и в доста страни вече над 50% е от мобилни устройства. Даже в някои места, особено Азия това може да е първото и единствено устройство на човека с достъп до Интернет. Преди беше екстра, ама вече направо доминира и съответно Google се нагаждат. При търсенията от мобилен сайтовете, непригодни за такова устройство ще бъдат порязани с класирането, докато пи десктоп нямало уж да се отрази (пак губиш трафика от мобилните). Устройствата пък са със сериозна резолюция и възможности и някак WAP-а става безмислен. Просто дизайна трябва да е responsive, и да е ОК на каквото и да се отвори. Това не означава само да може да зареди, а и колко е чети и използваем (да ли всички текстове и бутони са достатъчно големи и т.н.). Масово почват да се правят примерно по няколко размера от всяко изображение и да се зарежда само подходящото за устройството (за да не е излишно голямо или прекалено малко). Можете да проверите какво мисли бота от тук.

2. Скорост - произтича и от горното, broadband-а може да напредва ама доста мобилни са на 2, 3 G и оптимизацията на скоростта си е фактор. Компресиране и кеширане на всичко, зареждане на минимум външни активи и обмисляне от какво там имате и нямате нужда. Проверка - тук. Желателно е товарещи не супернеобходими неща като коментарите, Facebook страничката, Analytics, Facebook pixel и прочие да тръгнат да се зареждат след визуализиране на основното съдържание. За минимализиране броя на заявките все повече хора събират изображенията в spritesheet, JavaScript и CSS се събират в минимален брой файлове (дори да има активирано кеширане). Което може (Facebook-ските поне аз не съм успявал, но с Google-ските става) от външните скриптове си го ползвайте локално за да може да се кешира от сървъра.

3. Сигурност. Google определят използването на https като сигнал, който и ще се засилва. На кратко - SSL навсякъде, независимо дали има смисъл или не :(. Добрата новина поне е че това позволява и използването на http/2 което поускорява действието (предполагам ще стане сигнал, ако вече не е станало).
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

@Панов, Банко вече я шерна тази статия. Много е добра въпреки, че е преводна. Може да споделиш и личен опит за SEO в бг. кое дава резултати, как следите ROI на страниците и т.н. Нека повече хора знаят що е то SEO през 2016г. бранда и съдържанието са ясни, това, че вече трафика се пада над 50 % на мобилните телефони и устройва също, а и дялът ще се увеличава.
 
От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Опа, извинявам се - сега видях! Банко, как не те е срам, къде видя, че Оги се е разписал ;) Ще споделя повече впечатления, но не сега, че съм изморен. Иначе за бг може много да се каже - започват да действат новите похвати, но все още с все сила си работят и старите глупости, дето се спукваме да пишем, че са вредни и че гугъл наказва. Според мен сега точно е един преходен период :)
 
Re: От: Тендeнции и новости в SEO 2016

Опа, извинявам се - сега видях! Банко, как не те е срам, къде видя, че Оги се е разписал ;) Ще споделя повече впечатления, но не сега, че съм изморен. Иначе за бг може много да се каже - започват да действат новите похвати, но все още с все сила си работят и старите глупости, дето се спукваме да пишем, че са вредни и че гугъл наказва. Според мен сега точно е един преходен период :)

Еее, Огито го следим всички. ;) В момента наистина тече един преходен, в който "лошите" неща в умерени количества работят, а новите навлизат силно и се радват на популярност, но някак пак резултата им в определени случаи е този на т.нар. стари. :) Може да се каже така "Гледайте да правите новите хубави неща, но целете крайния резултат да има и нещо от старите. :)
 

Горе