Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

от твоя завод - прочети тук: https://bg.wikipedia.org/wiki/CE_маркировка

никъде до сега не съм срещал в БГ да се изисква каквото и да било за части за автомобили, ако има то то не се следи изобщо.

но както ти написах в Германия се следи, защото дори и да продадеш продукта, който си изработил и клиента си го монтира на автомобила, то той няма да мине технически преглед и ще бъде спрян от движение...
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

За България нищо не ти трябва, освен фактурна счетоводност
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Като търговец не ви е необходимо нищо, освен фактура от леярната за пластмасови отливки. Правите си заявка, плащате си уговорената цена и получавате продукта с фактура. След това може да си го продадете където пожелаете.
Единственото важно нещо е да не отливате на вашите изделия някакви надписи на чужди марки.

Цените на матриците не са високи, защото температурата на отливане на пластмасите не е висока и не ви са необходими матрици от черни метали (чугунени или стоманени). Използват се обикновени алуминиеви матрици, които лесно се изработват, защото температурата на пещта е не повече от 150 - 200 градуса при полиетилена, а алуминиевите сплави са над 600 градуса.

Съветвам ви да прочетете за леярството тъй като има студено, топло под налягане леене. В производството на автомобилни части от пластмасови изделия, мисля че на запад вече залязва, тъй като масово използват Автоклави

Най - евтиния вариант е изработката в домашни условия с тиглова пещ с тигел до 2 кг. Такива пещи не изискват трифазен ток и нямат специфични изисквания както при другите леярни.

Леенето под високо/ниско налягане и шприцването на пластмаса са два доста сходни процеса, но и същевременно коренно различни. За да вкараш материала (пластмасата) в матрицата ти трябва налягане... т.е. шприц машина.
Алуминиева матрица - само за дребно-сериини детайли.
Леене в "домашни" условия не се води леене под високо налягане. Дори не е и под налягане. Това е чисто леене в кокила. Степента на класа на точност на повърхнината ще е изключително лоша. И това важи само за леене на цветни метали. Шприцване в домашни условия - абсурд.
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Като търговец не ви е необходимо нищо, освен фактура от леярната за пластмасови отливки. Правите си заявка, плащате си уговорената цена и получавате продукта с фактура. След това може да си го продадете където пожелаете.
Единственото важно нещо е да не отливате на вашите изделия някакви надписи на чужди марки.

Благодаря за отговорите на всички, които ми помогнаха. Надявам се да успея да отсея верните, защото както е видно са точно на 2та полюса. Разбира се, че няма да използвам никакви чужди марки и означения.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

от твоя завод - прочети тук

никъде до сега не съм срещал в БГ да се изисква каквото и да било за части за автомобили, ако има то то не се следи изобщо.

но както ти написах в Германия се следи, защото дори и да продадеш продукта, който си изработил и клиента си го монтира на автомобила, то той няма да мине технически преглед и ще бъде спрян от движение...

Понеже попрочетох по темата, ще го напиша тук. Има си определени сфери, за които се изисква този сертификат и то е по-точно декларация. Няма институция, която го издава, а се спазват някакви изисквания и декларираш, че ги покриваш. Може да има и допълнителни тестове от 3та страна, но тя не носи отговорност. Изисква се и за Бг това от 2007. Вече дали попадаш в сферата на изиксването на този сертификат, това е друг въпрос.
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Не можеш да произвеждаш части за автомобили само защото така Ви се иска. Всяка марка автомобили си има подизпълнители, а те си имат също подизпълните.
Да кажем фирма Х прави части за bmw. Но на фирма Х и се разваля машината, която изработва еди си какви детайли и нямат друга машина, която може да поеме серията на развалената.
Но фирма Х има договор с автомобилната фирма и трябва да си изпълни заявката. Тогава се търси подизпълнител от фирма Х, която да изработи детайлите. Но фирма Х не може на своя глава да търси такъв подизпълнител.
В България всеки автомобилен гигант, на който се правят части има фирма, която се грижи за всичко - търсене на подизпълнители, следене на качеството и т.н. и т.н.

Задай си въпроса - кой си ти, че да кажеш на някой да произвежда автомобилни части за голф (примерно) при положение, че нямате такива правомощия?
Дори чертежите на детайлите нямат право да напускат фирмата-подизпълнител. Неустойките за неизпълнени поръчки са жестоки, но такава е цената да работиш за автомобилен гигант.

Тук изобщо не става дума за разрешителни и сертификати. Марката си е проектирала всички детайли по автомобила. Ти можеш да се бориш да ги правиш за тях ефтино и качествено.
Но няма как да проектираш същия детайл като оригинала, просто защото няма от къде да вземеш чертежа.
Пак казвам - в България има фирми, които се опитват да пробият в автомобилната индустрия именно като изработват детайли за гигантите по техни чертежи. И пак не успяват, а имат кадрите и потенциала да се справят.

Метода на копи/пейст на детайли тук просто го отписвам. И с 3д измервателна машина няма да догодините размерите на производителя.

ПС.
Да допълня - ако знанията Ви са като на колегата описал матрицата като едно метално нещо, в което се сипва пластмаса... сте до никъде.

И аз точно в това направление разсъждавам.
Ако някой ти произведе някой детайл то ще е пълно пиратство, което си е подсъдимо.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

А ако детайла е по "мой" дизайн? Кое му е пиратството? Просто ще става за еди кой си модел автомобил и толкова....
Защото ако е така, както вие казвате, то всичко е затворено вече и няма как да се намъкнеш никъде- не можеш да произвеждаш артикули, които стават за чужди марки, не можеш да произведеш и нов артикул по твой си дизайн, защото патентоването не е по възможностите на всеки- не само финансово. Е тогава как?
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

За да става на който и да е автомобил, значи се ползват схеми и чертежи на автомобила за да пасне, които са защитени с кой знае какви патенти и други юридически чудеса, за които дори и не сме чували. Предполагам си чувал по телевизията, че за да се произвеждат части за автомат Калашников, производителя плаща лиценз, който се подновява през определен период време, и който се следи от руска страна. Това е пример за военната индустрия, но същото важи и за фармацията ( генеричните лекарства ) и всички останали. Сега се сещам и за на[умялото дело Apple срещу Samsung за копиране дизайна на iPhone.
Разбира се отговорността си е твоя и сам решаваш, но сериозен производител не би се навил на такава "услуга" точно заради лицензирането на такива детайли или дизайн.
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Понеже попрочетох по темата, ще го напиша тук. Има си определени сфери, за които се изисква този сертификат и то е по-точно декларация. Няма институция, която го издава, а се спазват някакви изисквания и декларираш, че ги покриваш. Може да има и допълнителни тестове от 3та страна, но тя не носи отговорност. Изисква се и за Бг това от 2007. Вече дали попадаш в сферата на изиксването на този сертификат, това е друг въпрос.

за кой серитификат говориш?
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

за кой серитификат говориш?
За СЕ сертификата говоря, но като те цитирам ме спира, че има линк в мнението ми и нямам право. Затова така....
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

въобще не си помисляй продукцията ти да не отговаря на този стандарт, ако смяташ да я продаваш, дори и в БГ се спазва!
 

Горе