От: Какво правят Google в момента?
Като се започне с тази детска градина за съдържанието, породена от пакистанските форуми, прочути с това, че там всяка английска дума е уникална, то да се чуди човек дали да отговаря или да пусне некое по-разтоварващо видео. Три са основните нива в този аспект:
1. Уникалното съдържание е по-добре от неуникалното такова.
2. Уникалното съдържание не ви гарантира челни позиции в серпа. Но ако е публикувано на млад сайт, то вероятността да бъде ошмулено от парсер нараства. Което го превръща в неуникално (виж .т.1 )
3. SEO-то е комплексна дейност, в която най-добри са готвачите и фармацевтите. Тъй като те най-добре знаят, че броят и пропорциите на различните съставки и подправки са с много важно значение за успеха на крайния продукт. Разликата е при грешките. При готвачите дисбалансът поражда липса на апетит, а при фармацевтите - пингвин.
Основополагащото (поне докато алгоритмите не стигнат до нивото на ИИ) са линковете (външни и вътрешни) . Просто чрез тях най-вече се изчислява тежестта (полезността) на даден документ (ако не сте знаели досега че търсачките не ранжират страници, а документи, то вече го знаете). Има добри линкове, има досадни линкове, има линкове, които просто не се зачитат, а вече има и лоши линкове (как ще се измъкнат Г. от този батак с "лошите" не знам).
За да имаш добри позиции в серпа трябва да имаш адекватни външни и вътрешни линкове, с подходящо преразпределение на тежестта на линк-масата, да имаш полезно съдържание, което да ги подпомага, и да подаваш социални сигнали, че си автор, фен или бледо фейсбукарче.