От: Документи за продажба онлайн
Да сте видели някой западен магазин да работи с наложен платеж
Tips for selling in DE – на 8 стр. гледаш статистиката, заглеждаш се в частта „
Nachnahme“ (Cash on delivery). Даже мисля, че тук или е включен или не е „
Rechnung“ (Kauf auf Rechnung/Payment on invoice). Разликата е огромна.
Deshalb lohnt sich die Zahlungsmethode Kauf auf Rechnung für Sie
Viele Verbraucher stellen sich bei einer Bestellung im Internet die Frage, wie nun am besten bezahlt werden soll, damit es keinerlei Probleme gibt. In der Regel bieten sämtliche Online-Shops zahlreiche unterschiedliche Zahlungsarten an, wobei diese Vor- und Nachteile bieten. Den mit Abstand größten Vorteil der Zahlungsmethode Kauf auf Rechnung stellt hingegen der Fakt dar, dass Sie im Vergleich zu vielen anderen Varianten erst die Ware erhalten und im Vorfeld einer Bestellung keinen Cent bezahlen müssen. Sie bestellen demnach vollkommen risikofrei und können die gekaufte Ware in aller Ruhe bei sich zu Hause begutachten, bevor Sie diese bezahlen oder alternativ natürlich auch wieder bequem an den Händler zurücksenden können.
Vorteile vom Rechnungskauf in der kompakten Übersicht
Erst nach Erhalt der Ware bezahlen
Zinsvorteil durch Lieferantenkredit ausnutzen
Zahlen Sie nur für die Produkte, die Sie behalten
Behalten Sie die Ware aufgrund des 14-tägigen Rückgaberechts
Sie müssen keine Rückzahlung einer Retoure beachten
In der Regel sofortige Lieferung der Bestellung
► Nachnahme: Плащане на куриерът при доставката директно в кеш на вратата. Ако няма никого, оставя бележка в кой package-station е оставил пратката за вземане от Ваша страна. Трябва да отидете до офисът, за да си платите и вземете пратката. В ToS-а на търговеца трябва да пише кой поема обратната доставка (и за return, и за непотърсена пратка) като това практически си е записано в договорът/контрактът на invoice-ът. При непотърсена пратка (масово явление в BG) там има санкции за клиентът, а и може да му падне
кредитният рейтинг;
► Rechnung: Получава се пакетът и вътре в него е invoice-ът (получен и по е-поща също PDF) с
банковите данни за плащане на търговеца, а за причина на превода –
Order №. Клиентът разопакова, инспектира и използва продуктът и до 14-дневен срок (или такъв, посочен от търговеца, може и 10 дни) извършва превед с плащането (IBAN Transfer). Или съответно го връща (return).
Френски търговец, продаващ в DE, е увеличил този срок за връщане не до 30 дни (както е масова практика от 2013г. в DE), не до 60, а до
100 дни.
Както и преди време
писах, Rechnung методът е предпочитан за използване там (превод беше това от DE блог статия относно Paydirekt), а в дадени
ел. банкирания на банките е интегриран „Rechnung“ бутонът, вкл. и в Paydirekt. Навярно се обвързва с контракт това и авт. банката извършва превода на 13-14-тия ден, това не съм проучвал, или ръчно извършва превода клиента.
DE е-магазини, предлагащи
Cash on delivery (Ctrl+F) или
Nachnahme с лопата да се ринат. Вписани са и тарифите дори.
За пример (един
от 190 резултата, повечето от DE, след това AT и PL и най-малко предлагащи cash on delivery в UK) мога да дам
Mindfactory, където е разделено на 4 колони – МЕТОД НА ПЛАЩАНЕ | ЦЕНА | ЦЕНА ДО PackStation | ТАКСА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ. Логично е, че при предварителното плащане или първия ред няма такса за плащане при банковия превод. При останалите има без последния. При PP мога да кажа, че е 1.9% от сумата, тъй като толкова PP им удържа от получената сума, понеже са с немски PP acc. Тези 1.9% ги плаща КЛИЕНТЪТ отгоре обаче върху крайната цена.
И вече „Cash“ методът или
Nachnahme, където
не може единствен той да се достави до pickup PackStation/Paketshop (
DHL /
GLS /
DPD). Тези ParcelShops & Depots може да са както офиси на куриерът, така и
Parcel Lockers авт. пощенски станции (има ги от години в US/AU/DE/AT и навярно някои др. EU държави), каквито има на
някои места и в България от страна на Еконт (АПС), т.е. не сме измислили нещо „ново и уникално“ отново. За използването на
Nachnahme методът се начислята допълнителна фиксирана такса от €4,9. Но по-интересното тепърва предстои и то е, че PaketShops има в купища
retailers/outlets/sales points –
LOCATIONS. Да, будки, магазинчета, квартални дупки, outlets и т.н., откъдето си получавате пакетите. Това е УЛТРА удобно, когато Ви няма на вратата по цял ден. Просто се връщате у Вас вечерта и отивате на кварталното магазинче, където пощата има договор и Ви е доставен пакетът там, където заплащате и си го вземате. SO SIMPLE!
Returns за наобратно същата работа.
[video=youtube;lLEfq7RDFTM]https://www.youtube.com/watch?v=lLEfq7RDFTM[/video]
Paketbox (Pack & Go Automat) си ги има, така че за когото „сигурността“ му е още по-важна, ще използва него. Или ще предпочете човек, негова си работа.
Да разгледаме тарифата за доставки на
caseking shop – стандартната е €3,99 (подразбира се, че е при предплащане), Nachnahme е €7,98, Nachnahme PackStation е пак толкова и нататък останалите. Т.е. €4 си вземат само заради самият ИЗБОР на „наложен платеж“.
Пропуснах да спомена, че на Mindfactory-то, че и на caseking и на доста др. има допълнителни €2 fee:
**Bei Nachnahme-Bestellungen, berechnen die DHL und Hermes zusätzlich zu den Versandkosten eine Gebühr in Höhe von derzeit € 2,00 inkl. 19% USt pro Paket. Diese Gebühr steht außerhalb des Zuständigkeitsbereiches der Mindfactory AG und ist von uns nicht zu beeinflussen. Sie wird daher nicht auf unserer Rechnung ausgewiesen.
И общо таксите стават:
1) Избор на платежен метод:
ТАКСА (0, ако е предплатено с банков превод; % или фиксирана);
2) Избор на доставен метод:
ТАКСА (фиксирана и е обвързана с платежният метод);
3) Допълнителен пощенски разход/комис.:
ТАКСА (фиксирани €2).
Таксите се плащат от клиентите и са ясно обозначени в сайтовете. Добър
калкулатор относно цената, килограмите и локацията, и излиза директно колко ще струва, както и fee-то, но това си е на друг 3-ти shop.
Най-разнообразни таблици на е-магазини има и те си ги оформят според тяхната политика, логика, demand и пр.
Да се казва обаче, че няма West магазини, работещи с НП, е грубо. Не само, че го има, не и има 2 негови разновидности (при доставка ИЛИ в 14-дневен срок per invoice), както и разнообразни доставки методи (door, paketstation магазинче, paketbox автомат АПС/Parcel Locker). DE/AT/PL/UK, почти съм сигурен и за CH, тъй като там няма начин да не се е популяризирало и това сред дойчовците.
FR/ES/PT/IT някой друг да ме „замести“ разузнавайки.