От: Голям зор да съм първи и к'во?
Нямам намерение с никой споря, ама малко смешно ми е като кажете нета, та нета ще кажете всичко там е униклано, а просто е един различен маркетинг канал със своите си специфики. Не претентидарам да съм про или наясно из основи в нета, но имам доста познания в доста сфери, та да почнем отначало, с маркетинга:
пазарният сегмент - голяма, определима група от пазара със сходни желания, покупателна способност, отношение към пазаруването както и навици на пазаруването
нишата - по тясно обособена група, с малък пазар чийто потребностти не се обслужват добре. Нишата има определен потенциал, размер и печалба и разтеж.
При сегмените се привличат, много конкуретни заради пазара и печалбата, при нишите поради малкия си размер привличат един или двама конкурента. Фирмите при нишовия маркетинг има много по-малко разходи и обслужва по най-добрия начин потребносттте на клиентите.
Заместваме няколко думички годни за нета и излиза, че се обслужват онлайн потребносттие за знание/любопитсност/сравняване и познавателните нужди.
Като има МНС сайт разходи са по малки в сравнението за градение на тръстед сайт, малки разходи заради липсата на конкурнеция, но и предвидими приходи. Тръстед сайт да се изгради гълта много и при повишване на променливите разходи растът и приходи, приходите не са предвидими. ЩО? Ами при константно търсене и ЦТР прихода ясен, при търстед сайта с увеличване на пазарния процент пропорционлано и растът приходи, а и от факта че сме търстед лесно влизаме в релеватнти ниши ако решим гоним растеж.
Мисля, че това което се говореше, че група от МНС е по евтино от Тръстед т.е. от към разходи но приходите са лимитирани, заразлика от Тръстеда. Не може да прилагаш търсетед методи за МНС, поради факта че разходите, не съотвестват на ниските приходи. Аз и това говоря, че са различни неща, различни пазари различни подходи различни резултати. Но не можеш и да направиш тръстед сайт с 100 под ниши, ще трябва направиш 5-10 тръстед и вече пдоръжката яде от времето заразлика от МНС времето е по към констаната величва поради естеството си.
Ето пример, за една дума с няколко к търсения на месец, точно за 1 седмица бях в на 2ра страница, тя си е и релватна и всичко си е му като реда, ама докато постигнах този резулат бая зор и разход замина за търстед сайта.
Плюса на МНС е малко време, никва конкуренция минус ясен потенциал и приход и промотиращата/оффпейдж/ стратегията е опростена. При тръстед нищо общо - най-малкото толкова време и ресурс се хвърлят но и прихода и от там нормата на печалба е пропоционална - верно след време разходите ще паднат поради специлизацията - така че не може се сравняват нещата.
Аргументирах се от друга икономическа/маркетингова точка, и сега ако пак никой не вижда прилики и разлики, трябва сменя форума
П.С. Целя да събирам само зелени репи, от този пост