Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Абе blackout и поредния му нетрадиционен маркетингов гуру, който е на контра с "масите" и ги разбира много повече от една камара учени накуп. Сложили 30 човека в ЯМР и нещо там им светело в мозъка, за това картинките не работели. Картинките помагат да се намали пушенето, не е задължително да си експерт психолог, има си статистки за тази работа, статистики включващи много повече от 30 човека и те са недвусмислени.

Не е необходимо и да си статистик за да ти е ясно, че основен проблем с пушенето при подрастващите, е че маркетинговите усилия на компаниите са го направили да изглежда много куул да пушиш, както показва и снимката на модерния пич, който издухва в оргазъм облак дим пусната от nandibandi. Като им сложиш гнусна снимка младите всъщност ще разберат, че тоя навик хчи не е гот. Логично е и работи - може много от вас да са загубена кауза за пушенето, но мислете и за младите, които тепърва ще пропушат.

Ето списък с една камара научни статии, а самият линк ги обобщата повечето, общо взето всеки ред е интересен и е подкпрене от 2-3 научни проучвания, на който му се чете: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2733253/

Други статистики сочат, че пушенето, въпреки акцизите които се събират, натоварва като цяло здравноосигурителната система - с прости думи, плащайки си акциза не си покривате разходите за здравеопазване причинени от пушенето, или по-точно цялото общество не може да ви покрие разходите за здравеопазване. Тези статистики не ми се търсят в момента, ако искате ги приемайте на доверие, просто не ми се копа да търся официалния източник в момента.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Аз като бивш пушач (страстен, пушех по три кутии на ден), мога да кажа, че картинките ще повлияят на определени хора и те биха си купили табакера, или картонче, което да пъхат между станиола и кутията пред и зад надписа. Друг е въпросът дали кой и как ще организира продажбите на подобни картинки и дали е редно да се прави.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Най-ми е забавно някой, който чел не дочел дава мнение от висша инстанция. До сега няма проучване, което да е оборило това или най-малкото да се обори методиката и анализът. Вземи си екип от учени, вземи си fMRI и SST и намери повече души и действай - ще се радвам, да прочета резултатите. До тогава освен да будиш насмешка в хейта си ... по друг наичн няма как да го коментирам.

А най-забавното от това, което си пуснал е базирано на анкети от фокус групи ... все неща, които вече маркетолозите не им обръщат такова внимание заради неефекисаността си - прост пример битката от 80-те на Пепси и Кола - при анкети и фокус групи на една глътка Пепси е фаворит спрямо Колата, но това е при blind проучване, е Пепси не правили явно проучване или проучване да пише повече от 1 глътка. Подобно било пък на Кола и тяхната смяна на рецепта - реално погледано и 2-те компании са прави, спрямо фокус групите и анкетите, но пък тотално са изключили неврологията и емоционалният аспект на начинанието(а как да околичествиш емоция) . Анкетиращите пречупват отговорите си през призмите на нормата или това какво е норма. Пример в темата, някой страстен пушач ще каже да лошо е пушенето и искам се откажа и зачерква това само защото това е рационалният отговор, а неговият разум е изтръгнат от емоционалната връзка с цигарите. Все едно някой дебелак с диабет и дузина хапове на ден да ти кажа да бе знам вредно и ще умра .... но си продължава с глупостите. Тук са сериозно психологични фактори, но към това има неврологични фактори, които са водещите. Мозъкът ни взима емоционални решения и решения много преди да влезе рационалният мозък в действие. Именно това неврологично проучване го показва ... Както някой хора могат да си сложат хумота на фин. робство само щото им продават тази емоция и мечта по тв-то и навсякъде наречена жилище ... и да я имаш си взимаш солидна ипотека ...и заради огромната свобода си лепиш плочки/тапети масата взима това емоционално решение .... а след време се включва рационалният мозък и си казва в каква фин. лайнарщина влязохме.

Това с картинките - да дразни може да води до погниса, но пък стимулира това, което писах по-рано и каква е реакцията - нулева. Едни няма да им пука, други ще си купят това което се лансира в темата. Но до спад на продажбите ... това е забавно :) Ако искаш да спреш продажбите намаляваш контрабандата до 0(а това няма как да стане) и слагаш цена на кутия от 1к и всичко е ок ... нали?
Горе долу еквивалентът е да се информира като веганите колко е лошо че ядем плът или други подобни ... всички, които ядем месо сме наясно с това, голяма част сме лицемри не не интересува как е дошло месото до магазинът ... това не спира продажбата на месо.
Това, че нещо някой го дразни, само по-себе си не е знак за равенство за действия, а още по-малко към положителна промяна ...
 
Последно редактирано:
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Леко е черен хумор но не се здържах да не го споделя. Станах свидетел в магазина на разговор между клиент и продавач. "Извинете може ли едни Х цигари" продавачката му дава цигари на които има картинка и текст - "пушенето води до импотентност", при което клиента и казва "я ми ги смени с ония с рака" :D

Та тук са събрани и двата ефекта от картинките. Малко или много в първата ситуация, картинката и текста имат въздействие но явно при втората с "рака" не е проблем. Въпрос на приоритети явно. :)
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Много интересно, а министърката нищо не е наредила, освен празни и идиотски речитативи. Това също е умно решение, и както се видя от материала, пушачите са склонни да използват иновацията.

Няма как да е незаконно да украсиш по свой вкус вещ, която си е лично твоя, защото си платил за нея и си я купил напълно легално..
По-скоро е незаконно да унижаваш потребителя, чиито пари в същото време прибираш. Спорът за вредата от тютюнопушенето е изключително глупав. С тези тъпи твърдения за заболявания, причинени от цигарите ме дърпат за езика да погледна други продукти, които са в пъти по-вредни. Искам върху всяка опаковка с лекарства да има снимки на страничните ефекти, които конкретния медикамент причинява. Тогава ще се наложи да се приложи цял албум със снимки и те ще бъдат много по-ужасяващи.
Потребителят има право да получи добре изглеждащ продукт срещу парите си. Ако ще го получава грозен, поне да може да си го украси по свой вкус.

На въпроса ти: за един пушач, както и за всеки ползвател на нещо, за което плаща е важно да го получи в приличен вид. Ако си купиш шоколад, искаш ли да ти го продадат със снимка на отрязани крайници, понеже диабетът причинява и това?
п.с. линкът към табакери.ком не работи. :)



Аз не споря, ти имаш някакъв вътрешен спор.. и четеш между редовете...

По-скоро ти показвах вариант за евтин начин за прикриване, който е еднократен и "евентуално" многократно продаваем.
В случая австриеца е продавал директно кутиите със залепени стикери, а правителството е приел закон да не може да го прави. Тоест е напълно НЕЛЕГАЛНО за Австралия :)

Шоколади... цигари.. потребители.. права.. темата ти за бизнес ли беше или за реформа в здравеопазването?

Ще си перифразирам въпроса: Занимава ли му се на един пушач, след като има "кутия", в която му седят цигарите да ги мести в разни табакери или да им лепи стикери...

линкът работи ;)
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Леко е черен хумор но не се здържах да не го споделя. Станах свидетел в магазина на разговор между клиент и продавач. "Извинете може ли едни Х цигари" продавачката му дава цигари на които има картинка и текст - "пушенето води до импотентност", при което клиента и казва "я ми ги смени с ония с рака" :D

Та тук са събрани и двата ефекта от картинките. Малко или много в първата ситуация, картинката и текста имат въздействие но явно при втората с "рака" не е проблем. Въпрос на приоритети явно. :)

Аз що все си мислих, че търсим ефект от спад на продажбите на цигарите, а не да се смени на импотентност :D ... този виц е показателен за цялата ефективност де ;)
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Продавайте просто калъфчета за кутии и всичко се оправя - пушачът ще му отнеме по-малко време от колкото си запали една цигара.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Хахах, аргументация чук - "като искаш вземи си направи ти проучване с ЯМР и тогава приказвай" :)) Всъщност има критики, например това, че групата е супер малка и, че реакция на тия центрове не е задължително да показва желание за консумиране, а може да е опит за подтискане на желанието за консумиране, което пак ще се прояви като активност там. Ма да, щото мозъка е перфектно проучен и се знае в детайли, за това приемаме на доверие всяка интерпретация.

Явно тия картинки са скрит плот на тютюневата индустрия за увеличаване на пушенето. Всъщност не е зле и тях да ги информираш, че явно не са запознати с категоричните резултати на изследването пуснато от теб:

In August 2011, five tobacco companies filed a lawsuit against the FDA in an effort to reverse the new warning mandate. Tobacco companies claimed that being required to promote government anti-smoking campaigns by placing the new warnings on packaging violates the companies' free speech rights.[48] Additionally, R.J. Reynolds, Lorillard, Commonwealth Brands Inc., Liggett Group LLC and Santa Fe Natural Tobacco Company Inc. claimed that the graphic labels are an unconstitutional way of forcing tobacco companies to engage in anti-smoking advocacy on the government's behalf.[49] A First Amendment lawyer, Floyd Abrams, represented the tobacco companies in the case, contending that requiring graphic warning labels on a lawful product cannot withstand constitutional scrutiny.[50] The Association of National Advertisers and the American Advertising Federation also filed a brief in the suit, arguing that the labels infringe on commercial free speech and could lead to further government intrusion if left unchallenged.[51]

Направо да прекратяват всякакви дела компаниите и изгнилите дробове да ни ги качват на билборди вместо да седят яки мацки с погледи зареяни в далечината, тютюневата индустрия ще просперира.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Аз предлагам това да се сложи на кутиите (естествено анимирано), за да се знае къде отиват парите от цигарите :)

6I6IVd5q3fMoN2upVt.gif
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Тези критики от кого са? Пак ти казвам, няма проучване с по-голяма група - може да се обори това твърдение, но докато не го оборят, все още се приема за релевантно. Само не разбрах какво подтиснато желание на пушач да пуши? Нали ти е перфектно ясно, че се правят контролни изследвания и референтни стойности спрямо всеки индивидуално за да има сравнението. То ако си прав за скрито желание за консумиране - то като видиш дроб, те кара да пафкаш повече ... това ли искаш да ми кажеш?

Трябваше да си зададеш един въпрос, защо Филип Морис не участва в това делo.
 
Последно редактирано:
От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Именно социалното одобрение и страх да бъде отхвърлен от нормите е голям порив за промяна - не случайно именно това държи масите - социално одобрение и статус. Този страх много бързо и лесно се отключва, защото мозъкт все още не прави разлика сега и първобитният строй.

Това е фактор само за овчедушните. Последното нещо от което би се интересувал един уравновесен човек е мнението на околните. Или го приемат такъв какъвто е или айде у лево
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Аз предлагам това да се сложи на кутиите (естествено анимирано), за да се знае къде отиват парите от цигарите :)

6I6IVd5q3fMoN2upVt.gif

Ей това ще ги откаже обаче :) Няма още проучване на мозъка как свично действа, ама нещо може да е reversed psychology в някой от мозъчните центрове и да даде на късо :D
 
От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Това е фактор само за овчедушните. Последното нещо от което би се интересувал един уравновесен човек е мнението на околните. Или го приемат такъв какъвто е или айде у лево

Круме, е това е масата - купуваш дадено нещо, щото или е се асоциира с готините хора или е символ на висок социален статут и като го вземеш ти автоматично ще се чувстваш така или имагинерно ще се променят и твоите възприета. Другият е варианта на отхвърлянето, ако ти нямаш това което твоите авери нямат, страхът от отхвърляне ти действа и ти да го имаш. Като цяло уравновесените са тези, които могат да си контролират емоциите и страховете ... Не случайно имаме и рационален мозък.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Ей това ще ги откаже обаче :) Няма още проучване на мозъка как свично действа, ама нещо може да е reversed psychology в някой от мозъчните центрове и да даде на късо :D

Ще е добре да се сложи и за лого на лафките и лотарията.
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Ще е добре да се сложи и за лого на лафките и лотарията.

Абе като им спряха нелегалният износ и близкоизточните пазари - си отиват на фалирачката.

Приходите на Булгартабак надолу с 2/3 след загубата на пазара в Близкия изток

Така, че свично ще ги затрие преди да го сложат на кутиите му.
 
От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Това е фактор само за овчедушните. Последното нещо от което би се интересувал един уравновесен човек е мнението на околните. Или го приемат такъв какъвто е или айде у лево

Невалиден аргумент.

Ако последното нещо, от което би се интересувал един уравновесен човек, е мнението на околните то тогава над 80% от всички пушачи е нямало да започнат да пушат изобщо. Всички знаем "колко е готино" да пушиш и как като си малък много лесно се впечатляваш от батковците и каките пушачи. На практика околните ти въздействат и ако си в компания на пушачи в един момент и ти ставаш такъв "за да се впишеш в групата".

Ако следваме логиката, хората започнали да пушат поради такива подбуди не са уравновесени :)

Интересно ми е пушачите пишещи в темата как са започнали?
 
От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Още малко от "бизнес" гледната точка на темата... :)

Бабата на Али: http://bit.ly/2bHEnzb
Из БГ: http://bit.ly/2chmWKM
 
От: От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Невалиден аргумент.

Ако последното нещо, от което би се интересувал един уравновесен човек, е мнението на околните то тогава над 80% от всички пушачи е нямало да започнат да пушат изобщо. Всички знаем "колко е готино" да пушиш и как като си малък много лесно се впечатляваш от батковците и каките пушачи. На практика околните ти въздействат и ако си в компания на пушачи в един момент и ти ставаш такъв "за да се впишеш в групата".

Ако следваме логиката, хората започнали да пушат поради такива подбуди не са уравновесени :)


Интересно ми е пушачите пишещи в темата как са започнали?

Нали не смяташ хората от 10 до 25 годишна възраст за уравновесени? Възрастен, уверен човек не се интересува кой какво мисли за него. Особено пък в общество с толкова голямо морално разложение, пушенето е последното нещо за което някой би се тревожел.
 
От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Трябваше да си зададеш един въпрос, защо Филип Морис не участва в това делo.

Сигурно защото само те и ти сте наясно с невероятния положителен ефект на снимките :) Или може би защото не си играят на дребно, а съдят направо цели държави:

http://www.npr.org/sections/goatsan...sues-uruguay-over-graphic-cigarette-packaging
http://www.npr.org/sections/thetwo-...ens-to-sue-australia-over-cigarette-packaging

И пак ти казвам, проучвания бол.
 
От: От: Открива ли се нова продуктова ниша с новите опаковки на цигарите?

Сигурно защото само те и ти сте наясно с невероятния положителен ефект на снимките :) Или може би защото не си играят на дребно, а съдят направо цели държави:

http://www.npr.org/sections/goatsan...sues-uruguay-over-graphic-cigarette-packaging
http://www.npr.org/sections/thetwo-...ens-to-sue-australia-over-cigarette-packaging

И пак ти казвам, проучвания бол.
Чакай малко ти ми даваш аргумент за УСА, аз те питам къде е Борото там, ти ми бягаш по тъча с допускане за ефект от картинките и ми даваш контра аргумент за страни извън УСА ... Харесва ми аргументацията ти.
Ок проучвания бол, но на този етап други такова щателно проучване няма! Това което говоря е базирано на това проучване ... ако има нещо друго базирано на не остарели техни като фокус групи(базирани изцяло моментното емоционално състояние) или анкети (отново подвластно на същите неща) ще се радвам да прочета до какъв резултат са стигнали.
 

Горе