От: Електрически скутер
Благодаря за зеленото, колега
Междудругото точно на това твое мнение исках да отговоря, но не успях да разбера правилно какво имаш предвид.
3000 вата/48 волта = 62,5 ампера
Това е доста як ток!
40 амперчаса/62,5 ампера = 0,64 часа работа
Нещо не е в ред с данните...
Сметките ми изглеждат правилни, а и данните също. Значи истината е някъде там по средата
Първо една много важна подробност. Мощността на електродвигателя е наистина 3000 Вата, но това не означава че е постоянна. За да има консумация от 3000 вата, то двигателят трябва да е натоварен максимално и то тогава ще излезнат сметките. Производителят винаги си оставя някакъв толеранс в мощността, така че предполагам дори и на максимални натоварвания, двигателят няма да консумира 3 kW.
Другото, което също е от значение, е при какви обстоятелства се правят тези сметки. При всички превозни средства се изисква най-много мощност за ускорението, след това за поддържане на постоянна скорост се консумира много малко енергия. По тази причина карането в града когато има Тръгни-спри....разходът е по-висок от извънградското каране, където се поддържа една приблизително постоянна скорост. Така че двигателят няма да работи винаги на максимална мощност.
Искам да вметна и защо нашата фирма внася само 3 kW двигатели. Вече споменах, че при по-малки двигатели най-вече под 1500 W мощността е толкова малка, че може да се наложи възрастен човек да слезе при по-голям баир. При по-големи наклони и тегло на водача над 70 кг. един електродвигател с мощност от 1000 W ще се затрудни и ще започна да прегрява, като по този начин голяма част от енергията се отделя като топлина и ефективността на такъв двигател пада доста под 50%. Един електродвигател с мощност от 3 kW, при същата ситуация, ще се затрудни по-малко и ще има по-малко загуби на електроенергия. Затова смея да твърдя и не само аз, а и инженерите на производителя, че по-мощният двигател може да е дори по ефективен в някои ситуации. Принципно разликата в пробега с 1500 W е около 5 км. Освен това друго си е да знаеш, че може да разчиташ на двигателя при изпреварване и стръмни терени.
Един наш клиент има електроцентрала на доста хълмиста местност и принципно се качва до там с джип, но наскоро ми се обади да се похвали че със скутера минава по същия път, по който и джипът, а нормална кола изобщо не можела да стигне до там.
Аз съм сигурен, че с наш скутер и с 250 кг. да го натоваря, пак ще вдигне 40-45 км/ ч. по равен път, но с по-малко ускорение.
Предлагам, който има интерес да заповяда до нашия адрес и да направим пробно каране, готов съм дори и да покараме из София, стига да имам свободно време. Имаме няколко скутера с регистрация, така че ви трябва само каска и...книжка
Относно регистрацията и таксите: в нашия уеб сайт съм описал подробно как стоят нещата в закона с електроскутерите. Написах статията, защото доста хора си мислеха, че "понеже са на ток" не им трябва регистрация и т.н Регистрацията като процедура отнема не повече от 1-2 часа в зависимост от населеното място. За скутерите се заплаща ГО, която струва 74 лв., която може да се направи на полудогие и пътен данък - 10 лв.
Относно винетката, ето цитат от ЗДП:
Чл. 10а. (Нов - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) (1) (Отм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.)
.
(6) Винетната такса се заплаща за следните пътни превозни средства:
1. моторните превозни средства, които имат най-малко четири колела и са предназначени за превоз на пътници, моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, които имат най-малко четири колела, както и такива моторни превозни средства с повишена проходимост;
Надявам се да съм отговорил изчерпателно на всички въпроси
Поздрави!