Електрически скутер

От: Re: Електрически скутер

тази технология трябва да е евтина за да се наложи

А и трябва да има къде да се зарежда. Няма как да се стимулира нещо, което не ти е удобно. Не върви да си носиш 1 макара, че да можеш да зареждаш. В София мисля, че има само 1 място - новия паркинг на метрото до Ексо центъра.
 
софия от край до край е 20 тина километра колелото е с рейндж 30-40 километра според теглото на велосипедиста а имаш и педали и регенрация при спиране :)

ето и видето от сайта им
[video=youtube_share;Qq6euNnVu_0]http://youtu.be/Qq6euNnVu_0[/video]

пп аз не препроъчвам придвижване с велосипед в софия или в друг голям град много по вредно е диша се много мръсотия .... а и движението е ужасно
 
От: Re: Електрически скутер

пп аз не препроъчвам придвижване с велосипед в софия или в друг голям град много по вредно е диша се много мръсотия .... а и движението е ужасно

Напълно подрекпям кулайса, от собствен опит
 
От: Електрически скутер

Това, че китайските стоки са боклуци е пълна пародия, има си качество и качество и сигурно половината ви уреди са произведени в китай, но това е съвсем друг спор ... а иначе за скутерчетата аз съм карал ето такова : http://barteri.bg/527-Други-превозни-средства-за-всичко.html зарибявка е, но е основно за градски условия - примерно да си ходиш на работа с него, а и цената му е 2-пъти по-малка от споменатото в началото, въобще пък да не говорим, че шибания бензин поскъпва през ден. Интересното е че скутерчето нямаше никакви проблеми по баирите нагоре както споменахте по-рано, но може да е защото беше чисто ново.
 
Здравейте, колеги

казвам се Иво и ви пиша от името на фирма Елмотив ООД, за чийто електрически скутери е запитването в темата.

Първо искам да си изразя мнението по темата за електрическите колела и то от гледна точка на потребител, а не на търговец.

Още преди около 2 години когато още не бяха навлезли тези китове за електрически колела, поръчах от този производител VPower
кит с 1 kW мотор и LiFePO4 48V 40 Ah батерия. По тогавашния курс на долара ми излезна с мито и ДДС около 1700лв. Веднага го монтирах на един стар Крос, който имах и беше голям кеф. Развива 60 км/ ч., прибирам си го в нас, ходил съм дори в заведения с него и го зареждам вътре направо и т.н. Тези предимства не ги отричам, но има и доста недостатъци. Първо бях монтирал батерията на багажника и въпреки малкото и тегло, след 200 км по нашите пътища багажника поддаде и се наложи да си взема друга рамка на колелото, проектирах си кутия и монтирах батерията вътре. Така свалих и центъра не тежестта и всичко си пасна. После бях решил да ходя до Копитото и поради стръмното изкачване, необходимата мощност за изкачването и др. фактори, кабелите прегряха, стопи се лустър клемата и до там. Наложи се лека импровизация, за да се кача до горе. това също е проблем, който може да се оправи. След около 500 км. пък се усука предната вилка, понеже нямах скоба за обиране на въртящия момент. За щастие не се стигна до скъсване, но съм виждал теми в чужди форуми за скъсани уши на вилки от електродвигатели с такава мощност. Най-вече има проблеми с алуминиевите рамки и вилки.

Това са все проблеми, които могат да се оправят, но най-важното според мен е сигурността. Велосипедът не е създаден за такива натоварвания и скорости. След едно сериозно падане с това колело заради някои негови недостатъци се позамислих малко и от тогава си седи в офиса.

Причината поради, която не реших тогава да внасям подобни китове, не е заради гореспоменатите проблеми. Все пак всеки избира какво и как да кара. Ако се кара внимателно и умната може да няма проблеми.
Истинската причина е забраната на Европейския Съюз на електрически колела с мощност над 250 W, развива повече от 25 км/ ч. и има възможност за ръчно регулиране на оборотите на двигателя т.е (подаването на газ от водача). Според директива 2002/24/EC е позволено само подпомагането на водача при въртене на педалите. В някои държави могат да се регистрират колела с по-голяма мощност, но тогава се водят в друга категория. Някъде бях чел, но не съм сигурен, че 1 kW двигатели са напълно забранени за монтаж на велосипеди.

В България много хора си мислят, че законите за движение по пътищата не важат за велосипедисти и си карат като на полето.
Проблемът е, че за момента на КАТ не им се занимава да спират колоездачи, което е въпрос на време.
Аз мисля, че е редно едно превозно средство, което развива повече от 25 км/ ч да има най-малко гражданска отговорност, защото когато се случи инцидент все някой трябва да поеме отговорност.

Всеки сам си решава да спазва или да не спазва закона.

Отделно това с регенеративната спирачка е чист рекламен трик. Генерираната електроенергия при каране на равен път е около 5 %, всеки търговец може да ви каже че е и 60%, защото няма как да го докажете лесно. Разбира се един лесен вариант е да се качи на стенд задвижващата гума и да се измери релано колко ток генерира, дори с най-обикновени ампер клещи може да се докаже.
Другият основен проблем е, че повечето видове батерии не понасят честото зареждане. Най-добрият вариант е да им се правят пълни цикли на заряд и разряд. При регенерацията се получава едно постоянно зареждане на акумулаторите, което намалява техния живот. Другият проблем е, че повечето батерии не могат да поемат за толкова малко време примерно при спиране 3-4 секунди голямо количество ток. Не случайно повечето производители на батерии разработват хибридна батерия със суперкондензатор, за да може да се съхрани наведнъж генерираната електроенергия.

Другото нещо при велосипеда са акумулаторите, които трябва да са със сравнително малко тегло, предвид конструкцията на колелото. Имам няколко колеги, които си бяха закупили обикновени батерии и след време ги замениха с LiFePO4, тъй като се оказа, че първите са неподходящи.

Ако някой се интересува да си закупи кит за електровелосипед, най-добрите фирми в момента са:
Vpower

Golden Motor

Почти всички китове в България са на тези две фирми. Те предлагат дори и безплатен транспорт по DHL, в момента няма за България, но има до някои други европейски държави. Транспортът с куриерска фирма е около 200 лв. Митото е 2,7 % за мотора и 3,7 % за батерията.

Ако някой се интересува повече от електрически колела, може заповяда да му покажа моето и сам да си направи изводите.
Ако някой разбира и немски език мога да му покажа дипломната ми работа, която е на същата тема за конверсиране на велосипед в електрически.
Имам и няколко книги и много полезна информация.
 
От: Електрически скутер

Относно електрическите скутери, които предлагаме:

Скутерите са произведени в Китай от доста известен производител - Jonway. Същите скутери се продават в цял свят, конкретно мога да дам линкове към няколко дистрибутора в Европа, като основно са от Германия. Скоро ще предстои изложение в Германия, на което ще участва и Jonway. Фирмата е доста сериозна. Относно китайските стоки съм на мнение, че винаги трябва да се има едно наум. Не смея да твърдя, че китайските са най-добрите, но за съотношението цена качество нямат конкуренция. Що се отнася до китайски скутери искам да кажа, че има голяма разлика в това дали е бензинов или електрически. При бензиновия има голям брой системи и компоненти, които могат да се развалят. При електрическия са сведени до 3: двигател, контролер и батерия. Двигателят е безколекторен и се износва доста бавно, а и ако няма производствен дефект, не мисля че има какво да му се развали. При електрониката зависи от много неща, но като цяло не се срещат проблеми. Основният консуматив се явяват батериите.

В нашия сайт беше погрешно написано, че са оловно-киселинни. Батериите, които предлагаме са гелови, като гелът е съставен от силикати. Някъде ги наричат силиконови, някъде силициеви. Това е сравнително нова технология, която има доста по-добри качества от оловно-киселинните.
Техният живот е 400 цикъла заряд-разряд. Никой производител не може да ви гарантира колко точно ще издържат, дори и най-качествените електрически скутери Vectrix ги дават с приблизителен брой цикли. Всичко зависи от това как се поддържа една батерия. за пример ще дам преносимите компютри, при които много често се появява проблем с батерията при неправилно ползване примерно, ако се държи нон стоп в зарядното устройство. На моя лап топ батерията всеки ден и се прави един пълен цикъл разряд-заряд и когато ползвам компютъра за по-дълго време като настолен, я съхранявам с хладилника. В момента тази батерия е на 4 години и държи +2 часа на нормално натоварване на лап топа.

Същото е и при скутерите, ако се съхранява добре батерията, може би за 2-3 години няма да има осезателни проблеми. Относно китайския произход искам да обърна внимание, че почти всички акумулатори се произвеждат в Китай, дори и батериите на Айфон и всякакви други големи марки. Цената на нов комплект акумулатори е около 500 лв., което ако се яви единственият разход за 3 години експоатация, не е проблем.

Скутерът, който карам аз е MLY- A с LiFePO4 батерии и съм изминал с него 2300 км. от миналия април. Доста съм доволен с едно малко изключение, поради което не предлагаме LiFePO4 батерии. При повечето скутери индикацията за степента на зареденост на батерията е един прост волт метър. Недостатъкът на LiFePO4 батериите е, че при намаляване на капацитетът им напрежението почти не намалява, чак накрая когато почти е изтощен акумулаторът започва лек ода пада. По тази причина стрелката показва, че батерията е пълна и в един момент когато вече нямалее драстично капацитетът, скутерът спира. За да се показва точно трябва да има едва ли не електромер вътре, който за измерва мощността на батерията, а не волтажът. По тази причина решихме да не внасяме за момента такива батерии, които са и доста скъпи около 3 пъти повече от другите.

При силиконовите батерии индикацията е сравнително точна и винаги ще знаете колко електричество ви остава , за да се приберете или да презаредите./ смените батериите. Затова и всички наши скутери са с такива акумулатори.

Относно цената на скутерите, знам че не са малко пари, но това е най-ниската цена, която можем да предложим в момента. Тази година курсът на долара беше доста висок, а и като цяло производителите вдигнаха цените.
Мисля, че за момента предлагаме едни от най-ниските цени на пазара за подоен клас електрически скутери. ( Мощност на електродвигателя, вид и капацитет на батерията).

По повод мнението, че с такъв скутер няма да можете да изкачите някое нагорнище искам да кажа, че това много зависи от мощността. Описал съм много подробно наши изпитания по тази тема в нашия уеб сайт в раздел полезно. Не случайно всички наши скутери са с мощност от 3 kW. Имаме и мостри от 1,5 kW, но според мен те са доста слаби. 3 киловатовият движи доста добре и с 200 кг товар (2ма човека) и развива максималната скорост от 45-50 км/ ч. Относно скоростта е важно да се знае, че тя е ограничена електронно до 45 км/ ч. заради категорията в КАТ. Това не означава, че не може да развие по-голяма скорост. Аз лично съм вдигал 75 км/ ч.

Най-добре е да дойдете и да ги тествате. До 29.09.2012 ще участваме на Международния технически панаир в гр. Пловдив, който може да заповяда.

Ще се радвам да отговоря на всички ваши въпроси.
 
От: Електрически скутер

Браво!
Имаш зелено за включването.
Ще коментирам по-късно.
Ша стани предприемач от теб... :D
 
От: Електрически скутер

Благодаря за зеленото, колега :)

Междудругото точно на това твое мнение исках да отговоря, но не успях да разбера правилно какво имаш предвид.

3000 вата/48 волта = 62,5 ампера
Това е доста як ток!
40 амперчаса/62,5 ампера = 0,64 часа работа
Нещо не е в ред с данните...

Сметките ми изглеждат правилни, а и данните също. Значи истината е някъде там по средата :)

Първо една много важна подробност. Мощността на електродвигателя е наистина 3000 Вата, но това не означава че е постоянна. За да има консумация от 3000 вата, то двигателят трябва да е натоварен максимално и то тогава ще излезнат сметките. Производителят винаги си оставя някакъв толеранс в мощността, така че предполагам дори и на максимални натоварвания, двигателят няма да консумира 3 kW.

Другото, което също е от значение, е при какви обстоятелства се правят тези сметки. При всички превозни средства се изисква най-много мощност за ускорението, след това за поддържане на постоянна скорост се консумира много малко енергия. По тази причина карането в града когато има Тръгни-спри....разходът е по-висок от извънградското каране, където се поддържа една приблизително постоянна скорост. Така че двигателят няма да работи винаги на максимална мощност.

Искам да вметна и защо нашата фирма внася само 3 kW двигатели. Вече споменах, че при по-малки двигатели най-вече под 1500 W мощността е толкова малка, че може да се наложи възрастен човек да слезе при по-голям баир. При по-големи наклони и тегло на водача над 70 кг. един електродвигател с мощност от 1000 W ще се затрудни и ще започна да прегрява, като по този начин голяма част от енергията се отделя като топлина и ефективността на такъв двигател пада доста под 50%. Един електродвигател с мощност от 3 kW, при същата ситуация, ще се затрудни по-малко и ще има по-малко загуби на електроенергия. Затова смея да твърдя и не само аз, а и инженерите на производителя, че по-мощният двигател може да е дори по ефективен в някои ситуации. Принципно разликата в пробега с 1500 W е около 5 км. Освен това друго си е да знаеш, че може да разчиташ на двигателя при изпреварване и стръмни терени.

Един наш клиент има електроцентрала на доста хълмиста местност и принципно се качва до там с джип, но наскоро ми се обади да се похвали че със скутера минава по същия път, по който и джипът, а нормална кола изобщо не можела да стигне до там.

Аз съм сигурен, че с наш скутер и с 250 кг. да го натоваря, пак ще вдигне 40-45 км/ ч. по равен път, но с по-малко ускорение.

Предлагам, който има интерес да заповяда до нашия адрес и да направим пробно каране, готов съм дори и да покараме из София, стига да имам свободно време. Имаме няколко скутера с регистрация, така че ви трябва само каска и...книжка :)

Относно регистрацията и таксите: в нашия уеб сайт съм описал подробно как стоят нещата в закона с електроскутерите. Написах статията, защото доста хора си мислеха, че "понеже са на ток" не им трябва регистрация и т.н Регистрацията като процедура отнема не повече от 1-2 часа в зависимост от населеното място. За скутерите се заплаща ГО, която струва 74 лв., която може да се направи на полудогие и пътен данък - 10 лв.
Относно винетката, ето цитат от ЗДП:

Чл. 10а. (Нов - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) (1) (Отм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.)
.
(6) Винетната такса се заплаща за следните пътни превозни средства:

1. моторните превозни средства, които имат най-малко четири колела и са предназначени за превоз на пътници, моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, които имат най-малко четири колела, както и такива моторни превозни средства с повишена проходимост;

Надявам се да съм отговорил изчерпателно на всички въпроси

Поздрави!
 
От: Електрически скутер

За ГО-то пускат промоции, може да не е 74лв, аз на моя направих за 45 за цяла година имаше промоция, защото повечето правили за по 3 месеца.
 
От: Електрически скутер

Браво на @Elmotive за включването и много подробните постове.
Еваларка на такива хора, че въртят бизнес в сферата в която са учили!
 
От: Електрически скутер

Един наш клиент има електроцентрала на доста хълмиста местност и принципно се качва до там с джип, но наскоро ми се обади да се похвали че със скутера минава по същия път, по който и джипът, а нормална кола изобщо не можела да стигне до там.
3kW изкачва това което нормална кола не може /дайте видео ако може
 
От: Електрически скутер

Здравейте, може би не съм обяснил правилно. Не става въпрос за сравнение на мощностите, а на проходимостта. Със сигурност не може да сравняваме ДВГ с 50 kW двигател и скутер с 3 kW. Предимството на скутерът в този случай е, че е проходим. Конкретно моделът, за който споменах е конструиран на базата на 125 кубиков скутер и е си е доста голям. Гумите са му 130/60/13 и е висок, затова минава през терен непостижим за обикновен автомобил. Конкретно за случая става въпрос за хълмиста местност в района на Китен, където е инсталирана и фотоволтаичната централа. Клип не мога да Ви изпратя, но ако имате време заповядайте в наш офис и сам ще се убедите. Скутерът излиза от подземен гараж където е доста стръмен наклон без проблеми с товар 100 кг, а може и с повече.
 
От: Електрически скутер

Аз само гледам и чакам да се развият и поевтинеят.
Няма нужда на свой гръб да изпробваш новите технологии, бета версии и т.н.
Нека чуя от 10 човека "да стават" и тогава ще си взема.
 
От: Електрически скутер

Здравей, колега. Реално погледнато технологията не е нова, електромобили съществуват от както има и такива с ДВГ. По същото време са правили и електрически мотопеди и мотоциклети. Единственият проблем през цялото това време е била големината на батерията. А акумулаторите се развиват с големи темпове през последните години, така че очаквай да стават все по-популярни. Това, което правим ние с цел да намалим още цената е сглобяването в България. Всички мотопеди, предлагани от нашата фирма се сглобяват изцяло в България. По този начин успяхме да намалим поне с малко цената на скутерите. За напред сме планирали и да ги произвеждаме изцяло в България, което пък значително ще намали цената им.
 
От: Електрически скутер

Със всичко съм съгласен
само не забелязах голям скок в развитието на батериите
Какви батерии ползвате?
 
От: Електрически скутер

При батериите наистина има голям скок последните няколко години. А пък какви чудеса са измислени, които още са в експериментална фаза... просто не е истина. След десетина години с новите видове батерии електрическите мотопеди ще станат наистина нещо много примамливо. Ще могат да правят по-голям пробег с едно зареждане от бензиновите им събратя с пълен резервоар.
 

Горе