в-к. Капитал за онлайн търговията

От: Капитал за онлайн търговията

Добри статии, браво. Заглавието на темата е малко подвеждащо ;)
 
От: Капитал за онлайн търговията

Потребителят е длъжен да съхранява получените от доставчика стоки, тяхното качество и безопасност до връщането им. Нормалното разопаковане (изваждане на стоката от опаковката, което не нарушава цялостта на самата стока и не поврежда повече, отколкото е необходимо за разопаковането самата стока) или отрязване на етикета например не са основание търговецът да откаже да приеме върнатата стока.

След като търговецът получи обратно стоката с разкъсана опаковка как ще я продаде на следващия клиент?

Законът за "защита" на потребителите в същност ощетява самите потребители като създава възможности за злоупотреба от страна на потребителите, които водят до повишени цени за всички потребители (не само тези, които злоупотребяват). Причината за повишените цени е необходимостта търговците да са на печалба въпреки злоупотребите.

Търговците, които желаят да правят бизнес в България са принудени да работят на високи цени заради законите, които дават възможност на некоректни потребители да извършват злоупотреби. Всичките тези неща, които са "за сметка на търговеца" в същност реално ги плащат потребителите, защото търговците не е възможно да работят на загуба (при калкулация на надценките са предвидени разходите от злоупотреби, връщания на стоки с разкъсана опаковка и т.н.).
 
От: Капитал за онлайн търговията

Колкото и да съм съгласен с мнението, че ако стоката се върне с изпокъсана опаковка, то тя става непродаваема, толкова съм съгласен, че преди да разкъсаш опаковката няма как да видиш, че търговеца е решил в нея да сложи Адибас или нещо друго, което не отговаря на това, което е рекламирано.
Аз така получих батерия за Нокиа, която въобще не проработи.
 
От: Капитал за онлайн търговията

Нямах предвид връщане на стока "менте", а връщане на нормална стока, защото потребителят просто е променил решението си (без това да се дължи на някакви дефекти на стоката или несъответствие на стоката с описанието).
 

Горе