Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Ляля моят таргет са вторият и третият вид клиенти - Защото магазините ми са подплатени с УК Фирма регистрирана по ДДС с посочен УК адрес за връщане на рекламации и безплатен УК телефон за връзка на който отговаря истински човек. Прави ми впечатление че 90% от хората които се обаждат по телефона просто проверяват има ли пилот в самолета питат нещо колкото да не е без хич и си поръчват.

Също така цените ми са най ниски спрямо останалите нормални онлайн магазини (в това число не влизат Амазон и Ебай) там стоките които продавам понякога могат да се намерят на почти половин цена на моята - По доста от думите амазон и ебай са пред мен при търсене в Гугле с по ниски цени и въпреки това продавам - защото има хора които не искат да имат нищо общо амазон или ебай.

За мен не е проблем да продавам и на цените на амазон или ебай както и да продавам в тях с най добра цена - правил съм го и съм преценил че не си заслужава цените са изпилени и разни полуидиоти се опитват да ти скачат по главата защото иначе щели да ти сложат отрицателен фиид.

Другото което ми се струва че бъркаш е за цената на доставката - вервай ми цената на доставката от китай е по евтина от цената за доставката от БГ за аналогични услуги. По този показател китайските вносители също те бият.

Пак се повтарям за да продаваш от БГ или трябва да имаш уникален продукт или да имаш най добра цена - Ето ти един пример от времето когато продавах в ебай - Продавам продукт на цена 20 паунда и съм с най ниска цена - Продавам по няколко бройки на ден - Останаха ми няколко бройки, а новата стока се бавеше предпочетох да ги задържа за онлайн магазина ако някой поръча защото там надценката ми е много по вискока и за това реших да вдигна цената с 30 стотинки и да стана втори по цена докато ми дойде стоката - Докато дойде стоката за няколко дни не продадох нито една бройка.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Мерси за мнението. Скоро ще разбера къде се позиционирам и дали правилно съм преценил нещата. Скоро пуснах магазина онлайн, макар да има още няколко неща да се оправят. Доставките като начало са около 4-5 паунда/кг, което е със средно 2 паунда/кг по-малко от доста магазини, които прегледах. Разбира се няма идеален вариант, при който по всички показатели да си 6+, но това не значи че промени не могат да се правят.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Вдигам темата, как се развива магазина?
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Не както исках и очаквах. Причината съм основно аз, тъй като рязко ми се струпаха много още неща и тъй като беше най-зеленият проект остана назад....
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Сетих се за тази стара тема и реших да изтупам праха от нея. Може пък да е от полза не само на мен. Какво стана през това време?
Както по-горе казах се нагърбих с нови неща, същата сфера, но с очаквани резултати в много по-близко бъдеще. Оказах се прав и си заслужаваше, но това е друга тема. Магазина преседя на самотек доста време. Преди 6-7 месеца го "съборих" и вдигнах на чисто. Нова тема, изчистени продукти, които са актуални. Никакви стари. Да минах през катаклизмите с ненамерени линкове, 404 и тем подобни. Винаги съм бил на мнение за тези неща, че търсачката ако е толкова умна - да се оправя. Това е магазин и е логично един продукт в даден момент да изчезне.
Какво научих за последните месеци?

1во: дизайна е куца работа. Имам предвид, че това, което допада тук, в Румъния, Гърция да кажем, то в УК явно им е странно. Поне в сферата, в която аз се бутам. Не са свикнали на много разнообразие. Давам пример:
Масово магазините им имат от даден тип продукт по 4-6 модела. Толкова. Аз мога и предлагам 15+

2ро: Цената става фактор, казвам по повод @mantaman и неговите съждения, едва след класиране. А цената ми е добра. И тук давам пример: Едно и също аз го продавам на 80 евро без ДДС, в УК масово е 75-80 паунда. Вие смятайте разликата.

3то: Класирането. Майката си трака. Предвид езика, от където и както да насочваш не е сигурно, че ще излизаш там, където очакваш. По едно и също търсене излизам по-добре в .com от колкото в .co.uk. Разбира се, причината е в мен и липсата на опит и достатъчно опит. Никога не съм твърдял обратното обаче :)

4то: Поведение на потребителите. За разлика от тукашните, които ако не видят нещо до 5ти резултат решават, че го няма на този свят, то в УК явно поради точка 3 ровят. Ама ровят мъжката. Имам поръчки за продукт, за чиято позиция мислех, че знам само аз и един индиец с блажни пръсти от пиле с къри в 9ти подземен етаж на архива на търсачката.

5то: Факт е, че се плашат от България, но по-голямата част схващат идеята на склад в БГ с обяснението ниски данъци и ДДС.

6то: По повод предходното...Безспорно е адското преимущество да си на място. Много по-бързо можеш да реагираш, да си адекватен. Печели доверие. Както обаче съм казал и преди година и нещо - не можеш да си навсякъде. Продавам в БГ, Гърция, Румъния и се бутам за УК.


Накрая ще си кажа директно: Не, не съм там, където се надявах преди 6-7 месеца като правех реформите. И да, и тогава го предполагах като най-вероятен развой. Със сигурност не съм се отказал, просто малкото време, познания водят до бавни резултати. Не искам да плащам за оптимизация. Поне не на този етап. Не съм убеден, че инвестицията ще се възвърне, а и не съм сигурен, че мога да се доверя на някой тук да работи за пазара там. Може да греша, но имам право на това мнение.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

За UK си ползвай на амазон FBA и направо провавай през техния маркет, от там ще ти минават и плащанията. Ок, има си минуси, че примерно няма да може да събираш мейлинг листа, но плюсовете са много повече.
 

Горе