Как да не правим като dir.bg

От: Как да не правим като dir.bg

Оок, не разбира от дума, продължаваме...

Я обясни тогава няколко неща по темата:
1. За статията ти:
Към кого е насочена? Към другите доставчици като дир.бг, или към крайни клиенти на хостинг като мене? Мислил ли си за това или просто нацвъкваме нещо набързо?
Май не е към доставчиците - спамим по форумите с нея, а и статията изглежда да е към крайни хостинг клиенти.

Ако е към крайните клиенти... well, много умно. Да речем, че аз съм ти клиент, и ти ми казваш да си правя сам бекъпи? Че аз за какво ти плащам бе? Или направо да си слагам един win+xampp вкъщи и да си се хоствам сам?

Да ти отговоря ли на тези въпроси? Ето го отговора: Първо действаме, после мислим. Това е изводът. Ако си така и с хостинга, too bad for your customers.

2. Я кажи колко струва отношението към клиента без знания. Да речем, че съм хостинг доставчик, и много ми пука за клиентите, но си нямам идея как се прави хостинг, нито реклама, нито нищо. Какъв ще е крайният резултат?

3. Явно не ти пука за правопис, ОК. Нормално е да се правят неволни грешки. А като пишеш в шела на сървъра ти, пак ли толкова ти пука какво пишеш? Дали има разлика между "rm -rf /." и "rm -rf /"?

Момче, кажи на хората да си избират свестни и reliable доставчици (какъвто ти явно не си), а не да си правят сами бекъпи и да избират... тебе.

===
Още нещо да ти кажа. Не може сульо и пульо в bg да се занимава с хостинг, само щото е чул, че от това се вадят пари. От това на българските компании им излиза ужасно лошо име, при това с право в повечето случаи.
===
"на пред" ??? ("на зад" :) )
 
От: Как да не правим като dir.bg

Hitch, направо и аз ще ти дам репутация.
Харесва ми как се развива темата.
Той наистина е много неграмотен
Аз пиша бързо но гледам какво пиша и при това пиша на BDS.
Много си сладкодумен и ми харесва как водиш разговори!
Поздравявам те от името на всичките потребители тук, които са на моето мнение :) Hitch
 
От: Как да не правим като dir.bg

Оок, не разбира от дума, продължаваме...

Я обясни тогава няколко неща по темата:
1. За статията ти:
Към кого е насочена? Към другите доставчици като дир.бг, или към крайни клиенти на хостинг като мене? Мислил ли си за това или просто нацвъкваме нещо набързо?
Май не е към доставчиците - спамим по форумите с нея, а и статията изглежда да е към крайни хостинг клиенти.

Ако е към крайните клиенти... well, много умно. Да речем, че аз съм ти клиент, и ти ми казваш да си правя сам бекъпи? Че аз за какво ти плащам бе? Или направо да си слагам един win+xampp вкъщи и да си се хоствам сам?

Да ти отговоря ли на тези въпроси? Ето го отговора: Първо действаме, после мислим. Това е изводът. Ако си така и с хостинга, too bad for your customers.

2. Я кажи колко струва отношението към клиента без знания. Да речем, че съм хостинг доставчик, и много ми пука за клиентите, но си нямам идея как се прави хостинг, нито реклама, нито нищо. Какъв ще е крайният резултат?

3. Явно не ти пука за правопис, ОК. Нормално е да се правят неволни грешки. А като пишеш в шела на сървъра ти, пак ли толкова ти пука какво пишеш? Дали има разлика между "rm -rf /." и "rm -rf /"?

Момче, кажи на хората да си избират свестни и reliable доставчици (какъвто ти явно не си), а не да си правят сами бекъпи и да избират... тебе.

===
Още нещо да ти кажа. Не може сульо и пульо в bg да се занимава с хостинг, само щото е чул, че от това се вадят пари. От това на българските компании им излиза ужасно лошо име, при това с право в повечето случаи.
===
"на пред" ??? ("на зад" :) )

Ето ти отговорите:

1. Да статията е насочена към потребителите.

Сигурен съм че не си се занимавал с хостинг и не знаеш колко малко клиенти имат идея как да направят такъв бекъп какъвто е описан в статията.

Именно за тях е писана тази статия.

Колкото до това дали се плаща за това на хостинг компанията естествено че се плаща за бекъп но недай си боже че на дадена хостинг компания се случи същото каквото се случи на dir.bg какво ще прави потребителят който си е платил.

Или друг пример имаш сайт в dir.bg на който обаче имаш ценна информация какво ще правиш като падне ?

2. Да рекламата и знанията са важни но при един бизнес като хостингът особено споделеният такъв където всички ползват Cpanel и Fantastico не ти трябват кой знае какви технически знания. Не е излишно да ги имаш напротив помага.
Но когато нямаш технически знания и нямаш отношение към клиентите си няма как да стане изобщо.

3. Дори на най-добрите администратори се случва неволно да сбъркат в конзолата на мен се е случвало и именно бекъпите винаги са ме предпазвали от подобни грешки.
Когато знаеш как бързо да възстановиш системата си. Дори след rm rf / няма да имаш сериозни проблеми.

Пак казвам дори доставчикът ти да е безкрайно добър пак ще има проблеми за мен правенето на бекъп за мойте проекти някъде където аз имам контрол на информацията е от първостепено значение.

Представи си че утре те изритат от товоят хостинг доставчик и не ти дадът файловете ?

Тогава също е хубаво да имаш бекъп.

Колкото до сульо и пульо с хостингът съгласен съм че не може всеки да се занимава с това.

Аз поне и моят екип имаме години опит в правенето на web. Екипът е изграждан с години преди да предложим тази услуга и факта че 1 година след като започнахме сме още на пазара и се разрастваме го доказва.

И тук във форума имаме много доволни клиенти който могат да кажат само добри думи за това което сме направили за тях през тази 1 година.

За разлика от повечето хостинг компании към момента нямаме недоволни клиенти.

Помисли върху това.

А така може да се заяждаме колкото си искаш.
 
Последно редактирано:
От: Как да не правим като dir.bg

"сулио и пулю"
Не се ли пише "сульо и пульо" a ?
Научи Български бре момче!
 
От: Как да не правим като dir.bg

bnight това което правиш е гнусно.
Освен това направо ми съсипа деня след като беше нужно цял ден да ти гледам коментарите в различни форуми и блогове и как пропагандираш тази статия. Искам да те попитам, ако не дай си боже в твои ръце попаднат 50-60 TB данни колко време ще ти е необходимо да възстановиш всичко това ? Освен това всичко което си описал в неразбираемата ти статията е валидно единствено за малки сайтчета, блогче или форум. Колегата по-горе те попита няколко пъти какво би направил при един евентуален пробив в системата с инфектирани системни библиотеки, шел и инструменти като ls, ifconfig, netstat, tcpdump и т.н. ? Ти не си техническо грамотно лице или ако се изживяваш като такъв ти си срам за всички техничари. Единственото което цели тази статия е оклеветяване на конкуренцията и трупане на точки от твоя страна, но вярвай ми това което постигна е точно обратното точките са черни ...
 
От: Как да не правим като dir.bg

Хайде и моите отговори/въпроси:

1. Я кажи тогава, в прав текст, след като съветваш потребителите да си правят сами бекъпи, това включва ли и твоите клиенти? Аз ако съм ти клиент трябва ли да си правя сам бекъп, защото утре твоят сървър може да изгори като този на dir.bg?

2. Казваш, че при споделеният хостинг не ти трябват кой знае какви технически знания, за да се занимаваш с него...
Верно ли???
Значи наистина "сулио и пулю" може да е хостинг провайдър, то не се иска нищо, "нали има там цпанел... кво толкова... ей са че сложим един сървър с цпанел и сме готови".

Едва ли ще ме разбереш, но да ти кажа: От ей такива като тебе страда цяла индустрия. Защото хостингът е ГОЛЯМА индустрия. Но не и в България, защото е пълно с гаражни доставчици като тебе, и хората предпочитат да хостват навън, където е по-вероятно да се намери провайдър дето да знае за какво иде реч. Не че и извън БГ няма олигофренски хостинг компании.

3. На наистина добрите администратори НЕ СЕ СЛУЧВА да сбъркат. Щото внимават какво правят, а не действат еднокъмтогьоторе. Да го знаеш за твоя информация.

4. "Моят екип, моят екип" - какъв екип бе момко? Кого залъгваш? Колко човека се водят на работа във "фирмата ти"? Да изкарам ли справка за нея от НОИ?
Я кажи колко години "опит" имате. На сайта си даже не "сте" казали къде се колокирате. В офиса или вкъщи? ;) Каква противопожарна система имате?

5. Нямате недоволни клиенти... А колко клиента имате? Имат ли 100?

=====
Много се надявам тази тема да стигне до повече хора, за да внимават като си избират хостинг.
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Естествено че съветваме и нашите клиенти да си правят бекъп.

Това е просто допълнителна гаранция разбира се.

2. Тук си в много голяма грешка. Истината е че знанията имат значение и то доста голямо ако си нямаш идея какво е dns, как да компилираша apache и php от сорс нямаш какво да правиш в Хостинга.

3. Истината е че добирят системен администратор е този който не му се налага да си пипа машините с месеци.

За твое сведение под моя администрация имаше машини с ъптайм 3 години.

За бройка на клиенти и на служители не желая да изкарвам данни публично но имаме сериозни и доволни клиенти.

Но с тази тема наистина отидохме много оффтопик.

При 40 ТБ данни деиствително ако са архивирани ще е много тегаво възстановяването.

Но пак казвам че има инструменти като rsync който премахват необходимостта от разархивиране на тези данни.

Поне при мен винаги е имало и ще продължава да има пълно лайв копие на данните на нашите клиенти. Копие от което по всяко време може да възстановим машините.
 
От: От: Как да не правим като dir.bg

bnight това което правиш е гнусно.
Освен това направо ми съсипа деня след като беше нужно цял ден да ти гледам коментарите в различни форуми и блогове и как пропагандираш тази статия. Искам да те попитам, ако не дай си боже в твои ръце попаднат 50-60 TB данни колко време ще ти е необходимо да възстановиш всичко това ? Освен това всичко което си описал в неразбираемата ти статията е валидно единствено за малки сайтчета, блогче или форум. Колегата по-горе те попита няколко пъти какво би направил при един евентуален пробив в системата с инфектирани системни библиотеки, шел и инструменти като ls, ifconfig, netstat, tcpdump и т.н. ? Ти не си техническо грамотно лице или ако се изживяваш като такъв ти си срам за всички техничари. Единственото което цели тази статия е оклеветяване на конкуренцията и трупане на точки от твоя страна, но вярвай ми това което постигна е точно обратното точките са черни ...

Още преди две години администрирах 40 сървъра със по 2 ТБ данни сам може да направиш сметката че данните са били много повече.

За тези две години съм виждал много неща и се е налагало да възстановяваме сървъри и да ги местим почти ежеседмично. А и на седмица добавяхме по 2 сървъра.

Един от проектите който правихме тогава беше проект за банер сървър с динамични банери качени на zamunda.net виждал съм трафици който малко хора в България са виждали.

Именно тогава когато целият интернет трафик на zamunda.net минава през твоят сървър разбираш какво е натоварване на даден сървър.
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Допълнителна гаранция срещу какво бре? Срещу изгарянето на вашите сървъри?
Сървърите ви могат да изгорят или да се загубят? Наистина ли го казваш това на клиентите си???

2. Тук не разбрах. Искаш да кажеш, че това да разбираш DNS + да компилираш apache+php от сорс е достатъчно, за да се занимаваш с хостинг?
Наистина ли?
Ако наистина мислиш така, ще ти кажа, че си НЯМАШ ИДЕЯ какво е да предлагаш хостинг услуги и да си разбираш от работата.

3. Добрият администратор не пипа машината с месеци???
Верно ли????
Ти на колко време правиш kernel upgrade? Ако не си правил от месеци, да взема да си отворя един акаунт при тебе и да се позабавляваме?

4. Кажи бе, кажи къде са ви сървърите, както и колко клиенти имате? Колко души ви е "екипът", и колко опит имате? Или ше ловим балъци по форумите? Наистина ли смяташ клиентите си за балъци?

5. rsync... За колко време ще rsync-неш 40TB хостинг данни?
Още нещо да те светна млади момко. Много е лесно да приказваш колко е лесен бекъпа и как имаш пълно копие, когато имаш 40 клиента с 4GB данни.
Като имаш 400000 клиента с 40TB е съвсем друго. Ама ти няма как да го знаеш това, лошото е че даже и не се замисляш.

Съветвам те да смениш попрището. От хостинг пари няма да извадиш.
 
От: Как да не правим като dir.bg

Хаха Hitch наистина ме разсмя с последният си пост. Бих се радвал да си отвориш един акаунт при нас и да видим. Само че за целта ще те помоля да отвориш по един тестов акаунт за сигурност и при другите хостинг компании в България.

Дори нещо по-добро мога да ти предложа като мислиш че е толкова лесно да хакваш насам натам. Ще ти дам акаунт на наш сървър и ще видим какви ще са резултатите ? Напълно безплатно.

Навит ли си ?
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Допълнителна гаранция срещу всичко торнадо, земетресение, 2012-та знам ли.

Ако се доверяваш така слабо на доставчиците ти на услуги много зле за теб.

2. Хостинг индустирята наистина не е толкова комплексна колкото си мислиш но в действителност трябва да знаеш един основен минимум от знания:
Apache (FCGI/Suexec)/LightHTTPd
· Exim, Postfix или Qmail / SpamAssassin
· PHP, Perl, Ruby
· MySQL/PostGre SQL
· Firewalling (iptables), QoS (traffic control/TC)
· BASH, Python, Perl или PHP scripting
· Monitoring: Nagios, SNMP, MRTG
· SSH, STunnel, Rsync
· Fedora, CentOS, RedHat ES, Slackware Linux или друг.

Горе долу това е абсолютният минимум.

3. Да повечето Cpanel машини от години са с 2.6.27 кернел с grsec. Това е така както при нас така и при всички хостинг компании в България.

4. Сървърите ни са колокирани в дата центъра на Telnet във Велико Търново поне основното ни оборудване е там. Колко клиенти имаме както казах не мога да напиша както и колко хора екип имаме.

Определено не смятам клиентите си за балъци.

5. Както е видно не си запознат с rsync защото при вече налични данни се rsync-ват само новите данни. Именно за това е най-ползваното решение за бекъп.

А аз те съветвам а се запознаеш малко повече с нещата в хостинга и тогава да критикуваш.
 
От: Как да не правим като dir.bg

Нямам особено желание да се занимавам с твоя сървър.

Отговори на въпросите момко. На всички моля.
 
От: Как да не правим като dir.bg

Нямам особено желание да се занимавам с твоя сървър.

Отговори на въпросите момко. На всички моля.

Нямам особено желание да се занимавам с теб и твоята личност.
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Ок разбрахме. Клиентите на skyhost по-добре да си правят по още един бекъп, най-добре да имат и още един хостинг доставчик.

2. Пич, нищо не разбираш от хостинг. Това което си листнал са примерни изиквания за Системен Администратор в хостинг компания.
За предлагаш хостинг, трябва да разбираш от бизнес. Нещо, което на тебе хич не ти е ясно. Това е трагедията на хостинга в България, че се бърка това да бъдеш хостинг доставчик, и това да бъдеш администратор на хостинг сървъри.
Съответно за това хостинга в България sucks, с малки изключения.

3. За кернели преди 2.6.32 има доста неприятни issues, свързани с load и подобни. Не мисля да влизам в подробности, който се интересува, да ходи на securityfocus да чете. Нормално е четиридесетте клиента да не ти правят load.

4. Телнет - това не са ли онези с веселото аудио в vbox, дето един искаше да ги беси поради некадърност? С какво телнет са по-добре от телефонната палата в София? Имат ли противопожарна система с инертен газ? Снимки на "колокейшън центъра"?

5. Пич, продължаваш да не мислиш. Когато 100000 клиента си чоплят хостинга, и имаш деветцифрена сума файлове, от които 10 процента са променени, за колко време ще мине rsync?

Може да нямаш желание да се занимаваш с мене, но твоята некадърност ще я изкараме наяве. Аман от некадърници, спамери, лешояди дето чоплят от чуждото нещастие, и подобни.
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Не само клиентите на skyhost трябва да правят това. Според мен всеки човек който уважава уеб бизнесът си трябва да прави това.

2. За това че не разбирам то бизнес си много прав. Но разбирам от това как да правя хостинг сървъри който да издържат на сериозни натоварвания. И определено знам как да си правя бекъпа.

3. Ами казах ти за това давам ти акаунта напълно безплатно да видим какво ще постигнеш с твоята компетентност от четене на securityfocus.

4. За твое сведениe Telnet са доста стабилен доставчик във Велико Търново като са пуснали Wifi над цяло Велко Търново безплатно нещо което от BTK никога няма да направят.

5. Пич правя rsync всяка вечер в продължение на много години мисля че мога да преценя за колко време ще мине rsync на 40 TB данни. Явно ти не можеш.

От целият разговор единствено стигам до извода че нямаш възможност да докажеш думите си на практика.

Което не съм се и съмнявал че едно е да си пишеш по форумите съвсем друго е да направиш нещо с ръцете си.

Иначе казано подхождаш непрофесионално като се заяждаш а не се опиташ да си докажеш твърденията.
 
От: Как да не правим като dir.bg

Тази тема съм я пропуснал досега, но щом я виждам ще попиша в нея. Наистина почването на темата си е яко рекламно на гърба на нещастието на дира. 100%-това защита от аварии НЯМА. И аз държа сървър, но предвид финансирането им (на дира) би трябвало поне един спящ охранител да могат да си позволят. Аз лично не ползвам специално колокационно помещение, но поне стабилен ток и нет имам. За три-четири годишното администриране на съврър съм имал множество аварии от разправии с енергото и интернет доставчици до повреден хард диск и изгорял процесор. Тези дето разправят за "великите" backup-и ще пробвам да ги върна в реалността. Backup-и, каквито споменахте, могат да се правят на малки сайтчета от порядъка до 100MB. Сървъри със стотици гигабайти и терабайти архиви няма как да се архивират ежедневно (дори и ежемесечно е трудно). В такива случаи просто се подсигурява терена и сървъра до колкото е възможно и се прави всичко възможно аварии да няма. Не ползвам дира и не мога да кажа, че някога сериозно съм ги ползвал (отбивал съм се може би 10-тина-20 пъти през изминалите години), но все пак ги разбирам. Единствената ми критика е за това, че са се скръндзали да си осигурят поне евтина охрана.
 
От: Как да не правим като dir.bg

Unwise наистина ли мислиш че е трудно да се прави бекъп на голям сайт ? Как го правят facebook тогава.

http://www.facebook.com/note.php?note_id=76191543919


Не е трудно скъпо е !

Има разлика при това голяма разлика между трудно и скъпо !

Амазон предлагат cloud storage много други го правят. В howtoforge на ден има по три статии как да си направим SAN така че не мисля че е чак толкова трудно драмата е че е доста доста скъпо.

http://howtoforge.org/highly-available-nfs-server-using-drbd-and-heartbeat-on-debian-5.0-lenny

http://www.howtoforge.com/striping-across-four-storage-nodes-with-glusterfs-on-fedora-12

Във Facebook го правят с 30000 сървъри. Защо ние с теб да не може да го направим с 1-2 сървъра ?
 
От: Как да не правим като dir.bg

1. Всеки човек, уважаващ бизнеса си, би трябвало да си намери свестен провайдър (тези провайдър за по 1-2 лева да ме извиняват, ама за толкова пари свястна услуга не може да има), който да се грижи за бизнеса му. И да стои далече от такива дето го играят лешояди.

2. Като не разбираш от бизнес, къде си тръгнал бре? Или действаме на принципа "каквото стане", без ясен план и визия какво ще правим след някой друг месец?

3. Хвани някой истински админ, в истинска хостинг компания (с поне няколко хиляди клиента) да ти обясни едно-друго. Като например защо се ъпдейтват кернели, и какво ще се случи с 2.6.27, ако на сървъра имаш 300 акаунта, 10 от които са по-товарещи. Но 300 клиента са ти твърде далече...

4. Ха така, телнет във Велико Търново (btw, това се вижда от IP-тата, които ползваш, просто ми беше интересно дали ще си кажеш). "Колокейшън центъра" им още ли е там срещу Военния? Като влезеш от София наляво?
Щото ако е там, това там не е дейтацентър. Това там е офис сграда. Ще си кажеш ли за типа противопожарна система, или аз да кажа? Че я няма изобщо? Нещо за 24 часа hands-on support?

5. виж точка 3. Пич, нямаш никакъв опит, само събираш информация оттук-оттам из интернет.

И как може ти, дето даже сървърът ти не е в истински дейтацентър (представи си, има такива в България, някои от тях се справят доста успешно, но струват пари), си тръгнал да обясняваш кой какво трябвало да прави? Един полуграмотен младеж, тръгнал да наразбирва малко от системна администрация, сложил едно сървърче в кварталния доставчик, и това е хостинг компания? Знаеш ли колко ме интересува какъв wifi са пуснали в търново? Да не би да съм оттам, че да го ползвам?

И какво ще стане ако нещо в телнет се запали през нощта? Или търновските пожарникари са по-умни от софийските?

...ааа, то затова клиентите трябва сами да си правят бекъпи.

Абе трагедия.

Статията, с която започна всичко е грозно деяние на човек, който си няма идея с какво се е захванал.

Беше интересно, вече не е...
 
От: Как да не правим като dir.bg

И да поясня:

Бих дал шанс на всеки млад човек, който има желание да направи нещо. Ползвал съм достатъчно прохождащи хостинг компании, за да мога да различа кога някой е сериозен, и кога си няма идея какво прави.

За съжаление, когато някой тръгне със спам и мършоядство, нищо добро не излиза. Така не се прави бизнес.
 
От: От: Как да не правим като dir.bg

Беше интересно, вече не е...
Но пък е забавно за тези които четат темата от страни :)
Аз лично доста се посмях, за останалите колеги не знам.
 

Горе