От: Конфигуриране, оптимизиране, функции, статии за OpenCart
Това чудо дето си направила го усещам че е нещо много хубаво.
Обаче аз не мога да разбера точно за какво служи.
Може ли да обясниш на простосмъртните за какво е това чудо
Има в предвид че и двата модула не са ми ясни.
Тези добавки се отнасят към раздела on-page SEO. Най-общо служат да дадат необходимите данни на търсачката и в наши дни без това не може.
Какво е
Structured data наричана още Rich Snippet и microdata?
Това е структурирана дата под формата на маркъп, т.е. не се вижда от потребителя а само от краулера, която трябва да отговаря на стандартите на
http://schema.org/.
Самата schema е проект на Google, Microsoft, Yahoo и Yandex за да се унифицират данните и е нещо необятно, като структурира почти всичко възможно(йерархично подредени класове за неща, събития, места, личност и какво ли не структурирани като класове с позиция в йерархията, атрибути и безброй изисквания за всеки детайл).
За да се добави този маркъп към страницата се използват следните формати - Microdata, RDFa и JSON-LD, като най-използван в момента е Microdata(мета тагове), но новото е че Google в последно време дава предимство на JSON-LD (javascript,какъвто е и формата на моя екстеншън). Яндекс ползва всичките и е по-добър в парсването на JSON-LD от Google за сега. Аз го ползвам за дебъгване и наистина е по-добър.
Как работи в нашия случай?
Търсачката чете страницата и взима информацията, като най-вече ползва тази дата, ако нещо го няма взима каквото може от контента и останалите мета тагове по техен си алгоритъм.
Естествено за Опенкарт сайтовете на-важна е страницата с
продукта и повечето СЕО добавки, както и някои теми имат добавени тагове на продуктовата страница.
Проблема е че не са направени добре според нормите на schema. org и може дори да навредят на ранкването. Най-често срещания случай е цената да се включи форматирана неправилно. Например правилния начин за това е цена 5.00 и валута BGN, грешния е цена 5лв. и валута BGN(както обикновено го срещам).
Обекта продукт е детайлно описан в schema. org и има задължителни и опшънъл и атрибути, самите те обекти със специфични изисквания.
Освен продуктовата страница обаче е от голямо значение и добавянето на останалата информация към тази страница - за
сайта и за
breadcrumbs.
Breadcrumbs трябва да отговарят на изискванията на schema за BreadcrumbList и да имат включена и позиция като цифра, което го няма в повечето допълнения за опенкарт.
И да са на всички страници, които са важни за индексирането, а не само на продукти и категории.
Тук възниква и въпроса дали дасе променят изкуствено, както правят някои или да се остави краулера да ги вижда както са в действителност? Аз смятам, че ако има различия с проверявания урл, по-скоро ще има негативен резултат ако са променени.
Самия сайт трябва да е добавен съгласно изискванията на Thing > Organization
ето пример:
<script type="application/ld+json">
{ "@context" : "http://schema.org",
"@type" : "Organization",
"name" : "Your Organization Name",
"url" : "http://www.your-site.com",
"sameAs" : [ "http://www.facebook.com/your-profile",
"http://www.twitter.com/yourProfile",
"http://plus.google.com/your_profile"] ,
"contactPoint" : [
{ "@type" : "ContactPoint",
"telephone" : "+1-401-555-1212",
"contactType" : "customer service"
} ]
}
</script>
И това е особено важно защото Google го ползва за Knowledge Graph панела. Аз съм го добавила и от админа може да се обавят и социалните профили както и телефона с международен формат(задължително).
Горния пример е с JSON-LD, който е прдпочитания формат.
Добавила съм и новата възможност в резултата от търсенето да се показва и къстъм сърч бокс, което дава възможност да се търси в сайта директно от страницата с резултатите. За сега Google си решава дали да го показва в зависимост от техни си фактори, най-вече свързани с локал бизнес.
Естествено таговете се четат и от Фейсбук, нищо че те си имат свой протокол - както и обратното Google и Яндекс четат таговете на Фейсбук.
Така стигаме до
Open Graph - Протокола на Facebook за мета тагове.
Той ползва само мета таг формат и има свои изисквания, които в повечето случаи са същите като по-горе - например цена, валута, но има и различия. Например продуктовото описание да е от няколко изречения. Тук особено важни са снимките. За да се изобразяват добре трябва да са с размер 600х315. Аз съм се погрижила за това и продуктовата снимка е оразмерена. За снимките на категориите съм задала 300х300, защото не винаги са с добра резолюция, същото за логото на производителите и логото на сайта, което се позва за страниците без снимки. Добавила съм и фикс за снимки с неправилни имена на файла, защото собствениците на сайтове често допускат тази грешка и ФБ не може да вземе снимката.
Така може да се споделят грамотно всички страници, а не само продукт. За страниците с продукти съм задала да са тип продукт, а за информационните страници тип статия.
Постарала съм се да пипна всеки детайл, но ще се радвам ако споделите за пропуски.
Ей, не съм писала толкова откакто си защитих 36 страничната дипломна работа преди четвърт век!