Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Къде видя монопол?

Грабо сигурно няма 50% от пазара. Освен него има още 2-3 по-големи сайта и една камара по-малки.

Второ от гледна точка - това е един канал за реклама главно в сферата на услугите. Освен този канал за реклама има още поне 10, за които се сещам без да се напъвам.

Трето дори и да има монопол - монополите не са това, което ги изкарват повечето хора. Избор винаги има. Да кажем енергото може да вдига тока колкото си поиска и когато си поиска. И какво ще направят потребители като им се дигне тока - ще почнат да търсят алтернативни:

1. Енергоспестяващи крушки.
2. Отопление на парно или газ.
3. Готвене на газ.
4. Изолация
5. Дограма.
6. Топла вода на газ или слънчеви колектори по покривите (да виждал съм доста такива по покривите на блоковете и сега)

В крайна сметка ще оставят компютъра, ТВ-то и осветлението само на ток - колкото да плащат по 5 лв по сегашни цени (баба ми на село плаща толкова ток м/у 5 и 7 лв месечно за крушка, ТВ по 1-2 часа дневно и хладилник в мазата на хладно да хаби по-малко ток).

Мислиш ли, че енергото ще се кефи ако всички си намалят консумацията 2-3-5-10 пъти. Отговорът е НЕ.


Точно по тази причина и сега петролът е замръзнал на едни нива и не се качва - щото ако тръгне нагоре и започват икономиите, съответно печалбите на производителите намаляват.

Така, че монополът не е това, което хората (икономисти, политици, журналисти) се опитват да го изкарат - просто избор винаги има и при много наглеене от страна на монополиста потребителите почват да потребяват по-малко и неговите печалби намаляват.
 
Според мен помага. Не за друго, но бизнеси, които разчитат на такъв тип стратегия значи нямат кой знае какъв оборот. Тук се разчита на количество, като в това число се минимизират печалбите. Търговеца (в малко случаи - производителя) решава на каква цена е рентабилно да ги пусне, и за колко Х бройки с дискаунта да получи печалба У, такава каквато ще се получи при Z бройки, където Х>Z.

Или казано по-елементарно, ако с дискаунти продаде 1000 бройки от даден продукт и направи 200 лева печалба, ще му е идея по рентабилно от това да продаде 100 бройки, но на 170 лева печалба. Тук е добре, но когато имаме обратното, просто стискаме зъби и се молим да си достигнем таргета. Всеки бизнес пускаш дискаунт на някой сайт има (или поне е редно да има) стратегия и цел. Говоря в случаите, когато се води кампания, а не се освобождаваме от нещо, което ще остане на склад и му търсим бърз пазар, на цената на по-малка печалба.

В заключение ще кажа, че това е помощно средство, което с правилно разписване води до добри печалби. Но ако се прави ей така, за да има търговия - то тогава не се очакват големи постижения. Все пак търговеца си преценява сам. ;)
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Прав си Unwise,

май повечето хора тук не разбират правилно темата и изкривяват.Проблемът не е в свободата на избора и в конкуренцията а в монополът който се създава от сайтове като "Грабо" които определят цени на продукти и услуги като по този начин задушават бизнеса.
Всеки има право да прави промоции или да се възползва от такива но когато този процес минава през алчен посредник това до какво води?
Имате ли си представа каква вреда нанесоха хард дискаунтъри като-Kaufland,Carefur,lidl и прочие на бг.икономика????-хиляди разорени търговци и на жестокото унищожени български производители!!!!!
Тези сайтове са същите само че в интернет пространството.Но този път бизнесът сам си го набива.
Главният въпрос който поставям е че МОНОПОЛЪТ не води до нищо хубаво той унищожава свободата на конкуренцията,като дава власт на група хора да експлоатират цели отрасли от услугите примерно с властта и популярноста която имат в нета.
А масовото им използване е една много горчива чаша коята ползващите услугите им/производители и търговци/ ще изпият до дъно.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Грабо и монопол? :cry:

Кауфланд, Лидл и пр. лоши за икономиката? Ами като на държавата не й пука за българските производители, много ясно, че ще се появят други с по-изгодни условия. С какво държавата стимулира малките фирми? Та те едва ли не ще накарат хората да плащат 200лв данъци за 100лв доход.

А нормално ли е този малък бизнес да слага надценки от порядъка на 80%? Смешно е ...
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

На мен ми се струва, че българина все повече свиква на ориенталските маниери в търговията. Ако няма намаление не купува. Не му ли се даде отстъпка се дърпа. Демек отстъпката го причлича, а не самата стока или услуга.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Само ще кажа че колегата е прав за Кауфланд и Лидл. но по причини които не изтъква, а те са че горепосочените отнеха наистина бизнеса на хиляди малки БГ фирми. Какво продават те - храна - нещо за което българина харчи 70-80% от дохода си. В един момент когато няма друга алернатива те ще си вдигнат ценичките. Отделно дето ни хранят с химии и боклуци. Другия проблем с тях е, че печалбите излизат в Германия, а не в България и по този начин ставаме роби на немската икономика, ама като толкова ни е акъла....

Отделен е въпроса със сайтовете и монопола на Грабо за което чак ми става смешно като го чуя. Ми само им вижте продажбите - като гледам направо са разклатили икономиката :). А цените си ги определят самите доставчици и се надцакват един друг. Грабо и подобните са само инструмент, така както Интернет е инструмент...ако разбирате какво имам предвид.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Май са ви доста сбъркани понятията за монопол и пазарен дял. Адски смешно е монопол и грабо в интернет средата ....

Интернет в частност дискаунт е удължаване на производствената структурира - ако бизнес правилно отговори чудесно си удължава прозивд. структура, което се трансформира в бъдещи ползи.

Щом някой е фалирал, то той не е издържал на играта - а не е издържал на играта защото не е или гъвкав или производството не може се конкурира с новото или технологията е остаряла. Няма как да ми е жал за кварталното магазинче, че е фалирало това е част от играта - по-добрия остава, за сметка на кофтия. На всеки кофти идват нови и нови играчи. Така да седнете и ревете фалити и т.н е смешно - щото ако не ги оставим се очистят нямаше да имаме това което имаме сега - най-простия пример още щяхме сме на dail up с 52к скорост на дуплекс система кеф а?! Е да ама тогава нямаше да има фалити :D

Пазарите не са за всеки, и точно защото нета е колкото се може по съвърешна конкурента среда си личи сила на БГ бизнесмена колко е :D
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

blackout8, толкова много капиталистическа литература ти е размътила яко главата. Икономиката е динамична наука и се развива по-бързо от глупостите написани в икономическата литература.
Не разбрах какво не разбра в думата монопол? Монополът диктува правилата в дадена сфера използвайки влияние и/или ресурси. В случая говорим за леко изродена версия на монопол, тъй като този, който диктува правилата реално не произвежда нищо от това, което продава на цени определени от него. Ако си мислите, че производителите определят цените, пробвайте да си пуснете оферта в Grabo с удобна за вас цена.
"Не е издържал на играта" е едно от най-честите оправдания за избелване на реално мръсни игри. Явно не си запознат с един класически некоректен трик, който се използва от много гиганти (т.е. такива с повече ресурси) - продават продължително време на загуба докато доведат до фалит дребните производители, след което получават монополно положение и могат да вдигат цените и намаляват качеството колкото си искат. Няма как новопоявил се малък бизнесмен да ги конкурира, защото той е непопулярен. Няма как да ги конкурира и с калкулирана реклама, защото цената му няма как да е конкурентна на гиганта, който не плаща за тази реклама. За да извъртиш тази схема не са ти нужни специални умения, а връзки с банки. Може на пръв поглед да изглежда коректна на фона на свободната пазарна икономика, но реално не е. Конкуренцията води до качество и ниски цени. Тази схема временно бута цените, но реално води до високи цени и ниско качество поради монопол.
 
От: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Към Unwise:

В един от първите часове по business studiess се учат някои доста интересни въпроси, които всеки трябва да си зададе преди да стартира свой бизнес. Ако хванеш някой собственик на малка фирма, която наскоро е фалирала мога да ти гарантирам, че той е нямал абсолютно никакъв план за бъдещето на своя бизнес освен "Искам да печеля!". Не е мислил за напред, не е правил проучване на конкуренцията, на пазара, на търсенето и десетки други на пръв поглед глупави въпроси. Повечето хора нямат образованието (и не говоря за дипломи). Не е толкова лесно да оцелееш и ако беше нямаше някои да предпочитат да работят за друг. Enterpreneurship не е за всеки.

А пък за монопол в услугите свързани с онлайн търговията да се говори е нелепо. Това не ти е нефт, примерно. Още повече, че при съмнение за монопол знаеш къде можеш да се обърнеш. Без теории за конспирации моля.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Монополи в селското стопанство има, както вече споменах, но тези дето уж трябва да се занимават с това явно нямат интерес да го правят. Това с Google няма нужда да го коментирам, защото няма кой да ги контролира тях, а и да има, толкова пълни джобове не подлежат на реален контрол.
А това кой защо фалира е друга тема. Има много фалиращи от незнание и неумение, но има и фалиращи заради некоректни схеми на "по-големите", които (схемите) трудно могат да се наречат свободна пазарна икономика.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Unwise това че не ги разбираш нещата не е фактор за нападки:

Какво е конкуренция?

1. Трябва има много пазарни играчи
2. Да продават хомогенни стоки
3. Трябва да има широка и достъпна информация
4. Не трябва да им забрани за вход или изход на пазара

Какво е Монопол?

Monopoly
Mono - един poly - продавач - продавач

Изисквания

1. Има пазарен играч
2. Продава стоки без близък заместител
3. Трябва да липса широко достъпно инфо
4. Огромни бариери на вход и изход


Та що ми е смешно дай да разчепкаме.

1. В момента има над 30 средни и големи сайта - от който грабо, колектвита, всичкиоферти, деалс и изгодни оферти - са в пряк двубой.
2. В момента всички продават едни и съши стоки
3. Инфото е широко достъпно в нета, никой не е забранил нета
4. Забрана на вход или изход нямаш - нито д-вата е казал спираме всички сайтове освен грабо, нито Гуугъл не изфилтрирал и спрял всичко освен грабо. Всеки може влезе на пазара и излезе инвестицията е от няколко бона.

След като се запозна с нещата, да ти кажа най-важното нещо което е различава монопол ли е или не - при монопол производителя може определя цената - демек той е market maker а при конкуренцията няма такова понятие там всички са price takers

В момента монопол ти го играят ЕРП - в района ти има 1 играч, няма как лесно да заместиш услугата и има огромни забрани на входа. Друг пример е ОПЕК.

Така да продължавам това за което се опитваш да ми говориш се нарича - дъмпинг. Дори и да изчисти голяма част от играчите или да ги купи - докато няма забрани за вход тази среда никога няма да е монополна.

А ако говориш за определяне на цена от няколко играчи то минаваме в графата на картели и пак монопол, за който д-вата се намеса. Но пак в груповите няма картелизация.

Запомни едно докато има ИКОНОМИЧЕСКА ПЕЧАЛБА този пазар винаги ще е магнит за много играчи. Шанса ти е диференциран продукт или иначе казано монополистична конкуренция - но в лонг терм пак заради икон. печалба много играчи ще се намесят и ще стане 0-лева. Пример за това са мобилните ус-ва.

Преди 6 месеца правих бизнес план и точно част от това се съставляваше проучване на груповите сайтове и о изненада най-добрите условия за минимум отстъпка не бяха грабо, а топ купон.

Така че нито дъмпинг нито картели нито чудеса.
Това което е че грабо има най-голям пазарен дял не заради силата си да определя с пистолет условията с доставчиците, а защото е просто качествена с голяма база с голям брой представители и най-вече изградил е имидж на солидна и достоверна компания. Самите търговски клиенти желаят грабо, защото грабо е екивалент на качество и щом техните продукти и стоки са там значи има защо и ще си платиш примерно премията и накрая пак ще си на +. Къде ще идеш да рекламираш в БТВ или Нова или в Скат.

Мой познат дето е голям бизнес мен тука ми се праска по шефовете, наля 30 бона за изработка на собствена система на групов сайт - ама забрави че вече има силно насищане на пазара, забрави да си направи добра агентска мрежа от търговски представите, забрави какво е това реклама, забрави какво е това комуникиране с таргет групата, забрави какво иска таргет групата си и познай дали не го смазаха конкурентите

Това което журналистите и редица не разбират и дават определение за монопол е че имаш на 50% и то ти контролираш целия пазар, просто има по-силно положение на пазара, по-голям пазарен дял. Работиш на икономия от мащаба, защото договаряш най-добрите условия и гарантираш изкупуване на продукция на производителя и той ти дава добри отстъпки, или държиш на топ качество. Защо в момента метро имат проблеми в БГ, а преди не - нали имаха над 50% от дискаунт пазара - ами дойдоха Кауфланд, Лидъл, Била, Карфур.

Надявам се вече да правиш разлика от нещата, да големите са големи не случайно, но това не предпоставка че малките не могат ги препънат и то винаги се получава, това в условия на конкуренция.

Ако ти давам най-добрите условия за изкупуване на твоята продукция при мен ли ще дойдеш или при онзи дето ти дава съвсем малко?

П.С. Това което най-явно си искал да кажеш за обвързващите договори на БГ дискаунт верига с производител, като условията са такива да облагодетелстват едни за сметка на производителите. И че този производител няма другаде къде пласира стоката си.
Или друг вариант този производител и да има други опции, но пак избира се набута щото няма кой му вземе стоката щото пазарните цени са ниски. Но те са ниски не за друго, не може на запад частниците да имат автоматизирани системи за доене, извличане на суровината и правенето и на млечни продукти, като при нас всичко е на ръка. Много е ясно този който е по-добър капиталови, ще оцелее - законите на конкуренцията са това. Че е неморално или морално е друг въпрос. И ти като потребител при две едни и същи стоки ако видиш 20% разлика на дали ще купиш по скъпата. Да и от тук ако се изхожда местното ни производство заминава за сметка на вносното и при липса на местно ни пращат скъпо вносно. Всичко е така и съм съгласен проблема е че има големи БГ производители, който наливат яки капиталови инвестиции и няма как се случи, а и дори по феноменален начин сработи конспирацията - докато няма забрани всеки ще се отмести от ниско доходния бизнес примерно към земеделия, животновъдство и т.н.

Все пак предприемача, подема нова инициатива с цел печалба и премства ресурси от ниско доходно към високо доходни производства. Виждаш ли докато няма забрани нещата няма как се случат в дългосрочен план.

Проблема е че нашите пишман бизнесмени нищо не отбират и не случайно фалират, за тях е важно си купят последен клас джип вместо трактор за да стане по високо ефективно противосредството.
 
Последно редактирано:
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Пренасищането на интернет пазара с ниски ценови оферти в даден сегмент води до трайно намаляване на цената на дадения продукт или услуга.А сайтът с най-голяма аудитория натиска цените все повече и все повече надолу с цел оборот и печалба.90% от клиентите правят "компромис" цена/качество от което страдат всички.Както казах всичко е въпрос на време пазарът да се регулира.
В този форум на много от хората им е смешно ,нямало монопол,дребният бизнес бил толкова дребен дори незначителен за бг.икономика,ала истината е,че много хора губят работата си именно заради непрестанният процес на промоции в тези сайтове .За съжаление понятия като гъвкавост и предприемчивост са силно обезличени а предлагането на качествени услуги все повече страда от предлагането на обезценени и некачествени.
Тези сайтове не са пазар а извръщение,пример ако една стока или услуга струва 10 лв,за да я промотираш трябва да я пуснеш на 5 лв от тях примерно Грабо взимат 40%
и за търговецът остават 3 лв.
Всичко си има цена въпросът е кой я плаща.
Благодаря за мненията изказани дотук все пак всичко е въпрос на личен избор къде да рекламираш какво и къде да купуваш.Един ден бизнесът ще си научи урока ала дотогава доста хора са обречени на глад.
Докато в тази държава хората не започнат да ценят труда си и този на другите винаги ще има кой да злоупотребява с тях!
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Абсолютно грешни примери!!!
Ти сравняваш различни производства и конкуренция между стоки и услуги, което е пример за пазарна икономика в условие на конкуренция. Само дето темата е за нещо съвсем друго. Темата е за такива, които произвеждат и за монополи, които възползвайки се от монополното си положение определят цените на чужди стоки (т.е. имаме произвеждащи нещо и непроизвеждащи нищо).

Абсолютно грешно! В случая със сайтовете за групово пазаруване имаме произвеждащи услуга и произвеждащи клиенти (ритейл партньор). Който бизнес иска да ползва услугите на сайтове за групово пазаруване в замяна на процент от продажбите и не винаги изгодни условия има алтернативи. Да ползва примерно AdWords, или ако не харесва интернета, нека да пуска реклами по телевизията и да плаща по 5000 лева на излъчване.

Аз съм си купувал много услуги от тези сайтове и в повечето случаи съм оставал доволен. Не сте прави, че качеството е ниско, просто купувайте от доставчици, които предлагат високо качество по принцип (напр. хотели 4 и 5 звезди) и няма да съжалявате.

Клиентът, за когото цената е важен фактор, особено при нашия пазар, се научава винаги да търси 50те процента намаление. В резултат на това цените падат, маржовете падат, печалбите падат, следват фалити на фирми. И пазарът се балансира. Такъв е животът, живеем в пазарна икономика - няма какво да хленчим.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

...
Какво е конкуренция?

1. Трябва има много пазарни играчи
2. Да продават хомогенни стоки
3. Трябва да има широка и достъпна информация
4. Не трябва да им забрани за вход или изход на пазара

Какво е Монопол?
......
Само до тук си написал повече от 5 изречения.
Лошо... 8)
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Само до тук си написал повече от 5 изречения.
Лошо... 8)

Е че ънуайз е пич все още не е изтрещял като другите дето 5 реда и дават на късо.

Момчета прави сте че ако някой играе дъмпинг и сваля всичко, е по-добре за него за сметка на останалите, но това е при равни други условия, в пазара няма някой да си запази вечно статуквото без държавен съпорт - за да стане това се изискват да минат години, а през това време конкуренцията няма спи!

А за дисакунт сайтовете - май си нямат понятие.
Дискаунта е насочен към услуги не към продукти.

Ако продаваш услуги, примерно фризьорка си и цял ден нямаш нищо демек 100% загуба но ако правиш 50% намаление имаш приходи. За продуктите това се счита маркетингов канал и то за стимулиране на продажбите. Не може 100 от 100 си го продадеш на грабо.

Не бъркайте реалните с онлайн дискаунтърите и бизнесите.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Тук не става въпрос за хленчене и пазарна икономика,а за това борбата за жълти стотинки до какво води?Въпросът е пречат или помат тези сайтове на бизнесът?
И натискат ли цените надолу монополистите в тази сфера?Мислите ли ,че фалирането на фирми които са от дълги години на пазара като причината за това е появата на нелоялна конкуренция от тези сайтове е един нормален оздравителен процес от който трябва да сме доволни?
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Прав си, че фалитите не са нещо нормално, нито оздравително. Те водят до повишаване на безработицата, намаляване на цената на труда, намаляване на покупателната способност и т.н.
Причината за фалитите обаче няма да бъдат дискаунт сайтовете. те са само повод, един механизъм, чрез който пазарът се саморегулира. Ако не бяха те, щеше да бъде нещо друго. В други държави са популярни сайтове за купони за отстъпка, даже има автомати за купони и куп други модели с подобен ефект.
Истинската причина за "борбата за жълти стотинки" е, че българският потребител е беден , затова търси ниската цена, промоцията. Иначе, нямаше да обръща такова голямо внимание на дискаунт сайтовете. Когато планира семейната почивка щеше да ходи в любимата си туристическа агенция, там да избере най-добрата оферта според предпочитаницта си и да си плати като пич.

Тук не става въпрос за хленчене и пазарна икономика,а за това борбата за жълти стотинки до какво води?Въпросът е пречат или помат тези сайтове на бизнесът?
И натискат ли цените надолу монополистите в тази сфера?Мислите ли ,че фалирането на фирми които са от дълги години на пазара като причината за това е появата на нелоялна конкуренция от тези сайтове е един нормален оздравителен процес от който трябва да сме доволни?
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Сега и сайтовете за колективно пазаруване ли ни пречат? Досега ни пречеше държавата, корумпираната администрация, китайските и турски ментета, прекупвачите, монополистите, големите търговски вериги. Сега и сайтовете...

А защо не започнем със самокритиките? Не ни ли пречат други неща – липсата на предприемаческа култура, липсата на мащаб, липсата на каквато и да било добавена стойност на стоките/услугите ни.

По първия пункт – някой спестил 4-5-6 хиляди лева (още по-лошо е, когато ги е взел назаем) и решава, че ще стартира бизнес. Липсва всякаква визия, няма бизнес план, няма проучване, нулево познаване на пазара, на нишата, да не говорим за тенденциите. Когато фалира – а това обикновено е бързо, дори не разбира защо е фалирал.

Мащабът е от огромно значение. Увеличаването на мащаба е начин да оптимизираш разходите и това много често те държи конкурентен. Искрено се възхищавам на познат предприемач. Човекът има речников запас от 15 думи, но това не му пречи да мисли с мащаб. Продаде пустеещи селски имоти, смени колата с доста по-скромна, ипотекира част от сградите в бизнеса си, но увеличи значително мащаба, намали разходите, модернизира се и много успешно превежда „кораба си“ през бурята дотук. Няма как всичките ти „яйца“ да са в едно магазинче в краен квартал, да се простираш много над стандарта ти, да продаваш „секънд хенд“ и да искаш чудо.

Добавената стойност. Пак се даде за пример земеделието. Да гледаш суровина (пшеница, царевица, соя) в БГ и да искаш да си конкурентен ми звучи налудничаво. Сигурно големите момчета със зърното (с огромните пари наляти от еврофондове и бюджета) са добре. Но ние говорим за нас – дребните и средните. Пичове, дори земеделски мастодонт като САЩ след 5, максимум 10 години ще е тотално неконкурентен в тоя сектор на държави като Бразилия. 3 колосални предимства на последната – изобилие от вода, изобилие от евтина работна ръка, евтини и огромни масиви земя. САЩ, а да не говорим за БГ.

БГ обаче трябва да си вижда позитивните примери, като розовото масло, и да се фокусира в серия от такива ниши. Продукт с много висока добавена стойност. Преди 3-4 години розовото масло беше 3000 евро/кг, сега е 5000 евро. Много качествено, с гарантиран пазар от френски и германски парфюмерийни компании – с трайно високи маржове в бизнеса.
 
От: От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

БГ обаче трябва да си вижда позитивните примери, като розовото масло, и да се фокусира в серия от такива ниши. Продукт с много висока добавена стойност. Преди 3-4 години розовото масло беше 3000 евро/кг, сега е 5000 евро. Много качествено, с гарантиран пазар от френски и германски парфюмерийни компании – с трайно високи маржове в бизнеса.

И с нещо толкова "елементарно" като домати става. Преди зима или две случайно ми попадна българско кулинарно предаване. Интервю с швейцарски кулинар.
На фона на "аптекарската" красота на тяхна борса за зеленчуци - снимаха го, докато си избира продукти за деня, течеше част от разговора.
Това, което ме впечатли, бе следното:
- Няма вече, за съжаление, български домати на швейцарския пазар. Преди се намираха, но сега отиват за Германия, и тук не идват.
 
От: Помагат или пречат на малкия бизнес дискаунт сайтовете?

Едно време имах магазин на Златни Пясъци. Продавах нещо което е крайно нишово и специфично и така 7 години докато не ми писна. Няма да забравя когато слагах в края на сезона табели с отстъпки по 20, 30, 50%-та как лелките, които продаваха така неуникални и лишени от всякаква фантазия парцали срещащи се на всяка 3-та сергия как мърмореха неудобрително и злобееха, че аз видите ли съм им развалял бизнеса, как хората виждали отстъпките и после и при тях щели да искат отстъпки. Те обаче не правеха нищо, само си седяха нещастно по цял ден и се окайваха как нямали работа. Тези жени от бизнес не разбираха и действията им бяха първосигнални и непрофесионални, мащаб също нямаха - сергията беше техния живот. Идеята ми е че както казва Вискяр ако си малък трябва да търсиш нишов пазар, да имаш уникален ъгъл - начин на предлагане, продукт, дистрибуционен канал. Не да ми внасяш пантофи от Китай и да се сърдиш що не върви бизнеса и ти подбиват цените. Който разбира от бизнес знае че всяка беда, минус и.т.н. може да се превърне в плюс. Като ти пречат сайтовете хващай лукс сегмента примерно.
 

Горе