Фалшива стока от Amazon?

cross

Well-Known Member
Здравейте,
Поставени сме в една доста неприятна ситуация.

Историята на кратко:
На една позната и се развали телефона след няколко години ползване. Този модел вече го няма никъде в България, но пък го намерихме в Amazon.co.uk - не искаше друг телефон.
Поръчахме го, цената беше към 500лв. Преди години е взиман от България за 700-800, имайки предвид цените на нашите моб.оператори и това, че техниката пада с годините не мисля, че има нещо подозрително до тук.
Дойде след месец - някъде около 20 май пристигна. Към момента, 2 месеца по-късно тъчскрийна не работи. След като беше проверен от човек, който разбира от тези неща каза, че това е рециклиран телефон и само визуално е същия. Дори зарядното към него не било оригинално.

Сега пишем на търговеца, който ни казва да му го пратим и те щели да го заменят. Да, ама като изтече гаранцията след няколко месеца какво правим като телефонът издържа 2 месеца употреба? Писахме му какво сме разбрали и още чакаме отговор...


Въпросът ми тук е - има ли какво да се направи по въпроса без това да отнема 1 година, просто да се върнат парите и да се приключи. Съпорта на Амазон може ли да помогне при положение, че стоката не е такава, за каквато я представят? Тъй като отговаря на спецификациите за памет, визия и т.н., но е явно, че телефонът не е оригинален. Марката е LG.



Благодаря!
 
Нямам опит с УК Амазон-а, но предполагам че е горе-доло същото като в САЩ.
В такъв случей - може да върнете стоката в рамките на 1 месец - до 3 месеца може да отворите A-Z claim както и да оставите негативен feedback - това задължително го споменете на търговеца ако тръгне да се дърви.
Колкото до самия телефон, повечето производители не признават гаранция ако тел-а не е купен от оторизиран дистрибутор, незнам този търговец дали е такъв но от моя опит повечето не са и най-вероятно ще ви направи refund. Разбира се това ще е ако го върнете през амазон, предвид обаче че е на повече от 2 месеца искането ви ще е out of policy и е до продавача дали да го приеме.
Ако пращате телефона обратно през амазон добавете тракинг ако е възможно - така когато го получи амазон ще знаят и ако той се бави с плащането те ще си дръпнат парите от него и ще ви ги върнат. За европа най-вероятно все още клиента плаща return shipping-a, което е кофти малко но може да споменете че телефона е refurbished а не нов (за какъвто е бил обевен) и бихте искали той да покрие някакъв процент от шипинга.
Ако съвсем започне да се прави на разсеян кажете че ще пуснете освен A-Z claim & negative feedback, също така оплакване че стоката е counterfeit и нарушава нечии интелекуални права.
 
И преди да направите всичко това, влезте с профила с който сте поръчали телефона, намерете в историята на покупките обявата и проверете дали някъде в текста не пише, че телефона е рециклиран.
Стар модел телефон и да очаквате, че ще намерите "залежала" бройка е по-скоро наивно ...
 

Горе