Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

...
Ясно е, че цените са важни. До тук анализът ми показва, че един от големите конкурентни сайтове, продава по-скъпо отколкото аз смятам да го правя. Има и доста по-евтини, но за всеки влак си има пътници. Някои предпочитат фалшификати само заради цената и си носят и последствията.

Много зависи и от рекламата, много! Кел файда ако добрите ти цени си дремят на 150 стр. ...
Айде айде, щом било по-евтино било менте! Говоря за един и същи продукт. С различна надценка.
За рекламата пак няма да се разберем. Аз МРАЗЯ реклами! Конкретно за нета - имам си адблокер.
Няма да ти се бъркам повече, просто споделих личен опит. Може да игнорираш типа потребители като мен, а може да допуснеш, че сме мнозинство.
 
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Айде айде, щом било по-евтино било менте! Говоря за един и същи продукт. С различна надценка.
За рекламата пак няма да се разберем. Аз МРАЗЯ реклами! Конкретно за нета - имам си адблокер.
Няма да ти се бъркам повече, просто споделих личен опит. Може да игнорираш типа потребители като мен, а може да допуснеш, че сме мнозинство.

При стоките, които смятам да продавам е така. В това няма спор. Самата аз съм купувала и евтини и скъпи. Разликата е голяма. Друг е въпросът, че клиентите трябва да се убедят, че не продаваш фалшиви стоки с цени за истински.

То и аз мразя реклами, но като мине човек от другата страна на барикадата започва да ги обича. Под реклама имам в предвид и СЕО-то.

Е не се връцвай сега. Поспорихме малко.

Напротив, от самото начало ми направи впечатление тук интелигентното общуване.
:)

Лека нощ!
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Докато си анализирам цените попадам на сайтове, които по изключително дразнещ начин посочват една огромна задраскана цена, а след това посочват как спестяваш 60-70 и повече процента!!! Мен лично, като купувач, така поднесени неща ме отблъскват и ме карат силно да се съмнявам в качеството. Разбирам да се посочи, че, например, се спестяват 30%, но над 70?!?! Не е ли малко прекалено?!

Мислех, че клиентите на онлайн магазините са що-годе интелигентни и образовани. Как някой се хваща на такъв тип реклама...

Освен това не е и коректно, според мен. А все пак някои от тези сайтове са на първа страница на Гугъл...

Всеки си знае де... не е моя работа как ще се презентират, явно е успешно, но просто се възмутих от сърце и не се стърпях да не споделя...
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Докато си анализирам цените попадам на сайтове, които по изключително дразнещ начин посочват една огромна задраскана цена, а след това посочват как спестяваш 60-70 и повече процента!!! Мен лично, като купувач, така поднесени неща ме отблъскват и ме карат силно да се съмнявам в качеството. Разбирам да се посочи, че, например, се спестяват 30%, но над 70?!?! Не е ли малко прекалено?!

Мислех, че клиентите на онлайн магазините са що-годе интелигентни и образовани. Как някой се хваща на такъв тип реклама...

Освен това не е и коректно, според мен. А все пак някои от тези сайтове са на първа страница на Гугъл...

Всеки си знае де... не е моя работа как ще се презентират, явно е успешно, но просто се възмутих от сърце и не се стърпях да не споделя...

30 % си е изгодно намаление, но 70 % е вече нещо, което ще те накара да купиш веднага :) Сигурно за това го правят. Със сигурност има хора, които вярват или поне си казват: "Абе може да не е 70 %, ама сигурно е 50 % реалното намаление" и пак им се струва изгодно.
 
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Айде айде, щом било по-евтино било менте! Говоря за един и същи продукт. С различна надценка.
За рекламата пак няма да се разберем. Аз МРАЗЯ реклами! Конкретно за нета - имам си адблокер.
Няма да ти се бъркам повече, просто споделих личен опит. Може да игнорираш типа потребители като мен, а може да допуснеш, че сме мнозинство.

Всеки човек, твърди, че мрази рекламите, когато обаче влезе в магазина си купува най - рекламираната и най - популярна стока. Веднага ще ти дам примар купуваш си крамвиршите, с надпис "Леки", или "Кен", а не тези на чийто етикет не пише нищо. Купуваш си лютеница "Олинеза", или от оная с "хорцето" ... Искате, или не рекламите управляват мислите, желанията и живота ви.
 
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Всеки човек, твърди, че мрази рекламите, когато обаче влезе в магазина си купува най - рекламираната и най - популярна стока. Веднага ще ти дам примар купуваш си крамвиршите, с надпис "Леки", или "Кен", а не тези на чийто етикет не пише нищо. Купуваш си лютеница "Олинеза", или от оная с "хорцето" ... Искате, или не рекламите управляват мислите, желанията и живота ви.
Не само, че ненавиждам малоумно скалъпените реклами, които обиждат, ами и мразя някой без да ме познава да казва какво правя и какво не.
1. Кренвирши не купувам. Не съм опитвал такъв сурогат от години, много години. Леки само веднъж през живота си опитах, и това беше. Кен поне на вкус го докарват.
2. Олинеза не си спомням, май също не съм купувал скоро. Оная с хорцето дори не знам каква е на вкус, попарих се с незнайни производители и вече купувам само проверени марки. Проверени лично от мен, щото и много рекламирана храна съм изхвърлял, негодна е.
3. Рекламите управляват твоя живот, не моя! Вервай ми, вероятно не си срещал хора като мен, и ти е невероятно.
Ако вече нямаше АдБлок - щях да го напиша аз. Без това не мога да вляза в нета. Малоумието не се търпи вече. Полезната информация се губи между мигащи банери, дето може да ти докарат епилепсия. И цвъкове към социални мрежи, дето си пазят логовете вовеки веков. Логове, дето знаят повече за теб от половинката ти. Новите версии на АдБлок имат "анти-социален" плъгин. Разкарва всички курешки на Гейбук, Туитър и 10 подобни, дето от тях не мога да си прочета за каквото съм влязъл да прочета.
БОКЛУЦИ!
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Ако искаш да продаваш на масовите хора, трябва да се поставиш на тяхно място. Хората обичат намаленията, ония ден един бъдещ мой роднина ми обяснява как специално ходи до незнам си ква бензиностанция, за да спести 20 ст. (буквално). Трябва да разбереш, че в днешно време, оскотелите хора са масовост или с други думи - хората са мизерници. И ти ще продаваш на мизерници, които обичат промоциите и намаленията.

Разбира се, не всички хора са такива, има и друг тип клиенти, които обичат да си плащат и търсят качество. Ти трябва да анализираш твоите потенциални клиенти и да се държиш според това какви са те. Това какво харесваш и обичаш, няма особено значение.
 
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

...
Разбира се, не всички хора са такива, има и друг тип клиенти, които обичат да си плащат и търсят качество. ...
То качествена стока почти не остана. Визирам храните. Дори една марка био-млека, дето са в пъти над другите като цена - като видяха че се харчи и нещо не мога да ги позная вече.
Лумпените на касата не са оправдание за малоумни свирукащи реклами и щастливи дебили по екрана. И боклуци в опаковка.
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Малко обяснения за намаленията и рекламите, независимо каква за каква стока става въпрос:
Производителите и търговците работят с около 100 - 200% надценка. Така че при обявяване на 70% намаление им остават от 30% до 130 процента печалба. Все пак зависи от бранша. Тоталната разпродажба значи, че искат да се отърват от продукта на търговката себестойност, а ако не върви, на нетна себестойност. И хората си мислят че стоката е менте, защото цената е много ниска. Всъщност стоките са си едни същи, продавачите много рядко излизат на загуба. Хората по света го знаят това и ако не искат да са модни икони например, си чакат намаленията и си пазаруват на ниските цени.

Относно рекламата – не само стоките в момента са с много лошо качество, същото важи за и за рекламата. От всякъде ни заливат тонове боклучава информация за боклучави продукти.
Дразнещо е, отвратително е.
Но има и реклами, които са интересни и привличат вниманието, пример -Нeineken comersial clips, свежи, готини и интересни. Друг е въпроса колко струва това нещо, но си заслужава, Нeineken са лидери в продажбите в световен мащаб на бира.
Така че, добър продукт и добра реклама – лидер в продажбите, боклучав продукт с боклучава реклама – бърз фалит.
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

...
Относно рекламата – не само стоките в момента са с много лошо качество, същото важи за и за рекламата. От всякъде ни заливат тонове боклучава информация за боклучави продукти.
Дразнещо е, отвратително е.
Но има и реклами, които са интересни и привличат вниманието, пример -Нeineken comersial clips, свежи, готини и интересни. Друг е въпроса колко струва това нещо, но си заслужава, Нeineken са лидери в продажбите в световен мащаб на бира.
Така че, добър продукт и добра реклама – лидер в продажбите, боклучав продукт с боклучава реклама – бърз фалит.
Не мога да си обясня разпространеното схващане, че идейната реклама трябва да струва скъпо. Ханку-брат, баба Лазарина дето прекарва жици с Хилтито и много други - може да се направят и в домашни условия. Дори в тази тема се спомена, че именно зомбиращата дразнеща безидейна простотия ще ме накара да си купя продукта им. Аз такива продукти ги наказвам с прах на рафта. Като почнат да наливат в реклама - не остава много за качество на продукта. А аз не давам пари за крещящите екзалтирани малоумници по екрана, безмерно щастливи от ипотечен кредит да речем... Давам пари за нещо, което ми е нужно в реалния живот.
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

30 % си е изгодно намаление, но 70 % е вече нещо, което ще те накара да купиш веднага :) Сигурно за това го правят. Със сигурност има хора, които вярват или поне си казват: "Абе може да не е 70 %, ама сигурно е 50 % реалното намаление" и пак им се струва изгодно.


Може ... явно... А, според мен, тази цена отива под себестойността на стоката, поне в случая, съответно ми говори за ниско качество или друго подобно. Но явно не съм в таргетната група на съответния сайт :)
 
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Ако искаш да продаваш на масовите хора, трябва да се поставиш на тяхно място. Хората обичат намаленията, ония ден един бъдещ мой роднина ми обяснява как специално ходи до незнам си ква бензиностанция, за да спести 20 ст. (буквално). Трябва да разбереш, че в днешно време, оскотелите хора са масовост или с други думи - хората са мизерници. И ти ще продаваш на мизерници, които обичат промоциите и намаленията.

Разбира се, не всички хора са такива, има и друг тип клиенти, които обичат да си плащат и търсят качество. Ти трябва да анализираш твоите потенциални клиенти и да се държиш според това какви са те. Това какво харесваш и обичаш, няма особено значение.


Прав си, хората обичат намаленията. При мен, обаче, не може да не се отрази това, което харесвам. Клиентите ми ще бъдат такива като мен. Разбира се и при мен ще има намаления, но нещата ще бъдат интелигентно премерени. Смятам, че интелигентно поднесените неща ще се харесват и от хора, които не са в таргета ми. Ще отпаднат само онези, които на всяка цена държат да купят нещо супер евтино. Поне така се надявам.
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Малко обяснения за намаленията и рекламите, независимо каква за каква стока става въпрос:
Производителите и търговците работят с около 100 - 200% надценка. Така че при обявяване на 70% намаление им остават от 30% до 130 процента печалба. Все пак зависи от бранша. Тоталната разпродажба значи, че искат да се отърват от продукта на търговката себестойност, а ако не върви, на нетна себестойност. И хората си мислят че стоката е менте, защото цената е много ниска. Всъщност стоките са си едни същи, продавачите много рядко излизат на загуба. Хората по света го знаят това и ако не искат да са модни икони например, си чакат намаленията и си пазаруват на ниските цени.

Относно рекламата – не само стоките в момента са с много лошо качество, същото важи за и за рекламата. От всякъде ни заливат тонове боклучава информация за боклучави продукти.
Дразнещо е, отвратително е.
Но има и реклами, които са интересни и привличат вниманието, пример -Нeineken comersial clips, свежи, готини и интересни. Друг е въпроса колко струва това нещо, но си заслужава, Нeineken са лидери в продажбите в световен мащаб на бира.
Така че, добър продукт и добра реклама – лидер в продажбите, боклучав продукт с боклучава реклама – бърз фалит.


Не мисля, че може да се направи такова обобщение за надценките в търговията. Твърде различни са. Такива, които посочваш има да кажем в ресторантьорството, в кафенетата. При моя вид стока надценките са по-малки, обичайно. И сегашният ми анализ го показва, но не разчитам само на него в проучванията си.

Да, и аз си имам любими реклами, но това не значи, че купувам рекламираната в тях стока :D. Е, случва се. На този етап не мога да си позволя реклама от подобна класа, но кой знае след време... Не трябва да си слагаме сами лимити :)
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Не мисля, че може да се направи такова обобщение за надценките в търговията. Твърде различни са. Такива, които посочваш има да кажем в ресторантьорството, в кафенетата. При моя вид стока надценките са по-малки, обичайно. И сегашният ми анализ го показва, но не разчитам само на него в проучванията си.

Да, и аз си имам любими реклами, но това не значи, че купувам рекламираната в тях стока :D. Е, случва се. На този етап не мога да си позволя реклама от подобна класа, но кой знае след време... Не трябва да си слагаме сами лимити :)

Хах, съжалявам, но това са минималните надценки, иначе няма как да просъществува бизнеса.
Не е обобщение, а минимални изисквания, за да издържи паричния поток напред в времето.

В твоя случай, голямата печалба е при производителя или собственика на марката, търговеца на едро или просто е разпределена по веригата, преди да стигне до теб.
Но тъй като ти не влагаш пари в продукта, а пари за продажба на продукта, логично е при теб крайната надценка да е минимална.
От там ти остава да намериш правилната формула за количеството вложени пари за продажба/реклама/ спрямо реализираните продажби. Тук нещата стават сложни, тъй като не е въпроса да похарчиш парите за да рекламираш бизнеса или продукта си някъде,а къде, как ще го рекламираш, с какъв вид рекламата ще използваш..

Така че успех!
 
От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

Благодаря ти за мнението, но отново няма да се съглася. В идеалния вариант може би е така, но колко са тези идеални варианти в реалния живот? Средната надценка е по-близо до истината, когато се анализира далеч по-широка извадка. Случая "производител - директна продажба на краен клиент" не може да е показателен за средните надценки в даден бранш.

Например, когато стоката не е от български производител тя няма как да стигне до пазара, освен чрез вносител (който прави редица разходи по доставка, складиране и т.н.) или чрез разкриване на офис/магазин на производителя (с всички разходи по подръжката му). Тези разходи автоматично вдига цената за следващия по веригата. Но не чак до толкова, защото едрите търговци продават на едро, а това означава с по-ниски цени от тези за крайния потребител, а това означава с малки надценки за сметка на големия оборот. (Например за банките най-неизгодни са сделките с корпоративните клиенти, колкото и голям кредит да "закупят", защото те винаги се пазарят до дупка и пряката печалба на банката от един корпоративен клиент е много по-малка. Там изгодата за банката идва от други косвени и потенциални приходи).

От едрия търговец по оста до крайния потребител стои дребния търговец, който в зависимост от редица условия, може да си позволи по-висока надценка, като надценката в този случай се получава не на база себестойност - краен клиент, а на база цената, на която той самият е купил стоката. Понякога този, последният, може да обяви промоция, при която да продава на загуба конкретен продукт, като компенсира с цената на други продукти с оглед запазване на средната за продуктовата му гама надценка.

Така че няма как средната надценка да е равна на най-високата възможна, която се получава като разлика от цената за крайния клиент и себестойността на стоката.

Иначе съм съгласна, че е важно как точно го правиш. Важно е да се намери оптималната комбинация - рекламата (в най-широк смисъл, в т.ч. търговски трикове, къде, как, кога, колко), оптимизиране на разходи (понякога не може друго да се направи за увеличение на приходите, но има какво да се направи по намаляване на разходите), умения за водене преговори (за договаряне на по-високи ТО и т.н.), непрекъснат адекватен анализ на конкурентната среда, периодичен анализ на факторите, които влияят върху покупателната способност и много други фактори. Да, всичко това рефлектира върху ФР и различава успешния бизнесмен от неуспешния.
 
Последно редактирано:
От: От: Какво научих от вас до тук и за разходите за реклама отново

(Например за банките най-неизгодни са сделките с корпоративните клиенти, колкото и голям кредит да "закупят", защото те винаги се пазарят до дупка и пряката печалба на банката от един корпоративен клиент е много по-малка. Там изгодата за банката идва от други косвени и потенциални приходи).

Браво, наясно си с нещата, само за горният цитат не съм съгласен, по простата причина че банките се чудят как да привлекат колкото се може повече корпоративни клиенти, защото техните пари и операции са в пъти повече от обикновения клиент. Де факто, корпоративните пари държат банките стабилни, защото това е реалния капитал на банката – парите на големите компании . Ако някоя голяма компания реши да си изтегли парите от дадена банка, банката може да гръмне моментално. Не визирам КТБ…
 

Горе