? онпейдж оптимизация на продуктова страница

maiak

New Member
Здравейте,
Имам въпрос за онпейдж оптимизация на продуктова страница. Разделям условно текста в страницата на 2 части:

1.Първа част – само за продукта „мишка1”: Предоставен от производителя текст за продукта + добавена от мен още малко информация за продукта. Общо, този текст се отнася само за продукта и не се повтаря за други продукти.

2.Втора част – допълнителна, свързана донякъде с продукта, но не конкретно за него, по-обща информация: Следват блокове текст от по 2-3 изречения за:
2.1. марката производител да кажем,
2.2. как да се грижим за такъв тип устройства,
2.3. обща информация за типовете мишки: оптични, безжични и т.н.​


Тук е важно да кажа, че продуктите са хиляди, и там където марката или типа мишка и т.н. са едни и същи, ще се повтарят и блоковете 2.1 , 2.2. и т.н.
Въпросът ми е: Може ли да се прекали с 2.Втора част, така че пропорцията „оригинално съдържание” / „общо съдържание” да навреди на сайта? Т.е. може ли бота да си каже: само 1/10 от текста е уникална, другите 9/10 под някаква форма се намират на още хиляди продуктови страници от този домейн?

Това ми е притеснението. Може ли някой да помогне по въпроса ?
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

Това реално няма как да се избегне и докато бях на една конференция бяха го споменали, като казус. Решението бе нещо, което е интегрирано в големите шопове, като Amazon и подобни, тъй като там едно 90 до 100% от съдържанието е на още стотици сайтове, тъй като не е възможно един и същ продукт да има различно харектеристики. Пък и даже да преразхажеш едните, то това не може да просължи и на 3-4тия текст си се изчерпал от към идей как да го сучиш и въртиш с идея да стане по уникален.

Не намерих нищо в нета по темата, но предполагам се задаваше това от настройките на google webmaster tools или се вграждаше нещо, което подсказва на бота, че еди кое си около продукта, ако не и целия не е уникално. Но мисля, че вършеше работа само за онлайн магазини като Amazon и такива сайтове, имащи само характеристики и малки описания, които им е дал производителя или търговеца, които реално ги има на още стотици места. Благодарение на това Amazon никак не е в дъното, заради тези дублирани съдържания по целия си сайт.

Според мен в твоя случай, ако толкова те притеснява това, може да му зададеш бота да не го чете това, което се дублира. Това ще е най логичното, или този тип текст, да е една обща, за всичките продути, картинка. Има много решения на проблема, но определено прецени кой ше ти е най-подходящ. Аз не бих се притеснявал за 2-3 изречения, в края на всяка страница, както се вика това сигурно няма да е и 10% от текста, но тук си избира изцяло собственика и оптимизатора на сайта.

Ако отвориш и коментари, положителни ревюта, %-та може и да не много по-малък от 10%. Но покрепям идеята за максимално уникален текст и продуктов текст. Вече зависи и от това какво продаваш какво ще напишеш. ;) Но аз лично ти препоръвам да използваш булети, за по-силно влияние нас потребителя. Нещо от рода на "мишката на десетолетието", "мишката с над 20 награди на еди кое си експо", ей такива. ;) Да са реалистични и определено силни. Успехи. ;)
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

Blinky, благодаря много за насоката !!!
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

От няколко месеца има решение на този проблем, а това е Микродата форматирането, което одобриха от Гугъл, Яху и Бинг.
Ползваш точно това форматиране http://schema.org/Product, има си и примери от долу как се прави, ако не си запознат.
Та описанието на продукта, което е в description тага не се счита за дублирано съдържание, точно поради тази причина че може да се срещне в стотици сайтове.
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

irgy.net, така съм направил "1.Първа част – описанието само за продукта" е в микродата формат. В интерес инстината още от излизането на микродата питах във форума дали някой е намерил писмено потвърждение дали дескрипшън тага наистина не се приема за дублирано съдържание - тогава реално това беше само слух и никой не е потвърдил официално.

Обаче "2.Втора част – допълнителна" не намирам подходящо Properties from Product от http://schema.org/Product за да я опиша.

Или предложението ти е целия текст да бъде в тага дескрипшън ?
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

Да си кажа не съм се замислял така по категории как да се правят описанията. Специално за производител мисля че имаше тагове.

По отношение на т.2.2 и 2.3 ти предлагам да си напишеш статии за тези неща и от всеки продукт да има връзка към статиите и който го интересува как да се грижи за устройството и т.н допълнителна информация да отива на другата страница и да чете. Така хем ще направиш.

А ако искаш освен описанието да добавиш и собствено ревю на продукта, което вече ще е уникално и го мапваш като Ревю.
 
От: ? онпейдж оптимизация на продуктова страница

irgy.net, благодаря много. Схванах идеята. Значи замествам текста от точки 2.1 2.2 2.3 с по няколко думи + линк към отделна страница с разширената информация. Предполагам, така нещата няма да се третират като boilerplate text и не пречи това да си го има на всеки продукт ?
А за ревютата да, там всичко е ясно :)
 

Горе