В много голяма грешка си, която е резултат на много български хостинг провайдъри (защо ще обясня по-долу).
Всички пропускате факта, че оборудването служещо за съхраняване на бекъпите, също струва пари. Голяма част от големите хостинг провайдър, ползват пък отделен колокационен център за тези машини, защото дори в случай, че нещо се случи в основния дата център - бекъпите ще останат налични.
За това и са приети 3 вида практика за работа:
1. Случая с jumpline - описано ти е ясно и точно, че в случай, че ти трябва бекъп - ще си платиш скъпо. Никой не ти е забранил сам да си правиш бекъпите, така, че можеш да се сърдиш само на себе си, че ти се налага да платиш тези 50$. Компанията си е направила сметката за разходите за поддръжка на бекъп машина, като разчита на някой както в случая да забравя да си прави редовен бекъп и да му се наложи да си плати за да го получи.
2. Изобщо не се предлага бекъп от хостинг компанията - услугата е такава каквато е. Ако нещо се случи и те хакнат - ти си носиш отговорност.
3. Предлага се допълнителна услуга, която се заплаща месечно или иначе казано допълнителен абонамент. От хостънг компанията ти предоставят място на друга машина, като бекъпите от основната се прехвърлят на втората.
Сега идва въпроса - защо никой не предлага безплатен бекъп и отговора е много прост - безплатен обяд няма. Оборудването, трафика между двете машини, таксите за колокация - трябва да се плащат. Ако някой включи такава услуга - безплатен бекъп, то той си оскъпява цената на хостинг пакета за месец. Иначе казано от 10 долара месечно, става 15. Защо не се прави - защото 90% от хората като видят по-висока цена си казват "за какво пък да им плащам на тея повече, като еди си кой ми предлага по-евтино?" Отговора е прост - за да разбереш защо трябва да платиш с 5 долара повече, от компанията трябва да ти напишат с font-size: 72 и color:red; "БЕКЪПА Е БЕЗПЛАТЕН!".
А защо българските провайдъри са виновни - защото пазарът ни е малък, а едвам се борят с конкуренцията от Щатите и Англия, по-точно с цените им, за това всячаски се опитват да угодят на клиента си, включително като им предават бекъпи, макар да не са задължени да го правят.
Изводът - вие сте си отговорни за бекъпите, а не хостинг доставчика ви. Ако не сте си прочели общите условия на плана който сте избрали за 3$, е напълно нормално да ви нахендрят 100$ в случай на проблем.
А Ромбеца, по твоята логика, най-добре ще е да си хостваме сайтовете вкъщи, защото хостинг доставчика ти може да ти изкопира целия сайт + базата данни. Никоя себеуважаваща се компания не би докоснала файловете ти.