fifi
Well-Known Member
Ни съ стряскайте от дължината...
Предвид множеството теми и коментари, които са изписани във форума – кои полезни, кои безполезни, нов потребител, който си е направил труда да разгледа „наоколо из форума” ще забележи, че най-често мнението към нови потребители е негативно или нападателно (като разбира се, не винаги е така, но по принцип)… В повечето случаи си има причина и по-точно причини за това негативно отношение от страна на редовните потребители, което бива предизвикано от новите юзъри.
Понякога пък се случва дори стари потребители на форума да правят гафове, да си изпускат нервите и да се „сливат” с някои „изцепки”, които най-често са характерни за някои нови, неориентирани потребители.
Ето някои от най-често допусканите грешки, които допуска един стар или най-вече нов потребител:
1.Тръгва да пише несвързани неща по общи теми, които дори не е изчел.
Потребителите с нова регистрация или малко мнения имат навика да се включват в теми тип „общи приказки” и дори не си правят труда да ги изчетат, а директно пляскат несвързан коментар.
2.Къси общи отговори за събиране на мнения
Отново новите потребители или тези с малко мнения имат болезнения навик въобще да не четат темите, в които влизат, а директно изтипосват коментари от типа на „И аз така мисля.”, „Супер”, „Съгласен/на съм” и пр.
Това не само, че доказва колко неадекватен е потребителя по темата, понеже не я е чел и няма как да вземе отношение, ами и отдалеч показва, че единствената цел е събиране на заветните минимални мнения.
3.Включва се в теми от предни години, които е логично вече да не са актуални.
Когато преди години е писано по дадена полезна за потребителите тема и някой юзър реши да й даде живец с нещо ново, за да се заформи нова дискусия – тук проблем няма. Проблема идва, когато в някоя тема (например от раздел Уебмастърски Пазар) дадения човек тръгне да кандидатства за работа или да купува сайт, за които са пуснати обяви отпреди една-две години и оттогава никой не е писал. Логично е да се счита, че възложителя или продавача (в зависимост от услугата/продукта) вече са направили продажба/намерили са си човек и съответно дадената обява е неактуална.
4.Да кандидатстваш за обяви от Уебмастърски пазар, за които е намерен изпълнител.
Винаги ме е дразнело изключително много и ми и било като трън в … окото (да кажем), когато някой потребител е пуснал обява за работа, след X мнения е уточнил, че е намерил изпълнител, с което по подразбиране би трябвало да се счете, че темата е приключена. Обаче допада от интернет пространството някой нов юзър ръиш ли и тръгва да кандидатства за работата… :O
5. Пазарлъци при ясно изразени условия
Друго нещо, което лично мен ме дразни е потребител, който се пазари за условия или цена на продукт/услуга, при положение, че те са ясно дефинирани от потребителя по дадена обява.
6.Откровен спам във всяка тема
Нещо, което е зачестило в почти всяка тема (тук понякога и аз се хлъзгам да спамя)…
Та за какво иде реч… тук сценариите са няколко. Примерно:
Случай 1:
1. Тръгва някой да продава нещо.
2. Изсипват се 10 мнения след него, че продукта му не става за никъв чемер.
3. Изсипват се още 20 коментара, които поучават акълиите, че не са прави.
4. После още 30 коментара, в които различни юзъри се жалват, че темата се спамела.
5. Следват лични нападки.
6. Накрая администраторите са виновни, че допускат своеволия.
7. Администраторите почват да трият, съобразявайки се с потребителите.
8. Потребителите с изтрити мнения почват да роптаят срещу тази неприемлива несправедливост.
9. После се изсипват още няколко страници с нападки и колелото се завърта пак наново…
Случай 2:
1. Този, който е нападал продавача (от случай 1) пуска за продажба по-голям ШИТ от на продавач 1, който струва дори по-малко, дори нищо не струва, дори е боклука няма да иска този ШИТ! Обаче „продавача” от случай 2 е изключително убеден в качеството на своя продукт.
2. Веднага следва намеса от продавача от случай 1, който държи да припомни на продавач от случай 2 за неговото отношение по темата от случай 1.
3. Продавач 2 (за по-кратко) веднага го опонира, че няма място за сравнение, защото за неговия ШИТ е хвърлен много повече труд и е по-стойностен.
4. Продавач 1, обаче твърде убеден, че неговият продукт е номер 1, а този на продавач 2 е пълен ШИТ.
5. Веднага се включват нападатели и защитници на двете страни.
6. Следват 3 страници уточняване кой е прав и кой крив.
7. Накрая познайте кой е виновен. Blinky и Coolice.
8. После те не могат да сварят да трият.
9. После пак има недоволни, защо трият избирателно.
10. После следват 3 страници спорове, словесни обиди, заплахи и показване на мускули. Абе общо взето от сорта „Ти ся уважааш ли мЪ или нИ мЪ уважаАш”….
11. И накрая админите се принуждават да заключат темата, да я пратят в коша или от само себе си скандалите затихват… поне до следващата тема…
Случай 3:
1. Повтаря се случката от случай 1 или 2.
2. Обаче ненадейно нещата стихват.
3. Изведнъж се изниква нов юзър – калибър заблудена овца и изтипосва някое тъпо несвързано мнение.
4. И се почва един хейт, коментарски хейт…, че ако можеше да се измери в ритници, доста насинени щеше да има.
5. И пак админите са виновни.
Всъщност са повече, но за момента ми идва само това наум. От цялата тази работа страдат 4 страни:
1. Форума – на първо място е той, защото от полезността, фокуса се измества върху бълвоча, което му сваля нивото и качеството.
2. Админите – падне ли нивото на форума, админите също търпят негативи – било то финансови, било то емоционални, що се отнася до разправиите, в които понякога биват завличани.
3. Потребителите и купувачите – потребителите, които искат да намерят полезна информация като начинаещи, интересуват се от нещо любопитно и полезно и нямат с какво да допринесат, но поне искат да се информират също страдат. Това е така, защото откриването на полезна информация тук става все по-трудно, на фона на излишните теми и коментари. Купувачите, защото дори да искат да намерят качествен изпълнител за някаква услуга или да искат да купят някакъв продукт читав за покупка, те все повече се объркват кое е добро и кое не е, поради простата причина, че в почти всяка тема от раздел Пазар се хейтва и се изписват един куп глупости, които са излишни.
4. Продавачите – тези, които предлагат услуга или продукт също търпят негативи, защото когато темата им бъде нападната и оспамена, шанса да продадат своя продукт/услуга намалява драстично. Освен това, дори и темата да не е оспамена, а чистичка като сълза, ако купувачите биват отблъснати от форума, то те няма как да попадната на хубавата тема, с хубавия продукт/услуга.
Изводът е, че накрая следва запад на форума.
Мисля, че тук има не малко кадърни професионалисти в една или друга област, които са и редовни читатели и посетители на форума. Тогава защо каро редовни потребители да допускаме форума да стигне дотам?
Не може ли фокусираме негативните и излишни коментари в нещо по-позитивно?
Ако днес един потребител се стърпи да напише 20 спам коментара, да прочете още 30 и да им отговори, то той ще има достатъчно време да прочете 1-2 теми от форума поне, които са що-годе полезни и да допринесе с някой полезен коментар, а защо не и да даде някой полезен съвет.
Мисля, че е крайно време да вдигнем нивото на форума и малко да се ограничим със спамърските коментари.
Вярно, че все още има тарикати, които се опитват да мамят в секция Пазар, но по-строги мерки като ясно дефинирани условия за предоставяне на информация при продажба на определен продукт или услуга, мисля, че биха били от помощ.
Често ми се е случвало да попадам и на коментари, на нови потребители от типа на „Ами ще спамя, нямам време да пиша 10 коментара, имам достатъчно друга работа. Влизам тука да си търся изпълнител, не ми се занимава с тъпи правила…” (примерно).
На такива потребители мога да кажа, че след като имат претенции, че нямат време защото „сериозния им бизнес ги чака”, то тогава могат да се възползват от премиум услугата на форума и да си спестят чакането. Вероятно след като са „бизнесмени”, за които времето е супер ценно и е немислимо отделяне на половин-един час за писане на смислени коментари, няма да имат против да си спестят това време и да си платят.
Но не по тарикатския начин, защото резултата е видим.
Тук има и още едно негативно нещо. Когато се нападат постоянно нови потребители, било то щото са виновни или невинни, другите нови потребители почват да се плашат да публикуват каквото и да било, за да не ги нахейтят набързо и тях. А това е негативно за всички ни. Всеки има право да си изразява мнението, а когато не сте съгласни вие или аз с това мнение, не пречи да го съобщим на дадения потребител, но с подходящите аргументи и без да влизаме остро.
Естествено, това не винаги е възможно, но е хубаво да се стремим по-скоро това да е изключение, отколкото ежедневие.
P.S.: Аз също скоро не съм била полезна с някоя нова, хубава тема за форума, поради липсата на време, за което се надявам скоро да се реванширам. Все пак се опитвам да избягвам спама до колкото мога.
Така, че моят съвет е, ако нямате какво да кажете – просто си спестете коментара.
Вярно е, че дори и спама помага на форума пред Google, но от друга страна вреди на самия форум и неговото качество, така че...
Минимално време за прочит: 2-3 денЯ :mrgreen:
Предвид множеството теми и коментари, които са изписани във форума – кои полезни, кои безполезни, нов потребител, който си е направил труда да разгледа „наоколо из форума” ще забележи, че най-често мнението към нови потребители е негативно или нападателно (като разбира се, не винаги е така, но по принцип)… В повечето случаи си има причина и по-точно причини за това негативно отношение от страна на редовните потребители, което бива предизвикано от новите юзъри.
Понякога пък се случва дори стари потребители на форума да правят гафове, да си изпускат нервите и да се „сливат” с някои „изцепки”, които най-често са характерни за някои нови, неориентирани потребители.
Ето някои от най-често допусканите грешки, които допуска един стар или най-вече нов потребител:
1.Тръгва да пише несвързани неща по общи теми, които дори не е изчел.
Потребителите с нова регистрация или малко мнения имат навика да се включват в теми тип „общи приказки” и дори не си правят труда да ги изчетат, а директно пляскат несвързан коментар.
2.Къси общи отговори за събиране на мнения
Отново новите потребители или тези с малко мнения имат болезнения навик въобще да не четат темите, в които влизат, а директно изтипосват коментари от типа на „И аз така мисля.”, „Супер”, „Съгласен/на съм” и пр.
Това не само, че доказва колко неадекватен е потребителя по темата, понеже не я е чел и няма как да вземе отношение, ами и отдалеч показва, че единствената цел е събиране на заветните минимални мнения.
3.Включва се в теми от предни години, които е логично вече да не са актуални.
Когато преди години е писано по дадена полезна за потребителите тема и някой юзър реши да й даде живец с нещо ново, за да се заформи нова дискусия – тук проблем няма. Проблема идва, когато в някоя тема (например от раздел Уебмастърски Пазар) дадения човек тръгне да кандидатства за работа или да купува сайт, за които са пуснати обяви отпреди една-две години и оттогава никой не е писал. Логично е да се счита, че възложителя или продавача (в зависимост от услугата/продукта) вече са направили продажба/намерили са си човек и съответно дадената обява е неактуална.
4.Да кандидатстваш за обяви от Уебмастърски пазар, за които е намерен изпълнител.
Винаги ме е дразнело изключително много и ми и било като трън в … окото (да кажем), когато някой потребител е пуснал обява за работа, след X мнения е уточнил, че е намерил изпълнител, с което по подразбиране би трябвало да се счете, че темата е приключена. Обаче допада от интернет пространството някой нов юзър ръиш ли и тръгва да кандидатства за работата… :O
5. Пазарлъци при ясно изразени условия
Друго нещо, което лично мен ме дразни е потребител, който се пазари за условия или цена на продукт/услуга, при положение, че те са ясно дефинирани от потребителя по дадена обява.
6.Откровен спам във всяка тема
Нещо, което е зачестило в почти всяка тема (тук понякога и аз се хлъзгам да спамя)…
Та за какво иде реч… тук сценариите са няколко. Примерно:
Случай 1:
1. Тръгва някой да продава нещо.
2. Изсипват се 10 мнения след него, че продукта му не става за никъв чемер.
3. Изсипват се още 20 коментара, които поучават акълиите, че не са прави.
4. После още 30 коментара, в които различни юзъри се жалват, че темата се спамела.
5. Следват лични нападки.
6. Накрая администраторите са виновни, че допускат своеволия.
7. Администраторите почват да трият, съобразявайки се с потребителите.
8. Потребителите с изтрити мнения почват да роптаят срещу тази неприемлива несправедливост.
9. После се изсипват още няколко страници с нападки и колелото се завърта пак наново…
Случай 2:
1. Този, който е нападал продавача (от случай 1) пуска за продажба по-голям ШИТ от на продавач 1, който струва дори по-малко, дори нищо не струва, дори е боклука няма да иска този ШИТ! Обаче „продавача” от случай 2 е изключително убеден в качеството на своя продукт.
2. Веднага следва намеса от продавача от случай 1, който държи да припомни на продавач от случай 2 за неговото отношение по темата от случай 1.
3. Продавач 2 (за по-кратко) веднага го опонира, че няма място за сравнение, защото за неговия ШИТ е хвърлен много повече труд и е по-стойностен.
4. Продавач 1, обаче твърде убеден, че неговият продукт е номер 1, а този на продавач 2 е пълен ШИТ.
5. Веднага се включват нападатели и защитници на двете страни.
6. Следват 3 страници уточняване кой е прав и кой крив.
7. Накрая познайте кой е виновен. Blinky и Coolice.
8. После те не могат да сварят да трият.
9. После пак има недоволни, защо трият избирателно.
10. После следват 3 страници спорове, словесни обиди, заплахи и показване на мускули. Абе общо взето от сорта „Ти ся уважааш ли мЪ или нИ мЪ уважаАш”….
11. И накрая админите се принуждават да заключат темата, да я пратят в коша или от само себе си скандалите затихват… поне до следващата тема…
Случай 3:
1. Повтаря се случката от случай 1 или 2.
2. Обаче ненадейно нещата стихват.
3. Изведнъж се изниква нов юзър – калибър заблудена овца и изтипосва някое тъпо несвързано мнение.
4. И се почва един хейт, коментарски хейт…, че ако можеше да се измери в ритници, доста насинени щеше да има.
5. И пак админите са виновни.
Всъщност са повече, но за момента ми идва само това наум. От цялата тази работа страдат 4 страни:
1. Форума – на първо място е той, защото от полезността, фокуса се измества върху бълвоча, което му сваля нивото и качеството.
2. Админите – падне ли нивото на форума, админите също търпят негативи – било то финансови, било то емоционални, що се отнася до разправиите, в които понякога биват завличани.
3. Потребителите и купувачите – потребителите, които искат да намерят полезна информация като начинаещи, интересуват се от нещо любопитно и полезно и нямат с какво да допринесат, но поне искат да се информират също страдат. Това е така, защото откриването на полезна информация тук става все по-трудно, на фона на излишните теми и коментари. Купувачите, защото дори да искат да намерят качествен изпълнител за някаква услуга или да искат да купят някакъв продукт читав за покупка, те все повече се объркват кое е добро и кое не е, поради простата причина, че в почти всяка тема от раздел Пазар се хейтва и се изписват един куп глупости, които са излишни.
4. Продавачите – тези, които предлагат услуга или продукт също търпят негативи, защото когато темата им бъде нападната и оспамена, шанса да продадат своя продукт/услуга намалява драстично. Освен това, дори и темата да не е оспамена, а чистичка като сълза, ако купувачите биват отблъснати от форума, то те няма как да попадната на хубавата тема, с хубавия продукт/услуга.
Изводът е, че накрая следва запад на форума.
Мисля, че тук има не малко кадърни професионалисти в една или друга област, които са и редовни читатели и посетители на форума. Тогава защо каро редовни потребители да допускаме форума да стигне дотам?
Не може ли фокусираме негативните и излишни коментари в нещо по-позитивно?
Ако днес един потребител се стърпи да напише 20 спам коментара, да прочете още 30 и да им отговори, то той ще има достатъчно време да прочете 1-2 теми от форума поне, които са що-годе полезни и да допринесе с някой полезен коментар, а защо не и да даде някой полезен съвет.
Мисля, че е крайно време да вдигнем нивото на форума и малко да се ограничим със спамърските коментари.
Вярно, че все още има тарикати, които се опитват да мамят в секция Пазар, но по-строги мерки като ясно дефинирани условия за предоставяне на информация при продажба на определен продукт или услуга, мисля, че биха били от помощ.
Често ми се е случвало да попадам и на коментари, на нови потребители от типа на „Ами ще спамя, нямам време да пиша 10 коментара, имам достатъчно друга работа. Влизам тука да си търся изпълнител, не ми се занимава с тъпи правила…” (примерно).
На такива потребители мога да кажа, че след като имат претенции, че нямат време защото „сериозния им бизнес ги чака”, то тогава могат да се възползват от премиум услугата на форума и да си спестят чакането. Вероятно след като са „бизнесмени”, за които времето е супер ценно и е немислимо отделяне на половин-един час за писане на смислени коментари, няма да имат против да си спестят това време и да си платят.
Но не по тарикатския начин, защото резултата е видим.
Тук има и още едно негативно нещо. Когато се нападат постоянно нови потребители, било то щото са виновни или невинни, другите нови потребители почват да се плашат да публикуват каквото и да било, за да не ги нахейтят набързо и тях. А това е негативно за всички ни. Всеки има право да си изразява мнението, а когато не сте съгласни вие или аз с това мнение, не пречи да го съобщим на дадения потребител, но с подходящите аргументи и без да влизаме остро.
Естествено, това не винаги е възможно, но е хубаво да се стремим по-скоро това да е изключение, отколкото ежедневие.
P.S.: Аз също скоро не съм била полезна с някоя нова, хубава тема за форума, поради липсата на време, за което се надявам скоро да се реванширам. Все пак се опитвам да избягвам спама до колкото мога.
Така, че моят съвет е, ако нямате какво да кажете – просто си спестете коментара.
Вярно е, че дори и спама помага на форума пред Google, но от друга страна вреди на самия форум и неговото качество, така че...
Последно редактирано: