От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!
Имах предвид, че може от афилиейт програмата да осчетоводят плащанията към физическото лице като към фирмата или обратно и да стане каша (ако фирмата на платеца на дохода е европейска). Платецът на дохода подава данни, не само получателят на дохода. Затова за да си сигурен, че няма да се прецака нещо - регни си нови акаунти на името на фирмата и се увери, че платецът знае ДДС номера на фирмата ти (и е получил фактурата, която му издаваш за плащанията).
Не е вярно, че "вложеният капитал" трябва да "стои". С него ще си плащаш осигуровките и разходите за счетоводство, кламери и хартия, докато няма приходи.
Тези фирми с 2 лева капитал са получили плащане от клиент веднага след като са регистрирани и по този начин са успели да не фалират веднага (или са взели заем, ама с разни счетоводни трикове за да не се налага да фалират - сериозните счетоводители препоръчват фирмата да се регистрира с достатъчно капитал за да си плаща разходите в началото, преди да дойдат приходите).
Това да даряваш на фирмата компютър е лишено от всякакъв смисъл. Имаш съвсем грешна представа за фирмите, счетоводството и всичко останало.
Просто си ползваш компютъра и толкова. Няма нужда да пишеш в някоя бумага, че компютърът е собственост на фирмата. Никой няма да идва у вас да проверява дали фирмата има компютри и да пита къде се хостват сайтовете, от които фирмата печели. Никой няма да проверява и на чие име са регистрирани домейните (освен в случай, че се наложи да ти направят проверка
във връзка със Закона за електронната търговия и контактните данни, публикувани на сайта - тогава гледат whois на домейна и глобяват лицето, което е написано там). Никой няма да проверява дали хостинг акаунта е регистриран на трето лице.
Няма нужда също така да даряваш и стол, бюро, дрехи на фирмата (докато работиш ще ползваш личните си дрехи, няма никой да проверява дали гащите ти са собственост на фирмата). Няма нужда да даряваш на фирмата електроенергия - ще си ползваш тази, отчитана от личния електромер - 5 лева на месец неосчетоводени разходи за ток няма да ти фалират фирмата.
Разбира се, разходите за хостинг, домейни и т.н. ще ги плащаш с парите на фирмата и ще искаш фактура от доставчиците (за да ги дадеш на счетоводителя, който да ги осчетоводи).
Ако си напълно сигурен, че още първия месец ще ти платят достатъчно - може и да си регнеш фирмата с малък капитал (достатъчно за да си плати банковите такси във връзка с банковата сметка - няма банки, които да предлагат фирмени сметки без банкова такса, доколкото знам).